Portugal en Spanje 2016

14 januari 2016 - Maassluis, Nederland

Maandag 18 januari

IMG_2345  De camper is weer uit de stalling gehaald, dus we kunnen weer op pad. Om 13.00 uur was alles

in gepakt en zijn we weggereden, eerst naar Turnhout, waar Heleen en Wim een zus van Aria wonen

om daar een bezoek te brengen. Daarna via Antwerpen en Brussel waar we veel files gehad hebben

naar Thielli vlakbij Mons waar we bij de sluizen overnacht hebben.

Dinsdag 19 januari

IMG_2348   Het heeft vannacht behoorlijk gevroren en we zijn niet zo vroeg gaan rijden. Via Mons, Maubeuge, de N2 ​   ​   ​

naar Parijs. Dat is voor camperaars een bekende route om tolvrij te rijden. Bij Parijs de A4, N4 en N20

naar Vierzon en daar op de camperplaats overnacht. Het was droog weer niet zo zonnig en bij Orleans

begon het te regenen.

Woensdag 20 januari

IMG_2353   Vandaag ging de reis verder via Limoges, Perigueux, en Mont de Marsan naar St-Sever om te overnachten.    ​

De dag begon met somber en mistig weer, maar later kwam de zon er door en werd het heerlijk weer in

Zuid Frankrijk, de kleinkinderen rijden met ons mee op de bank. Zie foto.

Donderdag 21 januari

IMG_2360   Weer verder naar het zuiden, vie de N33 en de N35 over de Pirereneen, omdat het prachtig weer was ging   ​ ​

​  dit zonder problemen en hadden we geen last van sneeuw e.d. het was een schitterende route door de ​

bergen, na Pamplona zijn we via Logrona naar El Burgo de Osma gereden, dat is een leuke stad waar

we nog een rondje gelopen hebben.

Vrijdag 22 januari

IMG_2367   Vanmorgen was het weer​ heel anders, miezer, regen en mist. We staan op 1000 meter hoogte en rijden

de eerste 150 km tussen de 1000 en 1300 meter hoogte via Segovia, Pasenta, Caceres en Badejoz naar

Evora in Portugal. Hier wilden we overnachten en de stad bekijken, maar we konden niet naar onze zin

parkeren en het was er druk op vrijdagmiddag dus zijn we doorgereden naar Portel en hebben daar

overnacht.Het was weer een prachtige gevarieerde route meestal over bochtige 2 baans wegen en in de middag kwam de zon er weer

door.

Zaterdag 23 januari

IMG_2372                   Vandaag de laatste 150 kilometer naar de Algarve. Het was weer een verrassende route waarbij we

​                   onderweg een aantal ooievaarsnesten zagen. Rond het middaguur waren we in Villa Real, dat is

tegen de Spaanse grens. Het was prachtig zonnig weer en lekker om buiten te zitten. Met 2550

kilometer op de teller de afgelopen week kan het wel weer en hier blijven we dan ook een paar

dagen.   ​

Zondag 24 t/m dinsdag 26 januari

IMG_2376   ​  In Vila Real is bij de haven een camperplaats waar zo'n 100 campers staan, s'morgens vertrekken

er een aantal maar in de loop van de middag staat het weer bom vol. We hebben daar een stukje

gefietst, op een terras gezeten in de gezellige stad, uit eten geweest bij OTapas in Monte Gordo

en boodschappen gedaan. Het was wisselend bewolkt en je kon vaak heerlijk buiten

zitten, we hebben ons prima vermaakt.

Woensdag 27 januari

IMG_2381  Vanmorgen weer 10 kilometer verder gereden, naar Altura en daar op de camperplaats

geparkeerd. We konden buiten zitten en hebben later een stuk langs de kust gefietst.

Het was weer een mooie dag.

Donderdag 28 januari

IMG_2382  Het begon al vroeg te tikken op het dak, regen. We zijn een paar kilometer terug naar

Monte Gordo gereden en daar aan de boulevard geparkeerd en een boek gelezen.

Na een paar uur werd het droog en kwam de zon er weer door. s'Middags hebben we

in het restaurant bij O Tapas gegeten en daarna zijn we naar Manta Rota gereden om

te overnachten. Die plaatsen liggen allemaal dicht bij elkaar daar hoef je geen 10 kilometer

voor te rijden.

