Een paar weken Brabant 2020

25 juli 2020 - Maassluis, Nederland

Zondag 12 juli.

Vanmorgen hebben we de laatste spullen in de camper gepakt om na de lunch naar Kenny, Dorien en Kody in Rijsbergen te rijden, waar we op onze prive camperplaats voor het huis weer prima konden staan en uit de zon onder de luifel in de tuin konden zitten. Aan het eind van de middag zijn we met zijn allen uit eten gegaan. Het was een mooie eerste dag van dit reisje.

DSC_2178

Maandag 13 juli.

Na het ontbijt hebben we eert wat klusjes in de tuin gedaan en s'middags een fietstocht door de omgeving gemaakt. Na het avond eten zijn we met Kody naar de kinderboerderij geweest.

DSC_2180 _20200713_102211 DSC_2184~2

Dinsdag 14 juli.

Vanmorgen begon het al snel te regenen, wat ook de voorspelling was, na de koffie is Dorien met Aria boodschappen gaan doen en na de lunch hebben we afscheid genomen, om vervolgens naar de Wit in Schijndel te rijden waar van alles op camping  te koop is. We waren niet de enigen die op dat idee gekomen zijn, het was er hartstikke druk, we hebben er een uurtje rondgelopen en zijn daarna door gereden naar Deurne om op een parkeerplaats bij de sportvelden te overnachten. Morgen hebben we een afspraak bij de dealer voor de jaarlijkse vochtcontrole van de camper.

DSC_2184

Woensdag 15 juli.

Na een rustige nacht hebben we eerst de camper naar de reparateur gebracht, daar de fietsen er uit gehaald en een flinke tour om  Bakel gemaakt, onderweg kom je weleens wat tegen zoals de spreuk op een cafe: Elke dag zat is ook een geregeld leven. Verder op de rit kwamen we in Deurne , daar hebben we wat rond gelopen, Deurne is een flinke plaats met veel winkels waar Wim Sonneveld gewoond heeft en ook het lied het dorp op geinspireerd is, Ook hebben de gebroeders van Doorne de oprichters van Daf er hun hele leven gewoond, daar zijn de inwoners best trots op. In Deurne hebben we nog een uitsmijter gegeten en in de loop van de middag zijn we de camper weer op gaan halen, alles was goed en de vocht controle was gratis. Eenmaal weer in de camper zijn we weer naar het sportcomplex gereden waar we de vorige nacht ook prima stonden.

DSC_2188DSC_219120200715_132655

Donderdag 16 juli.

Weer een regendag, wat ook al voorspeld was. In de loop van de ochtend zijn we naar Afferden gereden, daar hebben we op de parkeerplaats bij de veerpont de camper neergezet om afwisselend bootjes te kijken en een boek lezen. Zo komen we de dag wel door. Morgen weer op de fiets???

DSC_2194~3DSC_2195~3DSC_2196~2

Vrijdag 17 juli.

De dag begon slecht, vanmorgen om half acht waren ze het gras op de parkeerplaats al aan het maaien. Om een uur of half tien hebben we de fiets gepakt en zijn over Gennep naar Groesbeek gefietst, daarna aan de andere kant van de Maas over Cuijk en Boxmeer weer terug. Hier en daar zijn we van de fiets gestapt om in de dorpen en stadjes te kijken. Terug bij de camper konden we buiten zitten en kwam de zon er door. Al met al was het geen slechte dag.

DSC_2196~4 DSC_2197~2 DSC_2200~3 20200717_135215

Zaterdag 18 juli.

Het beloofd een mooie dag te worden, dus weer op de fiets, met de veerpont overgevaren en toen richting Wanssum om bij Blitterswijck weer met het pontje terug te gaan. Op de Maas was het gezellig druk met veel bootjes en waterscooters waar we op een bankje aan het water naar hebben zitten kijken. Terug bij de camper hebben we in de schaduw gezeten omdat het in de zon te warm was wat de koeien blijkbaar ook vonden.

20200717_154906 20200718_120128 DSC_2209~3 DSC_2210~2

Zondag 19 juli.

Vanmorgen zijn we naar de camperplaats in Walbeck net over de grens in Duitsland gereden omdat de schoon water tank leeg was en de vuil water tank vol, dus eerst tanken en lozen en toen op de fiets door de prachtige natuur van de Maasduinen naar het veerpontje in Blitterswijck, we waren niet de enigen er stond een rij fietsers te wachten zodat we uur een later pas over konden, maar we hadden toevallig de tijd. Eenmaal aan de overkant zijn we naar Lottum gefietst, daar weer overgevaren en toen naar Arcen wat altijd weer mooi is al was het er wel hartstikke druk, daar hebben we wat rondgelopen, een ijsje gegeten op een terras en toen zijn we over de camping van Kleinvink weer naar de camper gegaan. Omdat we niet in Walbeck onder de bomen wilden blijven staan zijn we na het avond eten naar Velden gereden om daar bij het sportpark te overnachten.

20200719_193358 DSC_2214~2

Maandag 20 juli.

