Najaar 2019 naar het zuiden.

12 oktober 2019 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Zondag 15 september,

Weer een nieuwe reis, na bijna 3 maanden thuis geweest te zijn. Vanmorgen hebben we het rustig aan gedaan, naar Kenny en Dorien in Rijsbergen gereden, waar Kody het druk had met de appeloogst, daar geluncht en in de middag naar Cadier en Keer in Limburg gereden, waar we bij een sportcomplex gestopt zijn om te overnachten.

DSC_0012 20190915_132721

Maandag 16 september,

Vanmorgen zijn we eerst naar Wittem gereden, daar hebben we de camper geparkeerd en zijn toen op de fiets meestal langs het riviertje de Geul over Gulpen en Schin op Geul naar Valkenburg gegaan. Valkenburg is altijd weer leuk, hier hebben we en paar uur rond gelopen, wat gegeten en toen weer terug, het was een prachtige fietstocht. Toen we weer bij de camper waren zijn we naar de camperplaats in Blegny bij de mijn gereden om te overnachten.

DSC_0018 20190916_123053 DSC_0017 20190916_135603

Dinsdag 17 september,

Na het ontbijt zijn we over de snelweg naar de camperplaats in Charleville Mezieres gereden, waar we na de lunch een eind langs de Maas gefietst hebben en later buiten konden zitten, het was een mooie dag.

20190917_145309 DSC_0019

Woensdag 18 september,

Na de koffie hebben we nog een rondje door de stad gelopen, ze waren er een festival aan het opbouwen met kraampjes en allerlei kermisachtige dingen door heel de stad, maar dat gaat het komend weekend pas gebeuren. Toen we terug bij de camper waren zijn we langs de Maas naar Verdun gereden. In Verdun hadden we afgesproken met Jaap en Anneke die kwamen er ook naar toe, hier hebben we buiten in de zon bijgepraat en een drankje gedronken. Het was weer gezellig.

DSC_0037

Donderdag 19 september.

Een klein stukje verder, omdat we op het terrein van een snoep fabriek stonden en er in de buurt betere plekjes zijn, hebben we een paar boodschappen gedaan en zijn toen naar Dieue-sur-Meuse gereden, waar je mooi vlak langs de Maas kunt staan, vandaar zijn we met z'n vieren op de fiets naar Verdun gegaan, hier hebben we de begraafplaatsen uit de eerste wereldoorlog bezocht, wat heel indruk wekkend is, zoveel mensen die in die oorlog gesneuveld zijn. Daarna zijn we door de stad naar de Citadel gefietst, wat we te toeristisch vonden, dus zijn we langs de Maas weer terug naar de camper gefietst. Weer een mooie dag.

DSC_0035 DSC_0029 20190919_123218

Vrijdag 20 september,

Vandaag hadden we een relax dag, in de zon gezeten, een stukje gewandeld, met z'n vieren een wijntje gedronken en daarna nog een kebab gescoord.

DSC_0038

Zaterdag 21 september,

Voor 8.00 uur reden we al weg om via bar-le-Duc  en St.Dizier naar Lusigny-sur-Barse bij Troyes te rijden. vanaf de camperplaats zijn we op de fiets naar Troyes gegaan , ruim 50 km heen en weer. Troyes heeft een prachtige oude binnenstad met veel vakwerk huizen en is zeer de moeite waard om te bezoeken, hier zijn Anneke en ik naar de kapper geweest, wat ook weer een belevenis was. Na het bezoek aan de stad zijn we terug gefietst en hebben we bij de camper een wijntje gedronken. Het was weer een top dag.

20190921_133431 20190921_134151 DSC_0040_4 20190921_150403 20190921_141814

Zondag 22 september,

Na de koffie heb ik samen met Jaap de fiets gepakt en zijn we rond het lac d' Orient gefietst, een mooie tocht waarbij we langs haventjes en stranden gefietst. In de loop van de middag begon het een beetje te regenen en zijn we met de camper naar Gravant onder Auxerre gereden.

DSC_0049_3 DSC_0048_3

Maandag 23 september,

Vanmorgen op de fiets langs het Canal du Nivernais en de Yonne naar Auxerre, weer een mooie fietstocht langs sluisjes waar ondanks dat het wat laat in het seizoen is toch veel boten door gingen, wat altijd weer leuk is om te zien. In Auxerre waren we al een paar keer eerder, daar hebben we wat gegeten en het is geen straf om op een bank aan het water te zitten omdat er altijd wat te zien is.

20190923_113004 20190923_132227

Dinsdag 24 september,

Vanmorgen zijn we naar Chevroches wat onder Clamecy ligt gereden, een prachtige camperplaats aan het water, maar het weer werkte niet mee. Het was een regenachtige dag, maar de boten kwamen gewoon langs dus het uitzicht was goed. Verder hebben we een uitgebreide afscheidsborrel gedronken omdat Jaap en Anneke en wij morgen ieder een kant uit gaan.

