Herfst 2017 Frankrijk en

19 september 2017 - Maassluis, Nederland

​DSC_0784​  ​Zaterdag 16 september. ​In de stromende regen de camper ingepakt, toen we klaar waren bleek bij het controleren van de schotel dat de televisie zo dood als een pier was. Dus zijn we eerst naar Campo in Heinenoord gereden om een nieuwe te kopen, daarna zijn we naar Kenny en Dorien in Rijsbergen gereden waar ik samen met Kenny de t.v. geplaatst heb. We hebben nog lekker samen gegeten en na het eten hebben we afscheid genomen en zijn we naar Lokeren in Belgie gereden waar Jaap en Anneke ook naar toe kwamen om dat zij er ook nog een poosje tussen uit wilden. Daar hebben we nog gezellig een wijntje gedronken en bij gepraat.DSC_0777

IMG-20170917-WA0002​  Zondag 17 september. ​Vanmorgen zijn we ieder voor zich richting Frankrijk gereden, via Lille, bij Arras van de snelweg af om zonder tol over de D1017 waarbij je langs verschillende oorlogs graven ( zie foto Anneke ) komt naar Pont Sainte Maxime gegaan, hier kwamen Jaap en Anneke ook naar toe en kan je mooi aan de rivier de l'Oise staan. Het was meest lekker zonnig weer en later kwam er bewolking met een spatje regen.

Maandag 18 september. ​Eerst een paar boodschappen gedaan en daarna richting Parijs.DSC_0779​ Wij rijden meestal via de A4 en de N4 dat is ruim om Parijs, het was druk op de weg maar we konden IMG-20170918-WA0001lekker doorrijden verder langs de N20 naar Saran, daar stonden Jaap en Anneke ook al en hier hebben we een paar uur in de zon gezeten. Later zijn we naar Dry gereden, een klein dorp bij Orleans hier heb je een mooie camperplek en hopen we morgen te kunnen fietsen.

​Dinsdag 19 september. ​De dag begon met bewolking en regen, maar aan het eind ven de DSC_0786​ochtend kwam zo nu en dan de zon er voorzichtig door, dus hebben we de fiets gepakt en zijn DSC_0794naar Chateau Chambord gereden. Daar hebben we rond gelopen en de nodige foto's gemaakt, het is met al zijn torens een heel bijzonder kasteel. Toen we terug bij de camper kwamen stond er 65 km op de teller, dus het was een flinke tocht en hadden we wel een borrel bij Jaap en Anneke in de camper verdiend.

Woensdag 20 september. ​Jaap en Anneke zijn vanmorgen vertrokken die wilden richtingDSC_0797​ de DSC_0805kust. Wij zijn op de fiets naar Beaugency gegaan en toen nog een stukje naar Tavers, daarna hebben we rond gelopen in Beaugency, wat een mooi stadje met smalle straatjes is. Verder langs de Loire en in Baume boodschappen gedaan, toen bij Meung over de brug terug naar de camper waar we lekker in de zon konden zitten.

Donderdag 21 september. ​Vandaag een kleinstukje naar St.Dye gereden, daar hebben we DSC_0807​op DSC_0811een mooi plekje aan de Loire de camper neergezet, vandaar konden we zo het fietspad langs de Loire naar Blois op, wat we dan ook bedaan hebben. In Blois hebben we de Kathedraal bezocht met mooie glas in lood ramen door een Nederlander ontworpen, verder rondgelopen, wat gegeten en toen aan de andere kant van de Loire terug gefietst, waarna we nog heerlijk buiten konden zitten op ons mooie plekje.                                                                                                                DSC_0819

DSC_0812  Vrijdag 22 september. ​Een rustige dag, na de koffie zijn we naar Blois gereden, daar hebben we boodschappen gedaan en toen zijn we naar de parkeerplaats bij de brug gegaan. Na de lunch hebben we de fiets gepakt en zijn we door het Loire dal naar Chaumont gefietst. Onderweg zagen we druiven ranken de langs de bomen groeiden en ook nog een druiven plukker maar die was niet actief. Langs de Loire weer terug gefietst en toen zijn we met de camper naar Chaumont gereden om te overnachten. Het was weer een prachtige dag.

