Najaar 2019 naar het zuiden.

22 november 2019 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Zondag 15 september,

Weer een nieuwe reis, na bijna 3 maanden thuis geweest te zijn. Vanmorgen hebben we het rustig aan gedaan, naar Kenny en Dorien in Rijsbergen gereden, waar Kody het druk had met de appeloogst, daar geluncht en in de middag naar Cadier en Keer in Limburg gereden, waar we bij een sportcomplex gestopt zijn om te overnachten.

DSC_0012 20190915_132721

Maandag 16 september,

Vanmorgen zijn we eerst naar Wittem gereden, daar hebben we de camper geparkeerd en zijn toen op de fiets meestal langs het riviertje de Geul over Gulpen en Schin op Geul naar Valkenburg gegaan. Valkenburg is altijd weer leuk, hier hebben we en paar uur rond gelopen, wat gegeten en toen weer terug, het was een prachtige fietstocht. Toen we weer bij de camper waren zijn we naar de camperplaats in Blegny bij de mijn gereden om te overnachten.

DSC_0018 20190916_123053 DSC_0017 20190916_135603

Dinsdag 17 september,

Na het ontbijt zijn we over de snelweg naar de camperplaats in Charleville Mezieres gereden, waar we na de lunch een eind langs de Maas gefietst hebben en later buiten konden zitten, het was een mooie dag.

20190917_145309 DSC_0019

Woensdag 18 september,

Na de koffie hebben we nog een rondje door de stad gelopen, ze waren er een festival aan het opbouwen met kraampjes en allerlei kermisachtige dingen door heel de stad, maar dat gaat het komend weekend pas gebeuren. Toen we terug bij de camper waren zijn we langs de Maas naar Verdun gereden. In Verdun hadden we afgesproken met Jaap en Anneke die kwamen er ook naar toe, hier hebben we buiten in de zon bijgepraat en een drankje gedronken. Het was weer gezellig.

DSC_0037

Donderdag 19 september.

Een klein stukje verder, omdat we op het terrein van een snoep fabriek stonden en er in de buurt betere plekjes zijn, hebben we een paar boodschappen gedaan en zijn toen naar Dieue-sur-Meuse gereden, waar je mooi vlak langs de Maas kunt staan, vandaar zijn we met z'n vieren op de fiets naar Verdun gegaan, hier hebben we de begraafplaatsen uit de eerste wereldoorlog bezocht, wat heel indruk wekkend is, zoveel mensen die in die oorlog gesneuveld zijn. Daarna zijn we door de stad naar de Citadel gefietst, wat we te toeristisch vonden, dus zijn we langs de Maas weer terug naar de camper gefietst. Weer een mooie dag.

DSC_0035 DSC_0029 20190919_123218

Vrijdag 20 september,

Vandaag hadden we een relax dag, in de zon gezeten, een stukje gewandeld, met z'n vieren een wijntje gedronken en daarna nog een kebab gescoord.

DSC_0038

Zaterdag 21 september,

Voor 8.00 uur reden we al weg om via bar-le-Duc  en St.Dizier naar Lusigny-sur-Barse bij Troyes te rijden. vanaf de camperplaats zijn we op de fiets naar Troyes gegaan , ruim 50 km heen en weer. Troyes heeft een prachtige oude binnenstad met veel vakwerk huizen en is zeer de moeite waard om te bezoeken, hier zijn Anneke en ik naar de kapper geweest, wat ook weer een belevenis was. Na het bezoek aan de stad zijn we terug gefietst en hebben we bij de camper een wijntje gedronken. Het was weer een top dag.

20190921_133431 20190921_134151 DSC_0040_4 20190921_150403 20190921_141814

Zondag 22 september,

Na de koffie heb ik samen met Jaap de fiets gepakt en zijn we rond het lac d' Orient gefietst, een mooie tocht waarbij we langs haventjes en stranden gefietst. In de loop van de middag begon het een beetje te regenen en zijn we met de camper naar Gravant onder Auxerre gereden.

DSC_0049_3 DSC_0048_3

Maandag 23 september,

Vanmorgen op de fiets langs het Canal du Nivernais en de Yonne naar Auxerre, weer een mooie fietstocht langs sluisjes waar ondanks dat het wat laat in het seizoen is toch veel boten door gingen, wat altijd weer leuk is om te zien. In Auxerre waren we al een paar keer eerder, daar hebben we wat gegeten en het is geen straf om op een bank aan het water te zitten omdat er altijd wat te zien is.

20190923_113004 20190923_132227

Dinsdag 24 september,

Vanmorgen zijn we naar Chevroches wat onder Clamecy ligt gereden, een prachtige camperplaats aan het water, maar het weer werkte niet mee. Het was een regenachtige dag, maar de boten kwamen gewoon langs dus het uitzicht was goed. Verder hebben we een uitgebreide afscheidsborrel gedronken omdat Jaap en Anneke en wij morgen ieder een kant uit gaan.