Vrijdag 29 januari

IMG_2387  De zon was er al vroeg. We zijn naar Pedras del Rei gereden, dat is net voorbij Tavira

en hebben daar achter het bungalowpark op een prachtig plekje de camper neer gezet,

na de koffie zijn we op de fiets naar Fuseta gegaan, je komt dan door het park

Ria Formosa dat is prachtig fietsen. De wind is nog fris, maar uit de wind in de zon

kan de korte broek aan.

Zaterdag 30 januari t/m maandag 1 februari

IMG_2396  De afgelopen dagen hebben we een beetje rondgescharreld in de buurt van Tavira,

een beetje fietsen, terrasje, buiten gezeten en een boodschap gedaan. Het is steeds

prachtig zonnig weer. Op het park van Pedras del Rei hebben we een man gesproken

die daar voor 4 weken via Primavera een bungalow gehuurd had voor 600 Euro per

persoon inclusief vliegreis. We hebben nog even op internet gekeken maar het

IMG_2404  bedrag klopt en het is een keurig bungalowpark. Nu hebben we aan de andere kant

van Tavira een plekje ontdekt in het natuur gebied waar je de mosselen zo van de

rotsen kan plukken, dus hebben we ongeveer 4 kilogram mosselen geoogst en

opgegeten. Het is wel een beetje werk, maar we hebben toevallig nog wat tijd over.

Het leven is zo slecht nog niet aan de Algarve

Dinsdag 2 t/m vrijdag 5 februari

IMG_2405   Afgelopen dagen hebben we nog wat rond gefietst in de omgeving, Evert en Gudrun

dat is een broer en schoonzus zijn ook met de camper in de Algarve en daar hebben

we op een terras in Tavira een biertje mee gedronken. Donderdag zijn we naar

Olhao gereden en daar bij de haven geparkeerd, daarna zijn we op de fiets naar Faro

gegaan, de oude stad is mooi en beslist een bezoek waard. Vrijdag op de fiets naar

IMG_2407   Fuseta, dan kan je het grootste gedeelte over een pad door het natuur gebied fietsen,

dat is mooi rijden. Iedere dag drinken we wel ergens koffie op een terras en bij de

supermarkten hebben ze ook overal een terras waar ze verse koffie serveren. Meestal

kost de koffie rond de 80 cent, zodat je het er bijna zelf niet voor kunt zetten.De laatste

dagen staat behoorlijk wat wind en de zon laat het ook nog wel eens afweten.

Zaterdag 6 t/m dinsdag 9 februari

IMG_2415    Olhao is een gezellige stad met veel terrassen, je staat er op een parkeerterrein naast

elkaar met een krappe 2 meter er tussen maar je loopt zo de stad in en dat is ook wel

eens leuk, In Portugal zitten altijd wel mensen op de terrassen en is het overal altijd

gezellig druk. Zaterdag was er markt en zijn we s'middags naar de wasserette geweest

om de was te doen. Het was aan de overkant van de straat, dus we hoefden er niet bij

IMG_2416    te blijven zitten. Zondag zijn we op de fiets naar Moncarapacho geweest, daar is een

grote streekmarkt waar van alles te koop is. Maandag naar Faro gereden en bij de stad

geparkeerd, toen zijn we op de fiets naar Praia de Faro geweest en rond het vliegveld

weer terug. s'Middags in het grote winkelcentrum geshopt. Vanmorgen zijn we naar

Quarteira gereden en hebben daar langs een doodlopende weg waar nog meer campers

staan geparkeerd. Het begon al snel te miezeren dus zijn we in de camper gebleven met een boek. Het is de laatste dagen wisselend

bewolkt weer, niet slecht maar vaak net niet lekker om buiten te zitten. Verder stikt het hier van de Franse campers die normaal

naar Marokko gaan maar nu niet zo erg durven  vanwege de onrustige situatie daar. Het staat overal behoorlijk vol, maar wij hebben

maar 1 plaatsje nodig.