DSC_0823​  Zaterdag 23 September.  ​De nachten zijn fris en om 11.00 uur gaat de zon pas zijn werkDSC_0831​ doen. We zijn verder door het Loire dal naar Amboise gefietst, dat is een pareltje van een stad met een paar kastelen en veel toeristen. Onderweg zitten wel een paar pittige klimmetjes maar het is leuk fietsen. In Amboise kwam Aria nog een paar dames tegen die wel met haar op de foto wilden. Terug bij de camper konden we nog buiten zitten en na het avond eten zijn we een stukje verder naar Vouvray gereden.

IMG-20170923-WA0000​  ​Zondag 24 september. ​Vanuit Vouvray zijn we naar de markt in Amboise gefietst 40 km heenIMG-20170924-WA0000​ en weer. Deze markt moet de grootste zondag markt van de regio zijn en je kunt er van alles kopen zelfs bijzonder gekleurde Tomme, het is leuk om daar rond te lopen. Terug bij de camper konden we buiten zitten op deze prachtige dag en later in de middag zijn we weer een stukje verder naar St.Genouph net voorbij Tours gereden, hier waren Jaap en Anneke ook naar toe gekomen en hebben we samen nog wat gedronken.

DSC_0842  Maandag 25 september. ​Het is echt waar, vanmorgen regende het, Pieter en Bertha DSC_0845​vrienden van Jaap en Anneke waren op weg naar Portugal en kwamen langs, dat was nog even gezellig, toen ze weg waren was het droog, dus hebben we de fiets gepakt en zijn met z'n vieren naar Tours gereden, we zijn in de kathedraal geweest, door de oude binnenstad gefietst en hebben een paar boodschappen gedaan. Toen we weer terug bij de camper waren konden we buiten nog een wijntje drinken. Het was weer een mooie dag.

DSC_0847​  Dinsdag 26 september. De dag begon met motregen, maar om 11.00 uur werd het droogDSC_0848​. Samen met Jaap en Anneke weer de fiets gepakt en meestal langs de Loire richting Brehement gefietst, waar je een prachtige brug wat wel een kasteel lijkt hebt. hier hebben we rondgekeken, foto's gemaakt en daarna terug, dan kom je langs de Cher, naar Villandry gefietst, onderweg op een bank een broodje gegeten en verder langs de Cher naar Tours waarbij je meestal over fiets paden rijdt. Toen we terug bij de camper waren stond er toch weer 58 km op de teller.

DSC_0858​  Woensdag 27 september. Weer op de fiets, maar nu via Tours naar Vouvray, de camperplaatsDSC_0859​ waar we al eerder waren. Nu hebben we vanaf Dry waar we begonnen zijn de hele Loire route gefietst, natuurlijk dubbel omdat je altijd weer terug moet. In Tours hebben we nog op een terras gezeten en tegen de avond een borrel op het bankje wat bij de camper staat. Het was weer een dag met prachtig zonnig weer.

DSC_0867​  Donderdag 28 september. ​In deze omgeving hebben we nu een paar dagen gefietst, dus DSC_0873​weer een stukje verder. Via Saumur zijn we naar St. Clement des Levees gereden waar Jaap en Anneke een mooie plek wisten om te staan. Bij de Aldi had ik een mooie laptop zien staan die niet te duur was, dus zijn we met Jaap en Anneke 35 km heen en weer gereden op de fiets, maar toen we hem uit probeerden bleek dat het toetsenbord niet goed was, dus hebben we hem maar weer terug gebracht en weer was er een mooie dag om.