DSC_0002 DSC_0004

Woensdag 25 september,

Na de koffie hebben we Jaap en Anneke uitgezwaaid en daarna zijn wij ook gaan rijden. Omdat het weer onbetrouwbaar is en de vooruitzichten in deze streek niet goed zijn gaan we wat meer naar het zuiden, meestal langs de Loire zijn we doorgereden tot de camperplaats in Milonet vlakbij Digoin weer een mooi plekje aan het water.

DSC_0012

Donderdag 26 september,

Vannacht is er veel regen gevallen, maar het is weer droog, wel zwaar bewolkt, maar niet prettig om buiten te zijn, wel jammer omdat het hier erg mooi is,. We zijn we weer verder gereden naar Vienne vlakbij Lyon. Halverwege de rit kwam de zon er door en zo werd het een prachtige dag. Op de camperplaats hebben we de fiets gepakt en een flinke fietstocht door het Rhone dal gemaakt, hier is het toch ook weer mooi om te fietsen. Aan het eind van de middag konden we weer buiten in de zon zitten.

_20190926_180323 _20190927_182819 DSC_0007

Vrijdag 27 september,

Weer op de fiets, nu richting Lyon. Tussen de druiven die bijna geoogst worden, volle grond tuinbouw en hier en daar een stukje bos door. Het was weer een mooie dag.

_20190927_182610 DSC_0009

Zaterdag 28 september,

Vanmorgen eerst boodschappen gedaan bij de Lidl, daarna zijn we naar de camperplaats in Tournon-sur-Rhone gereden en na de lunch op de fiets langs de Rhone naar Valence. In Valence hebben we een terrasje gepakt en wat rond gelopen, het is geen bijzondere stad maar op zaterdag middag met veel publiek leuk om een uurtje te verblijven.

DSC_0017 DSC_0021

Zondag 29 september,

Vandaag hebben we weer ruim 50 km door het Rhonedal gefietst en daarna hebben we in de schaduw naast de camper gezeten. Het was een warme dag.

_20190926_180323

Maandag 30 september,

De zon was er weer, en wij zijn een stukje verder gereden. Eerst hebben we wat boodschappen gedaan om daarna naar Beauchastel te rijden, hier is een energiecentrale met een sluis waar een camperplaats is. Na de lunch hebben we een stuk langs de Rhone gefietst en terug bij de camper vonden we het er te rumoerig langs de drukke weg, dus zijn we naar Saulce sur Rhone gereden waar we in het dorp bij de wasplaats tussen de bomen mooi staan en in de schaduw zitten.

DSC_0026 DSC_0027

Dinsdag 1 oktober,

Vanmorgen zijn we naar Le Tell vlakbij Montelimar gereden, daar hebben we weer  een poosje de fiets gepakt en later onder de bomen gezeten. Omdat we vonden dat er te weinig zon op de panelen stond en er geen televisie ontvangst was zijn we aan het eind van de middag naar Bourg-st-Andeol gereden, hier hebben we nog een kebab gescoord.

20191001_142141 _20191001_173703  _20191001_173809

Woensdag 2 oktober,

Gisterenavond heeft het hevig geonweerd en geregend, maar vanmorgen kwam de zon er weer door. Het was markt, dus zijn we eerst naar de markt geweest waar we wat fruit gekocht hebben en daarna zijn we op de fiets naar Viviers gegaan . Viviers is een mooi oud stadje waar de rivier cruise boten ook aan leggen. Verder hebben we een boek gelezen.

20191002_182045 20191001_135234 20191002_182012

Donderdag 3 oktober,

Er stond veel wind en we vonden het niet prettig om te fietsen, dus zijn we bij de Declathon gaan shoppen en daarna via Orange naar Chateauneuf du Pape gereden, waar we bij Domaine Maucol, dat is een wijnboer de camper neergezet hebben. Hier hebben we een prachtig uitzicht over het dal, de oogst is in volle gang, het nieuwste model Peugeot 201 stond er ook en vervolgens hebben we nog een paar flessen wijn gekocht. het kan slechter.

DSC_0033 DSC_0034 DSC_0036_2

Vrijdag 4 oktober,

Al vroeg op de fiets, het was nog fris om via een omweg naar Orange te gaan, waar we door de oude binnenstad een stadswandeling gemaakt hebben, bij het antieke theater gekeken en de Arc de triomphe d'Orange op de foto gezet en daarna weer terug naar de wijnboer, vervolgens de fietsen ingeladen en naar Avignon gereden waar we op een parkeerplaats vlak bij de stad de camper neergezet hebben. Morgen verder.

IMG-20191004-WA0002 DSC_0042 IMG-20191004-WA0001

Zaterdag 5 oktober,

Vandaag hebben we Avignon bezocht, een prachtige stad waar veel te zien is en o.a. het Place du l'Horloge en het Place du Papes het bezoeken waard zijn, maar je kunt in deze stad makkelijk een dag verblijven. Avignon was in Italiaanse sferen met kraampjes waar Italiaanse produkten verkocht werden en de stad was versiert met Italiaanse vlaggetjes, ook traden er groepen op in de stad, wij hebben er lekker mosselen met friet gegeten op een terras en aan het eind van de middag zijn we 20 km verder naar Vallabregues gereden, hier is een rustig plekje om te overnachten.