Vandaag eerst het blog bijgewerkt, hier hebben we tenminste wel goed internet. Na de koffie op de fiets naar Lomm, daar zijn we overgevaren naar Lottum en toen langs de maas over Grubbenvorst wat ook een mooie omgeving is met veel vijvers, bossen en dure huizen door naar Venlo. In Venlo hebben we geshopt en de eerste Kebab gescoord van deze reis, daarna weer terug naar Velden. In Velden nog een terrasje gepakt, de zon was er vandaag weer al was het niet zo warm, maar toch een prima dag in de korte broek.

DSC_2222 DSC_2218~2

Dinsdag 21 juli.

Vanmorgen zijn we om Venlo naar Kessel gereden, daar de camper neergezet om vervolgens langs de Maas terug naar Venlo te fietsen en aan de andere kant over Tegelen, in Steijl wat een prachtig plekje is zijn we even gestopt, we verbazen ons over de grote kerken die hier overal in de omgeving staan. Langs veel tuinbouw bedrijven en door de bossen langs de grens zijn we over een prachtige route naar Swalmen gefietst, daar het veerpontje naar Neer genomen waar we voor het eerst een mondkapje op moesten en weer naar de camper. Later zijn we nog doorgereden naar Maaseik om te overnachten.

DSC_2225 20200720_141943 DSC_2228

Woensdag 22 juli.

Het verhaal wordt een beetje eentonig, het weer is goed en we zitten dagelijks op de fiets om ongeveer 50 kilometer weg te trappen. Vandaag langs de Maas over Thorn naar Wessem, daar zijn we over de brug naar Maasbracht gegaan. Bij de haven in Maasbracht hebben we op een bank met een mooi uitzicht een broodje gegeten en toen zijn we over Stevensweert naar Ohe en Laak gegaan, daar hadden we pech er was net een paar dagen een brug afgesloten dus moesten we 7 kilometer om fietsen langs de andere kant van de Maasplassen. Eenmaal terug op de markt in Maaseik hebben we op een terras nog een lekkere Belgisch pint gedronken.

DSC_2237 DSC_2234

Donderdag 23 juli.

Het is prachtig weer, dat vinden denken we meer mensen omdat het behoorlijk druk is op de fietspaden en de meeste banken onderweg bezet zijn. Wij zijn vandaag een route meestal over dijken met mooie uitzichten over Maasmechelen en Geleen en daarna weer terug gefietst, onderweg hebben we op een terras koffie gedronken met vlaai, dat hoort er natuurlijk bij als je in Limburg bent. Terug bij de camper konden we nog op ons prive terras zitten. Weer een top dag.

20200723_105153 DSC_2249 DSC_2250~2

Vrijdag 24 juli.

Weer een nieuwe dag, een drukke dag. Vanmorgen hebben we eerst lpg getankt voor 30 cent per liter in Belgie krenten die we zijn, daarna de nodige boodschappen ingeslagen bij de Lidl in Echt en toen zijn we naar het station in Swalmen gereden, daar hebben we de camper neergezet en zijn we op de fiets naar de veerpont gegaan om met mondkapje over te varen naar Neer, vervolgens zijn we langs de Maas naar Roermond langs de plassen en de jachthavens wat altijd weer mooi om te zien is weer terug naar Swalmen gefietst. Vanuit Swalmen zijn we met de camper naar Camping Natuurplezier in Reuver gereden waar we afgesproken hadden met Bas en Helma die daar met de tent naar toe kwamen. Eerst moest de tent opgezet worden, daarna hebben we een paar flessen wijn leeg gemaakt en pizza's gebakken, het werd een gezellige avond.

DSC_2251 DSC_2253 DSC_2254

Zaterdag 25 juli.

Vanmorgen hebben we nog koffie gedronken met Bas en Helma bij de tent, daarna gingen zij een tour maken op de racefiets en zijn wij richting huis gaan rijden. Het was erg druk op de weg met veel vakantie verkeer, eerst zijn we naar Kenny, Dorien en Kody gegaan, daar hebben we geluncht en aan het eind van de middag zijn we doorgereden naar huis waar niets veranderd was. Het was een fijne reis waarbij we 470 km gefietst hebben en we toch weer verrast zijn hoe mooi Nederland eigenlijk is.

DSC_2255

Om de foto te vergroten tik op de foto.

1. Marja:
    14 juli 2020
    Leuk, ik ga jullie weer volgen, geniet er van.
  2. Franka Roeters:
    14 juli 2020
    Leuk Johan dat je weer schrijft dat miste ik op jullie vorige uitje , een fijne tijd gewenst
  3. Franka Roeters:
    15 juli 2020
    Leuk dat je weer schrijft Johan, en we wensen jullie een leuke trip met mooi weer
  4. Thijs en Trude.:
    15 juli 2020
    Leuk om jullie te volgen.Geniet van alles. Groetjes van Thijs en Trude.
  5. Bart Vervoort:
    15 juli 2020
    Veel plezier en maak er wat moois van
    Gr Bart en Yvon
  6. Hugo:
    20 juli 2020
    Leuk om jullie reisverslag te lezen.
  7. Fred en Yvonne de Krom:
    20 juli 2020
    Leuk Johan en Aria om jullie weer te volgen
    Groetjes Fred en Yvonne
  8. Franka Roeters:
    21 juli 2020
    Zijn mondkapjes, op de veerpontjes niet meer verplicht?
  9. Franka Roeters:
    25 juli 2020