DSC_0865  Vrijdag 29 september. Volgens het weer bericht gaat het vanmiddag regenen, dus zaten we DSC_0874​om 9.30 uur al op de fiets om bij Gennes over de brug te gaan en aan de ander kant van de Loire naar Saumur te fietsen, dat was door de verschillende dorpen een leuke tocht en Saumur is een gezellige stad. In Saumur hebben we wat gegeten en gedronken om daarna langs dezelfde route weer terug te fietsen, laten konden we nog buiten zitten omdat het in de avond pas begon te regenen. Weer een topdag.

DSC_0878  Zaterdag 30 september. ​Afgelopen nacht heeft het een beetje geregend, maar vanmorgenDSC_0881​ was de zon er weer. Jaap en Anneke gingen een stukje naar boven in Frankrijk, wij blijven bij de Loire. We hebben elkaar uitgezwaaid, daarna boodschappen gedaan in Saumur en zijn toen naar Turquant gereden, dat is maar 25 kilometer. Na de Lunch zijn we op de fiets door de wijngaarden met een aantal flinke klimmen naar Saumur gegaan waar we boven bij het kasteel uitkwamen. Daar hebben we wat foto's genomen en zijn toen door de stad waar het markt was naar de Notre DSC_0877Dame gegaan, wat een imposant gebouw is. Toen we langs de Loire weer terug fietsten liep hetDSC_0893​ fietspad door de grotten wat heel bijzonder is.

Zondag 1 oktober. ​Het was een druilerige dag met lichte regen en mot regen. Toen het een beetje droog werd zijn we langs de Loire naar Montsoreau gefietst, daar was een kleine markt,   brood gekocht even rondgekeken en toen zijn we door gegaan naar Avoine en weer terug. In DSC_0890deze omgeving zijn veel restaurants en woningen die uit de rotsen gehakt zijn. Later hebben we in de camper een boek zitten lezen.

DSC_0897 Maandag 2 oktober. ​Vanmorgen zijn we eerst naar Avoine gereden om vandaar op de fiets naar Brehement te gaan, veel door bos en over een dijkje tot de brug waar we al eerder waren. Langs de D7 zijn we terug gegaan, dat is door dorpen en langs een kasteel, dus leuker om te fietsen en er was niet zoveel auto verkeer. Later zijn we met de camper naar St.Remy la Varene DSC_0900gereden om te overnachten. Het was vandaag bewolkt maar droog.

Dinsdag 3 oktober. ​Het was vanmorgen nog fris om 10.00 uur op de fiets, toen we onder de DSC_0904​ bomen naar Gennes fietsten, daar hebben we boodschappen gedaan en toen terug naar de camper voor de lunch. Daarna zijn we de andere kant uit naar La Dagueniere en weer terug gefietst om daar later met de camper naar toe te gaan, daar hadden we een leuke plek gezien.  We DSC_0910reden langs bloemen velden en het was heerlijk weer, dus we klagen niet.

Woensdag 4 oktober. ​We konden vandaag een rondje doen, over met een pontje, naar AngersDSC_0919​ waarbij het ons onderweg in een natuur gebied opviel dat we voorheen steeds zacht steen zagen en nu ineens leisteen. Angers heeft een mooi kasteel en een paar kerken verder is het een drukke stad. Langs de Maine zijn we naar Bouchemaine en daarna terug naar de camper gefietst. Later DSC_0922hebben we in Angers de voorraden aangevuld, gas en diesel getankt en naar St. Georges sur Loire gereden. Het was een prachtige zonnige dag.

Donderdag 5 oktober. Vanmorgen was er een dichte mist en het was koud, aangezien de DSC_0927​weersvooruitzichten ook niet super zijn hebben we besloten om wat meer naar het zuiden te gaan, dus zijn we naar Poitier gereden en daarna naar Angouleme waar we in Touvre op de DSC_0928camperplaats gestopt zijn om te overnachten. Was het in het begin koud, het werd in de loop van de dag steeds warmer en de zon kwam er ook weer bij.