_20191005_135506 DSC_1607 20191005_111123 20191005_123522

Zondag  6 oktober,

Een rustige dag, in de zon gezeten en een leuk rondje over Beaucaire gefietst, een oud stadje met een kasteel en veel terrassen langs de haven. Aan het eind van de middag hebben we een wijntje gedronken met onze Nederlandse buren.

_20191006_152308

Maandag 7 oktober,

Er stond erg veel wind, we hebben een hand wasje gedaan, zijn naar het dorp gelopen om brood te halen en verder bij de camper uit de wind een boek gelezen.

_20191007_183604

Dinsdag 8 oktober,

Vanmorgen zijn we met de camper naar Beaucaire gereden, dat is wel 15 kilometer, daar hebben we op de camperplaats in de stad de camper neergezet en zijn toen op de fiets naar Arles gegaan. Arles is weer zo'n mooie stad die een bezoek waard is, overal kom je van alles van Vincent van Gogh tegen, er is een oud theater wat nu in de steigers staat en de stad heeft veel smalle straatjes, we hebben er een poos rondgelopen en terug bij de camper was er weer een dag om.

20191008_141733 20191008_135724 20191008_135534

Woensdag 9 oktober,

Het was een bewolkte dag, dus hebben we maar wat kilometers gemaakt. We zijn over la Grande Motte, Sete en Agde wat een mooie route langs de kust is naar Serignan net onder Beziers gereden, daar stoppen we in de winter wel meer achter de Carrefour supermarkt. We waren niet de enige, er stonden wel 30 campers het leek wel een camper dorp. Toen we aankwamen scheen de zon weer en hebben we nog een rondje langs de winkels gelopen.

DSC_1612

Donderdag 10 oktober,

Weer een nieuwe dag, eerst zijn we met een paar tassen wasgoed naar de wasmachine gegaan, dat lag een paar uur later weer droog in de kast. Toen de schone was weer in de kast lag zijn we op de fiets langs het Canal de Midi naar Beziers gegaan, daar over het aquaduct waar het Canal de Midi over de de rivier de Orb gaat door naar de sluizen waar we op een terras naar de boten hebben zitten kijken die er nog volop varen. Terug bij de camper hebben we buiten nog een wijntje gedronken.

20191010_143920 DSC_1616~2 IMG-20191012-WA0000 IMG-20191012-WA0001

Vrijdag 11 oktober,

Na de koffie zijn we op de fiets naar Valras-Plage gegaan, daar hebben we wat rond gekeken op de boulevard en aan het strand, bij een viskraam hebben we een paar heerlijke oesters gekocht en toen zijn we via een omweg langs de rivier de l'Aude weer terug naar de camper gegaan. De dag begon mat veel zon maar er kwam al snel bewolking die steeds dikker werd er de vooruitzichten voor de komende dagen zijn ook niet zo goed. morgen Spanje.

DSC_1620 20191011_114151 DSC_1621~2

Zaterdag 12 oktober,

Vanmorgen was het zwaar bewolkt met zo nu en dan een spatje regen. We hebben ons stekje achter de supermarkt verlaten, onderweg gas getankt, een paar boodschappen gedaan en toen richting Spanje. Door de Pyreneeen zijn we naar La Seu d'Urgell wat net onder Andorra ligt gereden, toen we in Spanje kwamen sheen de zon weer en was het met 24 graden prachtig weer zodat we op de camperplaats nog onder de luifel konden zitten.

IMG-20191012-WA0002 DSC_1623~2DSC_1624~2

Zondag 13 oktober,

Weer op pad, over een mooie route via de C14, Lleida en na op een terras koffie gedronken te hebben en brood bij de bakker gekocht, verder over de C12 naar Horta de Sant Joan waar we de Via Verde wilden gaan fietsen. Maar het was er erg druk en er was niet te parkeren, dus zijn we maar naar Cretas gegaan. Cretas is een klein oud plaats je met steile smalle straatjes, maar op de camperplaats stonden we mooi onder de olijfbomen. Hier hebben we nog wat rond gelopen en buiten gezeten. Morgen Fietsen.

DSC_1628~2 DSC_1629 DSC_1630

Maandag 14 oktober,

Vanmorgen de fiets gepakt en over de Via Verde, dat zijn fietsroutes over voormalige spoorlijnen die overal in Spanje zijn, met prachtige uitzichten en door tunnels waarin het vaak pikke donker is en veel vals plat omdat de route afloopt uit de bergen zijn we naar Bot gefietst, hier zagen we dat je er bij het voormalige station mooi met de camper kunt staan, dus terug bij de camper zijn we er naar toe gereden.

20191014_105613 DSC_1635 20191014_114951

Dinsdag 15 oktober,

Het wordt misschien wat eentonig, maar we fietsen nu eenmaal graag dus zijn we weer over de Via Verde, nu naar Xerta gefietst. Na 3 kilometer hadden we een lekke band dus dat werd plakken. Naar Xerta toe hoef je bijna niet te trappen door de vele tunnels die 150 tot 500 meter lang zijn met een mooie natuur, maar 25 km terug heb je vals plat omhoog dan ben je blij met de batterij op je fiets. Omdat de voedsel voorraden bijna op waren en er in de dorpjes weinig te koop is zijn we in de loop van de middag met de camper over een zeer smalle bergpas met veel bochten naar Tortosa gereden.