Woensdag 10 t/m zaterdag 13 februari

IMG_2430    Dinsdag zijn we aan het eind van de middag nog een stuk de boulevard uit gelopen in

Quarteira, toen kwamen we in een carnavals optocht terecht met allerlei versierde wagens,

dansers en danseressen er tussen, het was een dolle boel en leuk om te zien.

Woensdag zijn we eerst naar de markt geweest en daarna op de fiets richting Albufeira

gereden. Onderweg zagen we nog een mooie camperplek, wel ver van de bewoonde

IMG_2446   ​ wereld maar goed om te onthouden. Donderdag zijn we de stad ingelopen, het tegoed

van onze internet kaart was op dus hebben we dat bij een MEO shop laten opwaarderen,

terug zijn we via de vismarkt en de boulevard gelopen, dat was nog een flinke tippel.

Vrijdag zijn we naar Armacao de Pera gereden, dat is net voorbij Albufeira. Daar hebben

we ook nog wat door het stadje gelopen en een goede kaart van de Algarve bij de

IMG_2447  ​  Tourist info gekocht omdat op die we hebben niet de kleine wegen welke we zoeken om

te fietsen staan. Zaterdag zijn we op de fiets naar Albufeira geweest, een leuke tocht

langs de kust over paden door een natuur gebied.  In Albufeira hebben we wat gegeten

en toen we terug kwamen was de dag alweer bijna om. De afgelopen dagen laat de zon

het meestal afweten, er is veel bewolking en af en toe een regenbui, dus geen korte broek.

Zondag 14 t/m woensdag 17 februari

IMG_2456    ​ Zondag zijn we in de camper gebleven, er stond een harde wind waarbij ook nog de

platen van de schutting rond de camperplaats los raakten en het opletten was of ze niet

onze kant uit waaiden. Op maandag was het weer nog niet veel beter, dus zijn we met de

camper naar Albufeira gereden om de voorraden aan te vullen en te shoppen. Dinsdag

​ was het nog steeds een koude wind en zijn we op de fiets naar Lagoa gegaan, dat was

IMG_2459    ​ veel klimmen en dalen maar wel leuk en in de middag konden we weer in de zon zitten.  ​ ​

​  ​​  ​Woensdag zijn naar Ferragudo gereden, hier hebben we de camper op een braak liggend terrein

tegenover de haven van Portimao waar nog 30 campers stonden neergezet.

Op deze plek hebben we al meer gestaan en dit vinden we altijd een prachtig plekje,

dus de stoelen buiten gezet, een paar uur in de zon gezeten en s'middags nog een stuk gefietst.   ​   ​ ​​

Donderdag 18 t/m zaterdag 20 februari

IMG_2462      Er is weinig nieuws te melden, het is prachtig weer al moet je in de wind nog wel een jas

​      of een vest aan. We fietsen een stukje, doen een boodschap, zitten in de zon en maken

een praatje met mede camperaars, dus eigenlijk is het niet veel anders als thuis.

Donderdag kwam de Tour van de Algarve langs, dat is niet zo'n spektakel als de Tour de France

maar weel leuk. Zaterdag zijn we naar het Baragem bij Silves gereden, dat is een stukje

IMG_2474     ​ van de kust, daar kan je beneden bij een stuwmeer op een prachtige plek staan. Er is

verder niets, dus staan er ook geen franse campers omdat die altijd in een rijtje willen staan

op een plek waar water en afvoer voor vuil water is. Fransen zijn aardige mensen, maar als

ze met meerdere bij elkaar zijn vreselijk arrogant dus niet leuk. Hier staan Nederlanders en

Engelsen, dat is ook zo is Ferragudo waar we net vandaan komen. Toen we geparkeerd hadden

IMG_2478    ​ ​ zijn we op de fiets naar Silves gegaan, dat is ongeveer 20 km heen en weer, daar hebben we

wat rondgelopen in het leuke stadje en kip gegeten, dat hoort er bij in Silves. Er is een kippen

restaurant in de stad waar ze langs de straat kippen staan te grillen en op de stoep een terras

is. De mensen staan er op zaterdag middag in de rij te wachten tot er een tafel vrij komt, maar

wij  waren snel aan de beurt en je moet er geweest zijn.