Vrijdag 6 oktober. ​Weer verder naar het zuiden, via Brantome en Perigueux. Onderweg wasDSC_0929​ er een ongeluk gebeurt een ambulance lag zwaar gehavend in de berm en er stonden nog een paar auto's die helemaal in puin lagen, we reden er niet ver achter, de rook kwam er nog af en toen DSC_0931we er over een bos weggetje omheen gehobbeld waren kwamen we de hulpdiensten tegen. In Lembras net voor Bergerac zijn we gestopt en konden we achter de parasol uit de wind buiten zitten.

Zaterdag 7 oktober. ​Na een koude nacht, het van 5 graden was de zon er weer, dus vanuitDSC_0937​ Lembras zijn we op de fiets naar Bergerac gegaan. Het was markt door veel straten in de stad. DSC_0941Bergerac heeft een oude binnenstad met veel mooie gevels en kleine winkeltjes, Cyrano was ook thuis, hij stond buiten een luchtje te scheppen. Aan de oever van de rivier de Dordogne hebben we op een bank een broodje gegeten en terug bij de camper konden we in de korte broek in de zon zitten.

Zondag 8 oktober. ​Vanmorgen zijn we na de koffie weer op de fiets na Bergerac gegaanDSC_0943​, bij de DSC_0945bij de brug zijn we eerst de ene kant langs de Dordogne uit gefietst maar dat viel niet mee, we kwamen er al snel achter dat we alleen langs een doorgaande weg konden fietsen, dus terug gegaan en de andere kant uit, dat was leuker maar na 5 km konden we niet verder. We waren al vroeg in de middag weer terug bij de camper, daar hebben we de was gedaan en omdat we van de buren de centrifuge mochten lenen was hij ook weer snel droog en na gedane arbeid is het goed rusten.

DSC_0946  Maandag 9 oktober. ​Eerst boodschappen gedaan bij de Lidl en daarna zijn we over de D933DSC_0947​ naar Marmande gereden, er viel een spatje regen maar in Marmande was het droog. Na de Lunch de fiets gepakt en een stuk langs het kanaal La Garonne gefietst, dat zijn saaie rechte stukken met slecht asfalt vanwege boomwortels, dus zijn we door het achterland weer terug gegaan. Later zijn we naar een Super U supermarkt gegaan waar je mag overnachten, daar hebben we weer een was in de wasmachine gedaan en gedroogd. Morgen Verder.

DSC_0950  Dinsdag 10 oktober. ​Het was een kleine wereld, dichte mist en omdat het fietsen langs de DSC_0953​Garonne tegenviel zijn we naar St. Silvestre sur Lot vlak bij Villeneuve gereden, aan het eind van de ochtend werd het prachtig weer dus hebben we nog een fietstour langs de Lot gemaakt. Een prachtige omgeving waar bij we nog een mooie sluis en een bijzonder kerk gespot hebben.

​Woensdag 11 oktober. ​Het was markt, dus eerst een rondje over de markt gelopen een soort DSC_0957boeren markt, voor ons stelde het niet zoveel voor, maar het was er hartstikke druk. Na de DSC_0958​koffie de fiets gepakt, het word wel eentonig dat fietsen maar wij vinden het leuk en via Villeneuve waar we rondgelopen hebben en dat een paar mooie gebouwen heeft zijn we tot Casserieul gegaan en weer terug. Onderweg spraken we een mevrouw die al 30 jaar hier in de buurt woont en een paar tips gaf. Zo kwamen we bij Kasteel Le Stelsia terecht wat is gekocht door de eigenaar van Gifi, dat is een winkelketen met voordelige huishoudelijke artikelen en die meneer is een van de rijkste DSC_0962mensen van Frankrijk. Dat kasteel is verbouwd tot luxe hotel, in de tuinen mogen kunsteDSC_0965​naars van alles doen en je mag het vrij bezoeken. Het kasteel en alles er omheen is helemaal in de kleuren van de regenboog geschilderd. Hier hebben we nog rond gekeken, je kan het mooi vinden of niet maar het is heel bijzonder. Alles bij elkaar was het weer een topdag.