IMG-20191015-WA0000 DSC_1637~2 DSC_1641~2 20191014_172703

Woensdag 16 oktober,

Vandaag zijn we vanaf Tortosa naar Xerto gefietst en weer terug. Verder wat bij de camper zitten hangen en nog wat door de mooie oude stad gefietst, maar gezellig met terrassen is het niet, het weer is met 25 graden en veel zon niet verkeerd.

20191017_184718 DSC_1644~2

Donderdag 17 oktober,

Vanmorgen zijn we naar de overdekte markt geweest, mooi om te zien maar wel veel horeca. Daarna zijn we naar Amposta gefietst, onderweg zie je dat de sinaasappels al beginnen te kleuren dus die zullen in januari wel lekker smaken. Amposta is geen bijzondere stad, we hebben op een terras Tapas gegeten en toen weer terug naar de camper waar we een plekje in de schaduw opgezocht hebben.

DSC_1647 DSC_1648

Vrijdag 18 oktober,

Weer een stukje verder, vandaag zijn we naar Deltebre gereden waar we een mooi plekje vlak langs de Ebro bij de nieuwe brug hebben. Na de lunch zijn we door de rijst velden, van rijst is niet veel meer te zien behalve tractoren en vrachtwagens die met rijst rijden, naar de punt gefietst en via een ommetje over Riumar weer terug.

DSC_1650 DSC_1651 20191018_183045 20191018_142751

Zaterdag 19 oktober,

Gisterenavond was het genieten van de mooie zonsondergang en werd het druk de camperplaats, we stonden als haringen in een ton. Vanmorgen gingen er weer veel campers weg en was er weer ruimte genoeg. Wij zijn met een flinke omweg naar Amposta gefietst, daar was het markt. De markt stelde niet zoveel voor, we hebben wat fruit gekocht en zijn toen weer terug gegaan om in de schaduw te kunnen zitten.

20191018_192739 20191018_192824 20191018_192912 20191020_101142

Zondag 20 oktober,

De ochtend begon zonnig, maar er kwam al snel bewolking en een beetje regen, dus dan moet je als je op de vette klei staat snel wegwezen. We zijn naar de Dia supermarkt gereden, hebben daar een wasmachine gedraaid en gedroogd en zijn toen de was in de kast lag naar Vinaros gereden. het werd een bewolkte dag met zo nu en dan een buitje regen.

_20191020_184719

Maandag 21 oktober,

Het was wat later maar toch kwam de zon er weer door. Na de koffie hebben we een paar boodschappen gedaan en zijn na de lunch naar Peniscola gefietst, dat is altijd leuk ook om het eens van de andere kant te zien. De route gaat meest over de boulevard en langs het water. Onderweg nog een terrasje gepakt en toen we terug bij de camper waren konden we nog in de zon zitten.

DSC_1657~2 DSC_1656~2 DSC_1659

Dinsdag 22 oktober,

Regen, Regen en nog eens regen, maar het was voorspeld, we hadden al met Siem en Franke afgesproken in Benicasim waar zij staan. Dus zijn we na het ontbijt naar Benicasim gereden, het was weer gezellig, we hebben bij gepraat, koffie en een fles wijn gedronken en zijn toen omdat Franka haar huiswerk goed gedaan had uit eten gegaan. Een compleet menu voor 6,50 Euro er zijn slechtere manieren om zo'n regenachtige dag door te komen.

DSC_1660DSC_1663

Woensdag 23 oktober,

Het is weer droog en de zon is er weer, we zijn eerst naar de Lidl in Benicassim gereden voor wat boodschappen en daarna naar de camperplaats bij het vliegveld in Grau gegaan daar konden we weer buiten koffie drinken en na de lunch zijn we over het fietspad naar Orpesa geweest. Aan het eind van de middag hebben we nog een glas wijn gedronken met Siem en Franka.

DSC_1666 DSC_1667

Donderdag 24 oktober,

Vandaag zijn we met z'n vieren een stukje het binnenland in naar Montanejos gereden, hier zijn warm water bronnen die uitkomen tussen de rotsen in de rivier waardoor het water 25 graden is. Hier zijn we een poosje te water gegaan en hebben wat rond gewandeld, omdat je er nergens mag over nachten zijn we daarna over een mooie route door de bergen naar Sagorb waar een camperplaats is om te overnachten.

IMG-20191024-WA0007~2 IMG-20191024-WA0003 DSC_1679~2 DSC_1672

Vrijdag 25 oktober,

Weer een nieuwe dag, we zijn eerst met z'n vieren naar de Tourist info gegaan voor een kaart van de Vias Verdes fiets route en daarna naar de bakker om brood te kopen. Van uit de stad zijn we de Vias Verdes route op gefietst en over een prachtige route naar Algemia de Alfara, hier hebben we een terrasje gepakt en weer terug. Aan het eind van de middag konden we nog bij de camper buiten in de zon zitten.