Zondag 21 t/m woensdag 24 februari

IMG_2480  ​   ​ We hebben Engelse buren, dat vind Aria wel leuk dan kan ze haar talen weer eens ophalen

en het is wel gezellig. Zondag zijn we uit eten geweest in een echt Portugees restaurant in de

buurt van waar we staan, hier waren we al eerder met Jan en Marja geweest en toen was het

erg goed dus zijn we er weer naar toe gegaan, het was echter overgenomen door een Belg

en nog steeds super goed maar de prijzen waren er ook naar. Er zaten Hollanders te eten

IMG_2487    ​  die daar al zeven jaar in de buurt wonen en dan hoor je weer eens wat. Maandag zijn we via

Lagos naar Salema gereden, dat is halverwege tussen Lagos en Sagres en een mooi plekje

om te staan, al hebben ze er nu wel afgebakende geasfalteerde parkeerplaatsen terwijl je

voorheen overal op het gras kon staan. Hier kwamen we met Nieuw Zeelanders aan de praat

die een zelfde camper als wij in Engeland gekocht hebben en er een jaar met door Europa aan

IMG_2491     ​ het touren zijn om hem dan naar Nieuw Zeeland te verschepen, er zijn toch mensen die wel

eens wat onder nemen. Dinsdag zijn we naar Bordeira gereden, een prachtige plaats aan het

strand 20 kilometer boven Sagres aan de Atlantische kust, daar hebben we een stuk gefietst,

op een terras gezeten met Belgen die naast ons met de camper staan en buiten een boek

gelezen. Hier zijn we woensdag ook blijven staan om van het mooie weer te genieten.

Donderdag 25 t/m zondag 28 februari

IMG_2488      Donderdag zijn we naar Sagres gereden, daar hebben we de fiets gepakt en hebben we een

rondje van 35 kilometer gemaakt, nog wat gewandeld en op een terras gezeten. De vrijdag

proberen we maar snel te vergeten, de dag begon met harde wind dat heb je veel in Sagres

omdat je er toch op een hoek van Europa zit, dus zijn we naar Lagos gereden en hebben daar

bij een sportcomplex waar veel campers staan geparkeerd. Het begon al snel te regenen

IMG_2493      waarbij later ook grote hagelstenen vielen, het was dar en boos en ging de hele dag en nacht

door. Op zaterdag morgen werd het weer droog en kwam voorzichtig de zon er weer door dus

zijn we Lagos ingelopen om het internet te updaten zodat we er weer een paar weken tegen

kunnen, daarna nog een tijd door Lagos gewandeld, toen zijn we naar Silves gereden en hebben

daar achter het kasteel geparkeerd om in een restaurant wat ons eerder was aanbevolen te

IMG_2496   ​  gaan eten, het was een goede tip. Zondag zijn we naar Carvoeiro gereden en vandaar een

stuk langs de kust tot we een plekje bij een vuurtoren zagen waar we tussen de struiken konden

staan. Vandaar hebben we een wandeling langs een kust pad gemaakt en zijn later op de fiets

naar Carvoeiro gegaan om daar op een terras te gaan zitten.

Het was zonnig weer met een frisse stevige wind.

Maandag 29 februari t/m zaterdag 5 maart

IMG_2503      Maandagochtend zijn we naar Ferragudo gereden, daar waren we deze reis al eerder. Op de fiets

zijn we een rondje richting Alvor gegaan en later hebben we in de zon gezeten. Op dinsdag hebben

we buiten een boek gelezen, een wandeling rond het stadje gemaakt en nog een stuk gefietst.

Woensdag zijn we naar een plekje tussen Albufeira en Quarreira wat we eerder gezien hebben

gereden en hebben de camper daar op een grasveld in de duinen uit de wind neergezet. Daar

IMG_2515      hebben we nog een strand wandeling gemaakt en op donderdag zijn we op de fiets naar Albufeira

gegaan. Het is prachtig weer en in de zon is het warm. Vrijdag hebben we nog een rondje over

Quarteira gefietst, buiten gekookt en in het zonnetje gezeten. Zaterdag zijn we naar OLhao gereden,

boodschappen gedaan en de was naar de wasserrette gebracht om hem 2 uur later weer op te halen,

daarna naar Fuseta op de fiets en later met de camper naar Fuseta gereden om daar te overnachten.

