Eindelijk weer weg maart 2021

2 april 2021 - Doesburg, Nederland

Zondag 28 maart,

Na de lunch zijn we naar Rijsbergen gereden, Onze kleinzoon Kody werd 6 jaar, dus reden voor opa en oma om hem een stoere fiets te geven. Het werd een gezellige middag met taart bij de koffie waarbij alleen wij op bezoek waren en na het avond eten zijn we vertrokken om op de P&R bij het station in Rosmalen te overnachten.

IMG_20210328_173004

Maandag 29 maart,

Vanmorgen zijn we naar de Passantenhaven in Doesburg gereden waar het vol stond met campers, dus we waren niet de enigen die op pad gingen. Na even rondgekeken te hebben zagen we dat er een stond te starten, dus toen die weg ging hadden we een mooi plekje. Na de koffie de Fiets gepakt en een rondje Doetinchem gefietst, zo kwamen we door het centrum van Doesburg wat toch wel een heel mooi oud centrum heeft. Terug bij de camper stonden onze camper kennissen Pieter en Bertha daar toevallig ook, die wilden er met het mooie weer ook een paar dagen tussen uit, aan het eind van de middag hebben we met z'n vieren buiten bijgepraat en een biertje gedronken.

20210329_140029

Dinsdag 30 maart,

De korte broek kon weer uit de kast, het was prachtig weer. Vandaag zijn we over de Steeg, de Veluwe zoom, de Postbank veel door de bossen en terug over Eerbeek en Dieren gefietst, we nemen zelf een thermosfles koffie en brood mee, omdat er onderweg bijna niets te koop is, terug bij de camper hebben we in de zon gezeten en tegen de avond een biertje met Pieter en Bertha gedronken. Weer zo'n top dag

20210330_122521 20210330_122705

Woensdag 31 maart,

Het beloofd weer een schitterende dag te worden met bijna geen wind dus op de fiets over Steenderen en Bronkhorst, wat een heel mooi oud dorp is naar Zutphen. Zutphen is een mooie gezellige stad, we hebben er doorheen gefietste en gewandeld om daarna meestal aan de andere kant van de IJssel weer terug te gaan. Aan het eind van de middag hebben we een afscheidsbiertje gedronken met Pieter en Bertha, morgen weer een stukje verder.

20210331_112522 20210331_125212 20210402_185256

Donderdag 1 april,

Het stukje verder, eerst zijn we naar Eerbeek gereden waar we bij een camper bedrijf vuil water geloosd en schoon water getankt hebben, daarna zijn we door gereden naar Emst net boven Vaassen waar we bij een forellen kwekerij met een camperplaats de camper neer gezet hebben. Na de lunch zijn we op de fiets naar Apeldoorn gegaan waar ze aan Paleis het Loo behoorlijk aan het klussen waren van een stand te zien, verder staan er huizen in Apeldoorn die je mooi kunt vinden of niet en waar van er veel ook een beetje onderhoud nodig hebben, na een rondje door de stad waar niet veel te beleven was gelopen te hebben weer terug naar de camper waar we in de zon en uit de frisse wind nog buiten konden zitten.

20210402_185016 20210402_185105

Vrijdag 2 april,

Na een koude nacht en het vooruit zicht dat het koud blijft en het weer niet beter wordt, hebben we besloten om naar huis te gaan. Nog even met Anneke en Jaap in Ommen gebeld, waar we welkom waren voor een kop koffie, dus eerst naar Ommen en daar een paar uur gezellig bij gepraat met koffie en een wijntje om vervolgens naar huis te rijden waar we om ongeveer 18.30 uur waren. Het was weer een leuke reis met een paar hele mooie dagen. Het wachten is nu op meer mooi weer om weer een reisje in Nederland te kunnen maken. De foto van de haven van Doesburg hier onder is gemaakt door Pieter Smilda met zijn drone.

IMG-20210401-WA0003

Einde verhaal.

1. Anneke:
    30 maart 2021
    Veel plezier, wij net weekje terug uit Frankrijk! Prachtig weer gehad daar.
    Groetjes.
  2. Marja:
    30 maart 2021
    Heel veel plezier en mooie momenten, leuk om weer te lezen.
    Groetjes
  3. Thijs en Trude.:
    30 maart 2021
    Geniet van het mooie weer. En de omgeving is natuurlijk ook prachtig. Blijf maar lekker lang weg. Groetjes Thijs en trude.
  4. Yvonne Buys:
    31 maart 2021
    Ha Aria en Johan,
    Wat leuk dat jullie lekker met de camper op pad zijn gegaan! Jullie boffen maar met het mooie weer!
    Heel veel plezier en groetjes, Buck en Yvonne
  5. Franka Roeters:
    1 april 2021
    Leuk je weer te kunnen volgen Johan, en heerlijk er even tussenuit te gaan, en dan dit mooie weer