DSC_1679 DSC_1680~2 IMG-20191025-WA0003  IMG-20191025-WA0001 IMG-20191025-WA0000 IMG-20191025-WA0002

Zaterdag 26 oktober,

Siem en Franka gingen vanmorgen naar Cullera en wij blijven nog een dag om de Vias Verdes te fietsen, deze keer de andere kant uit naar Jerica. Op de heenreis was het constant klimmen maar het was met de mooie uitzichten de moeite waard. In Jerica was het gezellig druk op de terrassen dus zijn wij er ook maar een poosje gaan zitten, op de terugweg hebben we nog wat Vijgen en Amandelnoten geplukt, de bomen staan er zomaar langs de weg. Terug in Sogorb hebben we in een typisch Spaans restaurant heerlijk gegeten en nog een paar boodschappen gedaan, dat was weer een dag.

DSC_1686~2 DSC_1687~2 DSC_1691~3 DSC_1688 DSC_1694

Zondag 27 oktober,

Vanmorgen zijn wij ook naar Cullera vertrokken, we dachten de kustweg via Valencia te nemen maar eenmaal in de stad bleek dat er een marathon gelopen werd, er was geen doorkomen aan. Na een uur rondrijden en in de file staan hebben we maar besloten om terug de stad uit te rijden en over de A7 naar Cullera te gaan wat wel ruim 50 kilometer om was. Maar eenmaal in Cullera in het zonnetje met tegen de avond een wijntje op het terras bij Siem en Franka was alles weer snel vergeten.

DSC_1696 IMG-20191027-WA0000

Maandag 28 oktober,

Er staan in Cullera veel campers, de meeste zijn groot en heel groot. Wij hebben eerst boodschappen gedaan bij de Lidl en bij de tourist info wat kaarten van de omgeving gehaald, ook hebben we wat door de stad gefietst en vanmiddag met Siem en Franka op een terras aan de boulevard gegeten wat weer uitstekend smaakte. Verder is er niet zoveel gebeurt vandaag.

IMG-20191028-WA0000 DSC_1697 DSC_1698

Dinsdag 29 oktober,

Na de koffie hebben we met z'n tweetjes de fiets gepakt en zijn tussen de sinaasappels en de kaki bomen die we nog niet eerder zagen naar Sueca gefietst, daarna langs de rijstvelden die meestal onder water staan naar Les Palmeres. Palmeres zijn een aantal flat gebouwen die buiten het seizoen leeg staan en toen zoveel mogelijk over kleine weggetjes weer terug naar Cullera gefietst waar we op het terras voor de camper met onze Texelse vrienden en de fam. Boon ook uit Texel nog een glas wijn gedronken hebben.

20191029_190011 20191029_120128 DSC_1700 DSC_1702

Woensdag 30 oktober,

We zijn deze morgen op de fiets de stad ingegaan en hebben wat rond gekeken, na de lunch zijn we over allerlei wegen die vaak doodliepen naar Tavernes gefietst. Tavernes is ook een stad met appartement gebouwen die leeg staan, onderweg veel sinaasappelbomen en wat vollegronds tuinbouw.

20191030_124514 DSC_1703

Donderdag 31 oktober,

Het was markt, voornamelijk kleding dus zijn we met z'n vieren naar de markt geweest, daar hebben we een poosje op een terras gezeten en vanmiddag zijn we bij de camper gebleven. Het was met 27 graden een mooie dag.

DSC_1707 DSC_1709 IMG-20191031-WA0000

Vrijdag 1 november,

Vanmorgen hebben we samen met Franka de fiets op de trein gezet en zijn naar Valencia gegaan. Valencia is een prachtige stad met veel bijzondere gebouwen waar je als je dat wilt wel je je wel een paar dagen kunt vermaken. Wij hebben wat door de stad gelopen en zijn toen door het park, later langs de kust en over de drukke CV500 alles bij elkaar ruim 50 kilometer terug gefietst. Het was weer een mooie dag.

DSC_1712 DSC_1713 IMG-20191101-WA0001 IMG-20191101-WA0002

Zaterdag 2 november,

Het is wasdag, we zijn op de fiets met een paar tassen wasgoed naar de wasserette die een paar kilometer verderop richting de stad is gegaan en de was gedaan, water in de camper bijgevuld wat je hier met tankjes in de fietstassen bij een kraan in het park moet halen. Als je met een camper op pad bent is het niet altijd even gemakkelijk. Vanmiddag zijn we met Siem en Franka naar een Chinees restaurant geweest waar ze een buffet hebben met een lopende band, wel apart, je kunt wat je wilt eten zo van de lopende band pakken.

DSC_1721 IMG-20191102-WA0000 IMG-20191102-WA0001

Zondag 3 november,

Vandaag voelde ik met niet goed, we weten niet of het van de Chinees van gisteren was maar de anderen hadden nergens last van. We hebben wat in en bij de camper gezeten, maar er was een harde wind en niet prettig om buiten te zitten. Vandaag geen foto's gemaakt.