DSC_0002 DSC_0004

Woensdag 25 september,

Na de koffie hebben we Jaap en Anneke uitgezwaaid en daarna zijn wij ook gaan rijden. Omdat het weer onbetrouwbaar is en de vooruitzichten in deze streek niet goed zijn gaan we wat meer naar het zuiden, meestal langs de Loire zijn we doorgereden tot de camperplaats in Milonet vlakbij Digoin weer een mooi plekje aan het water.

DSC_0012

Donderdag 26 september,

Vannacht is er veel regen gevallen, maar het is weer droog, wel zwaar bewolkt, maar niet prettig om buiten te zijn, wel jammer omdat het hier erg mooi is,. We zijn we weer verder gereden naar Vienne vlakbij Lyon. Halverwege de rit kwam de zon er door en zo werd het een prachtige dag. Op de camperplaats hebben we de fiets gepakt en een flinke fietstocht door het Rhone dal gemaakt, hier is het toch ook weer mooi om te fietsen. Aan het eind van de middag konden we weer buiten in de zon zitten.

_20190926_180323 _20190927_182819 DSC_0007

Vrijdag 27 september,

Weer op de fiets, nu richting Lyon. Tussen de druiven die bijna geoogst worden, volle grond tuinbouw en hier en daar een stukje bos door. Het was weer een mooie dag.

_20190927_182610 DSC_0009

Zaterdag 28 september,

Vanmorgen eerst boodschappen gedaan bij de Lidl, daarna zijn we naar de camperplaats in Tournon-sur-Rhone gereden en na de lunch op de fiets langs de Rhone naar Valence. In Valence hebben we een terrasje gepakt en wat rond gelopen, het is geen bijzondere stad maar op zaterdag middag met veel publiek leuk om een uurtje te verblijven.

DSC_0017 DSC_0021

Zondag 29 september,

Vandaag hebben we weer ruim 50 km door het Rhonedal gefietst en daarna hebben we in de schaduw naast de camper gezeten. Het was een warme dag.

_20190926_180323

Maandag 30 september,

De zon was er weer, en wij zijn een stukje verder gereden. Eerst hebben we wat boodschappen gedaan om daarna naar Beauchastel te rijden, hier is een energiecentrale met een sluis waar een camperplaats is. Na de lunch hebben we een stuk langs de Rhone gefietst en terug bij de camper vonden we het er te rumoerig langs de drukke weg, dus zijn we naar Saulce sur Rhone gereden waar we in het dorp bij de wasplaats tussen de bomen mooi staan en in de schaduw zitten.

DSC_0026 DSC_0027

Dinsdag 1 oktober,

Vanmorgen zijn we naar Le Tell vlakbij Montelimar gereden, daar hebben we weer  een poosje de fiets gepakt en later onder de bomen gezeten. Omdat we vonden dat er te weinig zon op de panelen stond en er geen televisie ontvangst was zijn we aan het eind van de middag naar Bourg-st-Andeol gereden, hier hebben we nog een kebab gescoord.

20191001_142141 _20191001_173703  _20191001_173809

Woensdag 2 oktober,

Gisterenavond heeft het hevig geonweerd en geregend, maar vanmorgen kwam de zon er weer door. Het was markt, dus zijn we eerst naar de markt geweest waar we wat fruit gekocht hebben en daarna zijn we op de fiets naar Viviers gegaan . Viviers is een mooi oud stadje waar de rivier cruise boten ook aan leggen. Verder hebben we een boek gelezen.

20191002_182045 20191001_135234 20191002_182012

Donderdag 3 oktober,

Er stond veel wind en we vonden het niet prettig om te fietsen, dus zijn we bij de Declathon gaan shoppen en daarna via Orange naar Chateauneuf du Pape gereden, waar we bij Domaine Maucol, dat is een wijnboer de camper neergezet hebben. Hier hebben we een prachtig uitzicht over het dal, de oogst is in volle gang, het nieuwste model Peugeot 201 stond er ook en vervolgens hebben we nog een paar flessen wijn gekocht. het kan slechter.

DSC_0033 DSC_0034 DSC_0036_2

Vrijdag 4 oktober,

Al vroeg op de fiets, het was nog fris om via een omweg naar Orange te gaan, waar we door de oude binnenstad een stadswandeling gemaakt hebben, bij het antieke theater gekeken en de Arc de triomphe d'Orange op de foto gezet en daarna weer terug naar de wijnboer, vervolgens de fietsen ingeladen en naar Avignon gereden waar we op een parkeerplaats vlak bij de stad de camper neergezet hebben. Morgen verder.

IMG-20191004-WA0002 DSC_0042 IMG-20191004-WA0001

Zaterdag 5 oktober,

Vandaag hebben we Avignon bezocht, een prachtige stad waar veel te zien is en o.a. het Place du l'Horloge en het Place du Papes het bezoeken waard zijn, maar je kunt in deze stad makkelijk een dag verblijven. Avignon was in Italiaanse sferen met kraampjes waar Italiaanse produkten verkocht werden en de stad was versiert met Italiaanse vlaggetjes, ook traden er groepen op in de stad, wij hebben er lekker mosselen met friet gegeten op een terras en aan het eind van de middag zijn we 20 km verder naar Vallabregues gereden, hier is een rustig plekje om te overnachten.