Donderdag 12 oktober. ​Vandaag zijn we door de Vallei Sur Lot naar Fumel gefietst en terug, DSC_0973weer een mooie tocht met wel een paar pittige klimmetjes en toen we terug waren stond er zo'nDSC_0979​ 50 km bij op de teller. Later zijn we nog naar Penne gefietst, daar is een hoge burg met een mooie kerk in een oud dorpje met smalle steile straatjes, hier is een elektrische fiets geen overbodige luxe. Aan het eind van de middag hebben we buiten gezeten en een praatje gemaakt met de Nederlandse buren de we inmiddels hadden.

DSC_0983  Vrijdag 13 oktober. ​Het mooie plekje waar we drie nachten gestaan hebben verlatenDSC_0985​, onderweg boodschappen gedaan en toen zijn we naar weer een andere mooie plaats in Le Temple Sur Lot gereden. Le Temple is een heel klein dorpje wat 25 km verder is, wel een kasteel wat restaurant is heeft en een kleine supermarkt, verder niet veel. Vandaag hebben we verder rustig aan gedaan, in de zon zitten bij 27 graden en later in de middag zijn we nog naar Cassneuil gefietst maar dat is niet zo ver.

DSC_0990  Zaterdag 14 oktober. ​Weer een mooie dag, al is het wel om 11.00 uur in de ochtend pas DSC_0991​aangenaam in de korte broek maar dan wel tot 19.00 uur s'avonds en dat half oktober. We zijn op de fiets naar Aiguillon gegaan, dat is het punt waar de Lot in de Garonne uitkomt. Toen we weer terug waren hebben we de schaduw opgezocht.

​Zondag 15 oktober. ​Op de mooie plek waar we nu staan hebben we toch te weinig zon op DSC_0995de camper en dan laden omdat de zon in oktober laag staat de zonnepanelen te weinigDSC_0998 bij, dus hebben we toen we naar Fumel reden een zonnige parkeerplaats op gezocht. Weer de fiets gepakt en naar Puy L' Eveque gefietst en terug. Later zijn we met de camper naar Puy L' Eveque gereden en hebben op de camperplaats in de stad, wat gewoon een parkeerplaats is met een gedeelte wat voor campers gereserveerd is de camper neer gezet en in de schaduw een boek gelezen.

DSC_1004  Maandag 16 oktober. ​Vanmorgen Ineke een app gestuurd en gefeliciteerd met haar verjaardagDSC_1005​ en Leny omdat mijn broer Jan vandaag jarig zou zijn. Boodschappen gedaan en daarna weer langs de Lot met een prachtige route tot Castelfranc gefietst en weer terug. Daarna zijn we met de camper naar Albas gereden waar we bij de waterval met uitzicht op de Lot konden staan. Vandaag heeft de thermometer voor het eerst de 30 graden aangetikt en hebben we de 1000 fiets kilometers op deze reis gepasseerd..

DSC_1007  Dinsdag 17 oktober. ​Weer een stukje verder gefietst, het wordt richting Cahors steedsDSC_1010​ heuvelachtiger langs de Lot, het is hier een streek met allemaal wijngaarden en veel pittige klimmen. We zijn tot Parnac gefietst en terug, toen waren de fiets batterijen behoorlijk leeg, maar daar zijn ze voor. We hadden in Luzech een mooie plek gezien waar we met de camper naar toe gereden zijn, daar stond een Engelsman met een camper die al 10 jaar in zijn eentje rond trok en nooit meer in Engeland kwam. Nog wat tips uitgewisseld en buiten gezeten met zomerse DSC_1011temperaturen.  DSC_1017

Woensdag 18 oktober.  ​Eerst een paar boodschappen gedaan en daarna het laatste stuk van de fietsroute langs de Lot naar Cahors gefietst. De Lot gaat wel verder, maar er is geen fietsroute uitgezet. In Cahors hebben we een wandeling in de stad gemaakt, het is een toeristische stad met smalle straatjes in het oude centrum en een paar oude bruggen over de Lot. Later in de middag DSC_1021zijn we naar vers, een klein dorp net voorbij Cahors gereden.DSC_1024