Maandag 4 november,

Vanmorgen zijn we na een tip van Franka naar het kerkhof geweest, prachtig om te zien allemaal erg verzorgd veel familie graven, dat zijn complete huisjes. Muren waar kisten en urnen achter staan met mooie grafstenen en vooral heel veel bloemen. Omdat er nog steeds een harde wind staat en het overal aan de kust zo is zijn we vanmiddag naar een asfalt parkeerplaats achter de flats verhuist, het is misschien niet zo'n mooie plek maar we kunnen er lekker uit de wind zitten en hebben geen last van stuifzand.

DSC_1724 DSC_1725DSC_1727 DSC_1730

Dinsdag 5 november,

Aria heeft vandaag denken we het virusje te pakken wat ik eerder had, ze voelde zich niet goed en heeft meestal op bed gelegen. Er stond nog veel wind, we moesten zoeken naar een plekje om buiten te kunnen zitten. Vanmiddag ben ik met Siem naar het kerkje boven op de berg bij het kasteel gelopen, het was een pittige klim naar boven , verder was alles er dicht en met de wind erbij was het guur maar het uitzicht was beslist de moeite van het klimmen waard.

Cullera-castle-II-768x512 DSC_1736 DSC_1735

Woensdag 6 november,

Alles is weer normaal, we zijn allebei weer fit en de wind is gaan liggen. We hebben de camper van binnen een flinke schoonmaakbeurt gegeven, wat wel nodig was met al dat stuifzand van de afgelopen dagen. De zonnepanelen schoon gemaakt een hand wasje gedaan, boodschappen in de stad gehaald, in de zon gezeten en aan het eind van de middag een glas wijn gedronken op het terras tussen de campers.

DSC_1739~2 20191106_163559 IMG-20191107-WA0000

Donderdag 7 november,

Alweer een nieuwe dag, de zon scheen dus hebben we de fiets gepakt om over Sueca tussen de sinaasappel en Kaki bomen, die volop geoogst worden door naar Algemesi te fietsen en over een ander route terug. Het was weer een mooie route over veel kleine slingerwegen en terug bij de camper stond er weer 45 kilometer bij op de fietsteller.

DSC_1740 DSC_1741~2 DSC_1747~2

Vrijdag 8 november,

Na het ontbijt kwam Siem met het idee de campers een paar honderd meter te verplaatsen omdat we dan s'morgens de zon eerder op de camper hebben, de zon staat nu zo laag dat hij lang achter de flatgebouwen blijft, dat hebben we gedaan, dus hebben we nu weer een nieuw camper terras al is het niet veel anders als het oude. Na de koffie zijn wij de stad ingegaan en hebben er wat rondgelopen. Vanmiddag zijn we met z'n vieren naar een Indiaas restaurant geweest waar we heerlijk gegeten hebben en daarna konden we nog bij de camper in de zon zitten.

IMG-20191107-WA0001 DSC_1746 DSC_1749

Zaterdag 9 november,

Vandaag zijn we samen op de fiets tussen de sinaasappelbomen door naar gandia gegaan, je staat er versteld van hoeveel leuke kleine weggetjes hier zijn en dan is Google maps je beste vriend. Gandia is niet zo'n bijzondere stad al is het er op zaterdagmiddag wel gezellig druk. In Gandia hebben we een uurtje rondgelopen en gefietst en zijn toen met de fiets in de trein weer terug naar Cullera gegaan. We moesten met de fiets in de lift in het station naar beneden, dat paste van geen kant maar met het voorwiel tegen de wand omhoog en hulp van vriendelijk personeel lukte dat goed. Weer een ervaring rijker.

DSC_1753 DSC_1754 DSC_1752

Zondag 10 november,

Niet veel bijzonders te melden, het een en ander schoongemaakt en verder met een boek buiten in de zon gezeten.

20191110_124923 DSC_1748

Maandag 11 november,

Het was een drukke dag, Aria is samen met Franka al vroeg naar de wasserette gegaan om en was te draaien, daarna zijn we 10 kilometer verder naar Sueca gereden om gas te tanken. Later op de avond en s'morgens moet nu toch de verwarming een beetje aan. Na het gas tanken hebben we in de stad de camper aan de buitenkant gewassen, boodschappen gedaan bij de Lidl en terug op de camperplaats zijn we door Siem uitgenodigd om pannekoeken te komen eten, met een glas wijn er bij was het buiten goed uit te houden.

20191112_115216 IMG-20191111-WA0001 IMG-20191111-WA0002

Dinsdag 12 november,

Het was een stralende dag met een strak blauwe lucht. We hebben de fiets gepakt en zijn om de vuurtoren en de berg naar Sueca gefietst, wat met een paar mooie gebouwen toch wel een leuke plaats is. Terug bij de camper hebben we het gasstelletje buiten gezet en heeft Aria een pan Tikamassala soep gemaakt die we met z'n vieren op het terras voor de camper met een wijntje erbij gegeten hebben. weer een topdag.