_20191005_135506 DSC_1607 20191005_111123 20191005_123522

Zondag  6 oktober,

Een rustige dag, in de zon gezeten en een leuk rondje over Beaucaire gefietst, een oud stadje met een kasteel en veel terrassen langs de haven. Aan het eind van de middag hebben we een wijntje gedronken met onze Nederlandse buren.

_20191006_152308

Maandag 7 oktober,

Er stond erg veel wind, we hebben een hand wasje gedaan, zijn naar het dorp gelopen om brood te halen en verder bij de camper uit de wind een boek gelezen.

_20191007_183604

Dinsdag 8 oktober,

Vanmorgen zijn we met de camper naar Beaucaire gereden, dat is wel 15 kilometer, daar hebben we op de camperplaats in de stad de camper neergezet en zijn toen op de fiets naar Arles gegaan. Arles is weer zo'n mooie stad die een bezoek waard is, overal kom je van alles van Vincent van Gogh tegen, er is een oud theater wat nu in de steigers staat en de stad heeft veel smalle straatjes, we hebben er een poos rondgelopen en terug bij de camper was er weer een dag om.

20191008_141733 20191008_135724 20191008_135534

Woensdag 9 oktober,

Het was een bewolkte dag, dus hebben we maar wat kilometers gemaakt. We zijn over la Grande Motte, Sete en Agde wat een mooie route langs de kust is naar Serignan net onder Beziers gereden, daar stoppen we in de winter wel meer achter de Carrefour supermarkt. We waren niet de enige, er stonden wel 30 campers het leek wel een camper dorp. Toen we aankwamen scheen de zon weer en hebben we nog een rondje langs de winkels gelopen.

DSC_1612

Donderdag 10 oktober,

Weer een nieuwe dag, eerst zijn we met een paar tassen wasgoed naar de wasmachine gegaan, dat lag een paar uur later weer droog in de kast. Toen de schone was weer in de kast lag zijn we op de fiets langs het Canal de Midi naar Beziers gegaan, daar over het aquaduct waar het Canal de Midi over de de rivier de Orb gaat door naar de sluizen waar we op een terras naar de boten hebben zitten kijken die er nog volop varen. Terug bij de camper hebben we buiten nog een wijntje gedronken.

20191010_143920 DSC_1616~2 IMG-20191012-WA0000 IMG-20191012-WA0001

Vrijdag 11 oktober,

Na de koffie zijn we op de fiets naar Valras-Plage gegaan, daar hebben we wat rond gekeken op de boulevard en aan het strand, bij een viskraam hebben we een paar heerlijke oesters gekocht en toen zijn we via een omweg langs de rivier de l'Aude weer terug naar de camper gegaan. De dag begon mat veel zon maar er kwam al snel bewolking die steeds dikker werd er de vooruitzichten voor de komende dagen zijn ook niet zo goed. morgen Spanje.

DSC_1620 20191011_114151 DSC_1621~2

Zaterdag 12 oktober,

Vanmorgen was het zwaar bewolkt met zo nu en dan een spatje regen. We hebben ons stekje achter de supermarkt verlaten, onderweg gas getankt, een paar boodschappen gedaan en toen richting Spanje. Door de Pyreneeen zijn we naar La Seu d'Urgell wat net onder Andorra ligt gereden, toen we in Spanje kwamen sheen de zon weer en was het met 24 graden prachtig weer zodat we op de camperplaats nog onder de luifel konden zitten.

IMG-20191012-WA0002 DSC_1623~2DSC_1624~2

Om de foto's te vergroten klik of tik op de foto.

Wordt vervolgd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Franka:
    17 september 2019
    Leuk jullie weer te kunnen volgen, wij willen zondag vertrekken en we zullen elkaar zeker treffen , een hele fijn reis gewenst
  2. Annemiek en coen:
    17 september 2019
    Heerlijk hè Limburg!!! Goede reis verder , we gaan t weer volgen!!
  3. Bart Vervoort:
    Mooi België veel plezier 🍺
  4. Anneke- Jaap:
    18 september 2019
    Veel plezier. Wij zijn onderweg naar Verdun.
  5. Pieter en Berta:
    1 oktober 2019
    Zo te zien hebben jullie ook mooi weer en veel gefietst. Geniet er van. Wij wensen jullie nog een fijne reis!
  6. Thijs en Trude.:
    7 oktober 2019
    Leuk om jullie verhalen en reizen te volgen.Vooral omdat wij met de boot ook op zoveel plaatsen zijn ge weest. Geniet van alles .Lieve groetjes.
  7. Franka:
    8 oktober 2019
    Jullie zien er goed uit, en het eten zal zeker gesmaakt hebben , gr en we zullen elkaar vast ergens treffen op deze reis
  8. Bas @ Helma:
    13 oktober 2019
    Dat is ook toevallig! Wij hebben vorig jaar op de camping gestaan bij Valras-Plage! Geniet lekker in Spanje en veel plezier!