Zondag 6 t/m donderdag 10 maart

IMG_2518   ​    Zondag zijn we van uit Fuseta naar Moncarapacho gefietst, hier waren we al eerder maar nu hebben

we een andere route genomen. Later op de dag hebben we in Fuseta nog wat gewandeld. Op maandag

was de lucht slecht en begon het te regenen toen zijn we met de camper naar S. Bras de Alportel

gereden, dit een kurk stadje, er lagen wel veel hopen kurk langs de weg maar het stadje was niet

zo bijzonder en het was slecht weer dus zijn we naar Tavira gereden om daar nog wat rond te lopen

IMG_2522    ​   en te overnachten, inmiddels was de zon er weer. Dinsdag hebben we weer uit de wind in de zon​

gezeten en een mooie fietstocht door het achterland gemaakt en woensdag zijn we naar Praia do

Cabeco vlak bij Monte Gordo wat in de volksmond Adam en Eva heet gereden en zijn later op de

fiets naar Vila Real gegaan. In Monte Gordo barst het van de Nederlanders en zijn de meeste

kentekenplaten geel en Vila Real is een leuk wit stadje waar het altijd gezellig is. Donderdag is

IMG_2524  ​     onze laatste dag in Portugal, het heeft in de nacht hevig gestormd, alles stond te trillen en te schudden

maar de zon was er weer al stond er nog wel een stevige wind. Na de koffie hebben we een rondje

over Manta Rota gefietst en s'middags als afscheid bij het bekende restaurant OTapas gegeten,

het was weer super goed een complete maaltijd met alles er op en er aan wijn, koffie en een

likeurtje toe en de rekening is standaard 10 euro per persoon. Morgen gaan we Spanje in.

Vrijdag 11 maart

IMG_2526        Vandaag Spanje in, de snelweg gepakt en via Sevilla en Malaga naar Playa Granada, dat ligt onder

Motril gereden. Hier kwamen we half in de middag aan en konden langs een prachtig grasveld

parkeren.

Zaterdag 12 maart

IMG_2529       Het internet kaartje van Orange wat we nog van vorig jaar hadden op laten waarderen in Motril

en boodschappen gedaan, een paar uur bij de camper gezeten en onze buren die voor het eerst

naar Portugal gaan wat tips gegeven. In de middag hebben we nog een flinke fietstocht naar

Salobrenica gemaakt.

Zondag 13 maart

IMG_2536      We zijn op tijd weer gaan rijden om via de N340 vlak langs de kust veelal tussen de plastic kassen

​      wat niet om aan te zien is naar Roquetas de Mar te rijden. We hebben ook nog in Guardias Vias

gekeken waar we 10 jaar geleden ook stonden, maar daar mag je niet meer staan. In de middag

zijn we op de fiets naar Aquadulce geweest, een leuke tocht van 30 kilometer die je helemaal

langs het strand kunt rijden.

Maandag 14 maart.

IMG_2546      ​Vandaag zijn we eerst naar Almeria gereden, het moest daar markt zijn maar we konden het niet

vinden in de stad. Er lag wel een mooi fietspad langs de boulevard wat tot La Canada loopt en

we helemaal uitgefietst hebben. Daarna boodschappan gedaan en doorgereden naar

San Juan de Los Terreros wat voor ons een bekende plek is. Hier konden we op hetzelfde plekje

aan het strand als in 2014 staan en hebben we nog een paar uur in het zonnetje gezeten.

Dinsdag 15 maart

IMG_2551       De zon was er vandaag wat later bij, het was een beetje bewolkt. Maar in de loop van de ochtend

was hij er en het werd prachtig weer. We zijn op de fiets naar Aguilas gegaan, daar koffie

gedronken op een terras aan de boulevard en wat rond gefietst, boodschappen gedaan en

sardienes gekocht die we later buiten bij de camper op het strand gebakken hebben. het was

weer een top dag.

Woensdag 16 maart

IMG_2553       Vanmorgen naar Bolnuevo gereden en daar geparkeerd, de fiets gepakt en naar Mazarron

gereden. Daar boodschappen gedaan bij de Chino en onderweg nog een Kebab gescoord.