IMG-20191112-WA0003 IMG-20191112-WA0000

Woensdag 13 november,

Afgelopen nacht tikte de regen op het dak, maar vanochtend was de zon er weer al hadden we rond het middaguur wel een hevige plensbui. Vanmorgen zijn we allebei naar de kapper geweest, het kost een paar centen maar dan heb je wel vakwerk. In de loop van de middag zijn we naar een China winkel geweest, daar is altijd van alles te koop het kost al bijna niks en dan krijg je nu ook nog 30% korting, daarna nog een terrasje gepakt en voor het avondeten hebben we een kebab gescoord. Het kan slechter.

20191113_155411 DSC_1758

Donderdag 14 november,

Het was een bewolkte koude dag, vanmorgen zijn we naar de markt geweest hier hadden we afgesproken met Siem en Franka om koffie te drinken. Siem heeft inmiddels ook 8,50 Euro uitgegeven bij de kapper, dus we zijn allemaal geweest. Na de koffie hebben we een paar boodschappen gedaan en vanmiddag kwamen Nico en Nel ook naar Gullera, die kwamen uit Griekenland dus viel er veel bij te praten met  koffie en koek verzorgd door Franka en later een glas wijn of misschien wel twee in onze camper.

IMG-20191114-WA0000 DSC_1762~2

Vrijdag 15 november,

Met Nico, Nel en Franka zijn we weer naar het koffie huis in de stad geweest, daarna een paar boodschappen bij de Lidl, in het zonnetje gezeten en vanmiddag zijn we met z'n zessen naar het Indiase restaurant geweest waar het eten weer goed smaakte. Tegen de avond hebben we een borrel gedronken bij Nico en Nel in de camper.

DSC_1762 DSC_1761

Zaterdag 16 november,

Vanmorgen hebben we Nico en Nel uitgezwaaid, die gingen een stukje verder. Wij hebben daarna de fiets gepakt en zijn naar de markt in Gandia gegaan, daar is veel kleding te koop, het kost niks maar het is ook niks hoewel Aria nog een jas scoorde, natuurlijk wel bij de duurste kraam. De kerstboom staat al in Gandia al is hij wel vol gehangen met plastic flessen. Na een broodje gegeten te hebben op een terras zijn we terug gegaan en toen we bij de camper waren stond er weer 60 kilometer bij op de teller, maar we konden op 16 november om 16.00 uur nog lekker in het zonnetje zitten.

DSC_1769 DSC_1765~2 DSC_1766~2  DSC_1768~2 DSC_1773

Zondag 17 november,

We waren vroeg uit bed om met een tas wasgoed naar de wasserette te gaan, maar we waren helaas niet de eerste dus moesten we een half uur wachten maar maar we hebben de tijd. Na de was en de koffie moest de nieuwe jas geshowd worden en konden we weer buiten zitten al moest er wel een vest aan. Verder hebben we met Siem en Franka heerlijk gegeten op de boulevard, na het eten waren we bij de familie Boon ook Texelaars uitgenodigd om wat te komen drinken, wat ook weer gezellig was en zo is er weer een dag om.

DSC_1775~2 DSC_1776~2 IMG-20191117-WA0000 DSC_1777

Maandag 18 november,

Na bijna vier weken samen te hebben opgetrokken hebben we vanmorgen afscheid genomen van Siem en Franka, we gaan ieder voor zich verder, zij gaan naar Javea en wij zijn na een paar boodschappen te hebben gedaan via de N332 over Oliva, Benidorm en Alicante naar Gran Alicant gereden waar we aan het strand bij het kapelletje waar we al een aantal keren eerder stonden gestopt zijn.

IMG-20191117-WA0002 DSC_1778~3 DSC_1778~2

Dinsdag 19 november,

De lucht was strak blauw en er stond een frisse noord westen wind, dus de jas moest aan. Na de koffie hebben we de fiets gepakt en zijn naar Alicante gegaan, dat vinden we altijd een leuke stad om een poosje rond te lopen en het is vanaf Gran Alicant makkelijk aan te fietsen. In Alicante hebben we een paar uur door de stad en in het mooie park rond gelopen en toen weer terug naar de camper, hier konden we nog een paar uur uit de wind in de zon buiten zitten, al was het wel vreemd de eerste dag zonder Siem.

DSC_1779~2 DSC_1782 DSC_1784 DSC_1789

Woensdag 20 november,

Vanmorgen eerst de laatste was van deze reis naar de wasserette in Gran Alicant gebracht, toen we twee uur later terug waren konden we de stukken die niet in de droger kunnen buiten hangen zodat die na een uur ook droog waren. na de lunch zijn we naar Santa Pola gefietst, daar hebben we bij de China winkel nog wat inkopen gedaan, verder kopen we niet veel omdat we vanwege de thuisreis de voorraden en de koelkast leeg moeten eten.