​Donderdag 19 oktober. ​Het regent, het was geen weer om buiten te zijn, dus hebben we een boek zitten lezen in de camper. Toen het na de lunch droog was zijn we een rondje door het dorp gaan lopen, een heel oud dorp met veel huizen die al jaren leeg staan, meer wel leuke doorkijkjes, water en een spoorlijn waar de bomen tussen de rails groeien. Later zijn we 5 km verder naar Saint DSC_1039Gery gereden. We ontdekten dat de koelkast en de vriezer niet meer op gas werktenDSC_1045​, dus de brander uit elkaar gehaald en schoongemaakt en alles werkt weer.

Vrijdag 20 oktober. ​Het was een mistige ochtend toen om 11.00 uur de mist weg was hebben we de fiets gepakt en zijn naar Saint Cirq Lapopie gefietst, dit is een schitterend dorp op 500 meter hoogte tegen de rotswand gebouwd. Smalle steile straatjes en mooie uitzichten, de rit heen DSC_1029en terug was ook prachtig met aan een kant de bergwand en aan de andere kant de Lot, met de zon erbij was het genieten. In de namiddag zijn we met de camper naar de camperplaats in Cajarc gereden en konden we nogIMG-20171021-WA0000 buiten zitten.

Zaterdag 21 oktober. ​Onderweg kwamen we nog een eenzame wielrijder tegen slank van postuur ondanks dat hij al veel bierblikjes gebruikt had. Het was een bewolkte dag met af en toe DSC_1047een spatje regen, s'morgens hebben we een rondje door het dorp gelopen en daarna zijn we meestal over de D922 een slingerende weg met haarspeld bochten, klimmen en dalen, onderweg boodschappen gedaan naar Lisle Sur Tarn wat uiteraard aan de rivier de Tarn ligt gereden.DSC_1051 hier willen we een paar dagen gaan fietsen wat volgens de informatie die we hebben moet kunnen.

Zondag 22 oktober. ​Vanmorgen zijn we op de fiets naar Lisle Sur Tarn gegaan, dat is ook weer DSC_1052zo'n oud Frans dorp met prachtige gevels waar het lijkt of de tijd stil heeft gestaan. Het was markt dus gezellig druk. We wilden langs de Tarn gaan fietsen, maar er kwamen stevige regenbuien dus zijn we terug naar de camper gegaan. Met zo nu en dan een zonnetje was het achter glas DSC_1053​best uit te houden. In de middag hebben we nog een grote was gedaan bij de Intermarche waar we in de buurt staan en er was weer een dag om.

DSC_1056  Maandag 23 oktober.  ​Een rustige dag, het was wisselend bewolkt en niet zo warm. Na de lunch zijn we met een paar pittige klimmetjes langs de Tarn door voornamelijk een landbouw gebied met veel maisvelden naar Rabastens gegaan, dat is richting Toulouse. Rabastens is niet zo DSC_1071​bijzonder, er is wel een kasteel maar die heb je overal, dus zijn we er niet zo lang geweest.

​Dinsdag 24 oktober. Vandaag zin we met een omweg naar Gaillac gefietst, we hadden pech DSC_1060omdat er geen bank was moesten we ons broodje op een stuk beton opeten. In Gaillac hebben we rond gelopen, een kerk en de Abdij St. Michel bezocht, wat zeer de moeite waard is. Als het mooi weer is zijn er altijd mensen op straat en op de terrassen. Wij hebben er ook een biertje gedronken. Toen we terug bij de camper waren konden we nog buiten zitten. Het was weer een DSC_1068​mooie dag.

