Alweer een paar dagen weg april 2021

26 april 2021 - Laren, Nederland

Zaterdag 24 april

Vanmorgen zijn we eerst naar de Groenoord hal in Schiedam gereden, waar  Aria haar eerste Corona prik kreeg. Na het prikken zijn we naar de camperplaats in Huissen bij Arnhem gegaan waar we afgesproken hadden met Jaap en Anneke. Eerst hebben we gezellig samen koffie gedronken en na de lunch hebben we de fiets gepakt en zijn we met z'n vieren langs de Waal over de dijk naar kasteel Doornenburg gegaan, daar hebben we wat foto's gemaakt, wat rond gekeken en toen over Gendt weer terug. Het was een koude dag met op de dijk een snijdende wind.

IMG_20210424_145435 IMG_20210424_150310 IMG_20210424_152106

Zondag 25 april,

Na de lunch weer op de fiets, dit keer met de veerpont naar Duiven, toen over Westervoort, Velp, Rozendaal, daarna door het centrum van Arnhem en weer terug naar de camper. Een prachtige fietstocht, al was het wel weer een koude dag.

20210426_190745

Maandag 26 april,

Weer een nieuwe dag, Anneke en Jaap gingen met een omweg naar laren en wij op de fiets via Bemmel en over de dijk naar Nijmegen. Nijmegen is een prachtige stad waar we al een paar keer eerder waren. De terug weg ging over Lent en Bemmel, maar wel over een andere route terug naar de camperwaar we nog een uurtje in de zon gezeten hebben. Aan het eind van de middag zijn we met de camper naar de camperplaats in Laren gereden. Het was vandaag nog wel fris , maar met veel zon een prachtige dag.

20210426_115655 20210426_123518

Dinsdag 27 april,

Koningsdag, dat was duidelijk te zien in deze omgeving zijn de mensen heel koningsgezind, de vlaggen hangen overal uit. Vanuit Laren zijn we met Jaap en Anneke door de polder bij Eemnes waar heel veel weide vogels zitten naar het pontje bij Eembrugge gefietst, onderweg hebben we op een bankje een oranje tompouce gegeten die we gescoord hadden, na het overvaren zijn we door gefietst naar Bunschoten Spakenburg, een prachtige plaats met allemaal houten schepen in de haven, hier hebben we een poosje van het uitzicht zitten genieten. Later zijn we doorgefietst richting Baarn, zo kwamen we bij kasteel Groeneveld wat ook weer een prachtig kasteel is. Bij het kasteel hebben we een weer een poosje op een bankje gezeten en daarna door naar de camper waar Jaap tegen de avond nog een lekkere fles wijn open getrokken heeft. Al moesten we wel een stevige jas aan, het was toch weer een mooie zonnige dag.

IMG-20210427-WA0000 20210427_12403720210427_140000 IMG-20210427-WA0002

Woensdag 28 april,

Weer op de fiets, dit keer vanuit Laren over Blaricum, wat een kastelen van huizen staan daar, vervolgens naar Naarden, Naarden vesting, daar op een bankje koffie gedronken en verder naar Bussum, over de heide en door het bos naar Hilversum, daarna  weer terug naar Laren. Weer zo'n prachtige rit, het was genieten in de mooie natuur en langs de vele villa's. Terug bij de camper konden we nog buiten zitten en toen de zon weg was hebben we nog maar een fles wijn leeg gemaakt in de camper , wat wel op viel was dat de terrassen overal weer vol zaten.

20210428_155451 20210428_110548 20210428_155006

Donderdag 29 en vrijdag 30 april,

Donderdag de hele dag regen, dat is weer eens wat anders, dus hebben we een boek gelezen en een beetje met de telefoon zitten spelen. Vrijdag, omdat het blijft regenen en de vooruitzichten ook niet zo goed zijn hebben we besloten om naar huis te gaan. Koffie gedronken met Jaap en Anneke, daarna hebben we ze uitgezwaaid omdat zij ook weg gingen, nog even mijn verhaal bijgewerkt en we kunnen rijden. We hebben ondanks de lage temperatuur een paar mooie gezellige dagen gehad met prachtige fietstochten.

,IMG_20210430_091144 IMG_20210430_091105

1. Franka Roeters:
    26 april 2021
    Leuk Johan om weer wat te lezen , lent en Bemmel zijn mij bekende plekken van de Nijmeegse Vierdaagse uit een vroeg verleden
  2. Thijs en Trude.:
    27 april 2021
    Dus Aria ook haar eerste prik gehad. En nu weer fijn op reis. Wij hebben 5 jaar in Nijmegen gewoond. Een mooie stad en omgeving. Waar jullie zijn geweest kennen wij ook.Geniet van de reis. Groetjes Thijs en Trude.
  3. Jaap van den Hoek:
    7 mei 2021
    Ik zie nu dat jullie ook op reis zijn geweest. Eindelijk kan je weer op pad. Lekker hoor. Gr Arma en Jaap