DSC_1790~3 20191120_115544 DSC_1792~2

Donderdag 21 november,

De laatste dag, vanmorgen hebben we de camper aan de binnenkant gesopt en gepoetst, daarna konden we nog een poosje buiten zitten. In de loop van de middag zijn we naar Santa Pola gereden, hier hebben we diesel getankt voor 1,12 Euro, toen naar de camperplaats om al het water weg te laten lopen en het toilet te legen. Vervolgens zijn we naar het winkel centrum in Gran Alicant gereden, hier hebben we koffie gedronken, nog wat rond gelopen en heeft Aria het badpak wat ze al zolang wilde hebben gekocht, het mocht niet op de foto. Tegen 5 uur zijn we naar de Umbrella parking gereden waar we keurig ontvangen werden, hier hebben we de camper neergezet en zijn we met een busje van de parking naar het vliegveld gebracht. Om 20.00 uur gingen we de lucht in naar Rotterdam waar Helma ons van het vliegveld opgehaald heeft zodat we om 23.00 uur thuis waren.

DSC_1793

Dit is weer het einde van een prachtige reis met heel veel genieten en mooi weer waarbij we vooral in Spanje nieuwe plaatsen om mooi te fietsen wat we altijd graag doen ontdekt hebben en we zeker naar terug gaan. Op deze reis hebben ruim 3000 kilometer met de camper en 1650 met de fiets gereden.

Om de foto's te vergroten klik of tik op de foto.

1. Franka Roeters:
    17 september 2019
    Leuk jullie weer te kunnen volgen, wij willen zondag vertrekken en we zullen elkaar zeker treffen , een hele fijn reis gewenst
  2. Annemiek van Gelderen:
    17 september 2019
    Heerlijk hè Limburg!!! Goede reis verder , we gaan t weer volgen!!
  3. Bart Vervoort:
    Mooi België veel plezier 🍺
  4. Anneke:
    18 september 2019
    Veel plezier. Wij zijn onderweg naar Verdun.
  5. Pieter en Berta Smilda:
    1 oktober 2019
    Zo te zien hebben jullie ook mooi weer en veel gefietst. Geniet er van. Wij wensen jullie nog een fijne reis!
  6. Thijs en Trude.:
    7 oktober 2019
    Leuk om jullie verhalen en reizen te volgen.Vooral omdat wij met de boot ook op zoveel plaatsen zijn ge weest. Geniet van alles .Lieve groetjes.
  7. Franka Roeters:
    8 oktober 2019
    Jullie zien er goed uit, en het eten zal zeker gesmaakt hebben , gr en we zullen elkaar vast ergens treffen op deze reis
  8. Bas & Helma:
    13 oktober 2019
    Dat is ook toevallig! Wij hebben vorig jaar op de camping gestaan bij Valras-Plage! Geniet lekker in Spanje en veel plezier!
  9. Yvonne Buys:
    16 oktober 2019
    Altijd fijn om jullie verhalen en belevenissen te volgen. Al lezend en adhv de foto', reizen we een beetje mee! Goede reis en mooi weer! Groetjes, Yvonne en Buck
  10. Fred en Yvonne de Krom:
    18 oktober 2019
    Leuk om jullie reis te volgen, nog een fijne tijd en veel fiets plezier.
    Groetjes Fred en Yvonne
  11. Fred en Yvonne de Krom:
    19 oktober 2019
    Hoi Aria en Johan, wij hebben op die zelfde camperplaats gestaan aan de Ebro, grappig om te zien😄🤗
  12. Franka Roeters:
    25 oktober 2019
    Dank zij jou Johan, dat ik de route kon fietsen, je was mijn grote ondersteuner😁
  13. Annemiek van Gelderen:
    26 oktober 2019
    Al die plaatsjes in Zuid-Frankrijk deden Coen terugdenken aan zn vrachtwagentijd !!!!in al die plaatsen geweest!!!
  14. Bart Vervoort:
    30 oktober 2019
    We blijven jullie volgen mooie plaatsen en mooie plaatjes geven een goed beeld van de omgeving Gr Yvon en Bart
  15. Bas & Helma:
    3 november 2019
    Jullie genieten weer met volle teugen, heerlijk om te lezen en zien. Hele gave foto's van mooie omgevingen! Veel plezier nog en tot 21 nov.
  16. Berta Smilda:
    15 november 2019
    Wat hebben jullie er al km.tjes opzitten. Jullie genieten volop het is te zien op de foto. Nog heel veel plezier, wij blijven jullie volgen.
    Lieve groet Pieter en Berta Groningen.
  17. Franka Roeters:
    20 november 2019
    Waren 4 weken gezellige buren van elkaar, een goede reis naar Nederland en wie weet tot in Portugal
  18. Yvonne Buys:
    22 november 2019
    Welkom thuis! Groetjes, Buck en Yvonne
  19. Franka Roeters:
    22 november 2019
    Fijn dat het allemaal voorspoedig ging , nu de winterjas uit de kast, maar met een mooi vooruitzicht om eind Januari de reis voort te zetten
  20. Arie Zonneveld:
    24 november 2019
    Sinds kort pas dit verslag gevonden. Jullie genieten er lekker van. een mooie bron inspiratie voor als wij zo ver zijn. Nu weer wennen aan het koude Nederland.
  21. Johan en Aria:
    24 november 2019
    Het is niet voor lang Arie, in januari vliegen we weer naar Alicante en dan gaan langs de kust en het zuiden naar de Algarve en denken dan eind maart weer thuis te zijn. Groet Johan