DSC_1074  ​Woensdag 25 oktober. ​We zijn naar de plek tot waar we gisteren gefietst zijn gereden, daar hebben we de camper neergezet en vandaar zijn we naar Albi gefietst, een mooie tocht door de diverse dorpen aan de Tarn. De oude binnenstad van Albi is met zijn smalle straten gelikt mooi en midden in de stad staat de gigantisch grote La Cathedrale Sainte Cecile, die binnenDSC_1081​ ook indrukwekkend is. Vanmiddag stond de thermometer toch weer op 30 graden. Toen we terug bij de camper waren zijn we via Rodez naar Laissac gereden en daar zijn we bij hallen van een veemarkt DSC_1084waar de camperplaats is gestopt.

Donderdag 26 oktober. ​Onze reis zit er bijna op, we zijn vanmorgen op tijd gaan rijden om voornamelijk over de A75, N7, Moulins en Auxerre naar Pontigny waar je altijd mooi kunt staanDSC_1087​ te rijden, maar dat is niet meer, er is nu een gelikte camperplaats met een slagboom waar je vet voor moet betalen en omdat Aria niet achtereen slagboom wil zijn we 35 km verder en 25 km onder DSC_1089Troyes in Le Cheminot gestopt. Het was weer een prachtige dag en we zijn 574 km dichter bij huis.

​Vrijdag 27 oktober. ​Vandaag weer verder richting huis, via Troyes, Sedan, Luik en MaastrichtDSC_1091​ zijn we naar Thorn het witte stadje aan de Maas gereden, waar we op de camperplaats gestopt zijn om te overnachten. Het was een bewolkte druilerige dag.

DSC_1092  Zaterdag 28 oktober. ​Het laatste stukje van deze reis. Eerst zijn we naar Nederweert gereden om nog een keer naar een nieuwe camper te gaan kijken die we al eerder op de beurs in Dusseldorf gezien hadden. Na drie en half uur stonden we weer buiten met een getekende DSC_0766​koop overeenkomst. Vervolgens zijn we naar Kenny en Dorien in Rijsbergen gegaan zodat we konden knuffelen met Kody en daarna naar Helma waar Dominique van Bas haar verjaardag vierde wat ook gezellig was zodat we om 20.30 uur pas thuis waren.

Het was weer een mooie reis waarbij het weer ook mee werkte. In Frankrijk heb je heel veel plaatsen waar je op fietspaden en auto luwe wegen prachtig kunt fietsen en wij er na de 1247 kilometer die we nu gefietst hebben zeker nog niet uitgekeken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne Buys:
    19 september 2017
    Hoi Johan en Aria,
    Op zon kunnen jullie denk ik wel rekenen in het plaatsje Dry toch?
    We wensen jullie een goede reis, veel (fiets)plezier en mooi zonnig en droog weer toe.
    Lieve groetjes, Buck en Yvonne.
  2. Corry:
    19 september 2017
    Hallo Johan en Aria,
    Jullie net weg, ik weer thuis. Ik wens jullie een goede reis en veel plezier bij alles wat je gaat ondernemen. Waar jullie willen uitkomen is nog niet helemaal zeker? Als het weer meewerkt is het overal heerlijk. Behalve wanneer de temperatuur oploopt naar 43 gr. en je wilt toch alles zien wat er te zien is. Nou dat heb ik gedaan, 9 dagen in Sevilla, lange dagen gemaakt, veel lopen, heel veel cultuur gezien, ver in de tijd terug gegaan. Prachtig, geweldige beleving. Genoten!!
    Ik ga jullie weer volgen en wens jullie een fijne tijd toe.
    Hartelijke groet, Corry
  3. Anneke:
    22 september 2017
    Jullie genieten net als wij van het mooie landschap. Vandaag ook weer prachtige tocht naar Saumur. Ene kant heen en langs andere oever terug! Ontzettend veel vogels gezien op de eilandjes in de rivier.
  4. Tineke Voorwinden - Lamens:
    30 oktober 2017
    Jan vindt het een vet ding die nieuwe camper. Gr tineke