Terug naar de camper en naar Los Alcazares gereden waar we altijd in het riet stonden. Daar

mag je niet meer staan, er is wel een grote officieele camperplaats maar daar willen we niet

staan dus zijn we doorgereden naar San Pedro del Penitar om daar op een parkeerplaats te

overnachten.

Donderdag 17 maart

IMG_2556      Vandaag de camper gewassen in San Pedro del Penitar en toen naar La Marina gereden.

​      Achter de Lidl geparkeerd en toen op de fiets een rondje van 35 km over Rojales, dat is in het

achterland. Daar was het markt en hebben we nog het een en ander gekocht. Nog een rondje

over La Marina gefietst waar achter de huisjes aan het strand weer campers stonden wat eerder

niet mocht. Later zijn we doorgereden naar El Campello om daar op het voor ons bekende

plekje langs de bijna droge rivier te overnachten.

Vrijdag 18 maart

IMG_2562       Na het ontbijt konden we het niet laten om de boulevard richting Alicante uit te fietsen, nog een

koffie gedronken op een terras, de fietsen weer ingeladen en via Benidorm en de N332 naar

Cullera gereden. Daar is een groot terrein waar je kunt staan. Het weer werd minder er kwam

bewolking en de wind was fris. In de camper een boek gelezen en later rond de berg gefietst.

In de stad stonden allerlei poppen, dat staat symbool voor het einde van het winterseizoen en

dat is in heel de provincie Almeria. Het heeft iets met de heilige Jozef te maken.

Zaterdag 19 maart

IMG_2565   ​  ​  ​Onderweg boodschappen gedaan en daarna naar El Grau Castello bij Benicassum gereden

waar je heel mooi bij een park vlak bij het strand kunt staan. Het weer was niet geweldig

veel bewolking en in de loop van de middag een buitje regen. Aan het eind van de middag

toch nog even de fiets gepakt om Benicassum in te gaan, maar vanwege Sint Jozef

waren de winkels dicht.

Zondag 20 maart

IMG_2566       De zon was er weer, de wind was fris maar dat zijn we gewend. Na de koffie de fiets gepakt,

we hadden gehoord dat er een fietspad door de bergen via tunnels naar Orpesa loopt dus dat

wat voor ons. Een prachtige rit en terug een beetje door het achterland. Toch weer 40 km.

Later hebben we nog buiten in de zon gezeten en een praatje gemaakt met de buren van voor

en achter ons. Toch weer een geslaagde dag.

Maandag 21 maart

IMG_20160321_171802                                    Op weg naar huis. De N340 - A7 naar Tarragona, bij Torrembarra omdat het daar druk is met             ​

veel stoplichten e.d. een stukje tolweg tot Vila Franca del Pinedes, toen de C15 naar Manresa

de C25 naar Vic, omhoog naar Olot en Figueres en in Frankrijk Is Le Boulou gestopt. Daar nog

ruim een uur gewandeld en een was in een grote wasmachine bij Le Clerck gedaan, dat scheelt

weer werk voor thuis. Het nomaden leven is zwaar. Morgen weer verder.

Dinsdag 22 maart,

IMG_2574     ​  Voor 8.00 uur reden we al via Perpignan, boodschappen gedaan en tanken doen we meestal in

Coursan, bij Beziers de A75 op, bij Millau de brug over en langs Clermond Ferrand zijn we naar

St Pourcain gereden. Dat is een leuk Frans plaatsje waar je prachtig op een voormalige camping

kunt staan. Daar hebben we nog een uurtje gewandeld en toen was het weer tijd voor een

borrel. In Frankrijk schijnt de zon volop.   ​

Woensdag 23 maart

IMG_2575      ​​ Weer verder huiswaarts, via Moulins, Clamecy, Auxerre, Troyes en Chalons en Champagne naar

Charleville-Mezieres. Hier waren we om 15.30 uur, we zijn de stad ingelopen, hebben daar koffie

gedronken en nog wat rondgelopen. Het was koud maar gezellig druk in de stad.

Donderdag 24 maart

IMG_2346   ​  De dag begon minder goed, toen we weg reden over de smalle weg vanaf de camperplaats kwam

er een Franse personen auto te hard en te ruim door de bocht en raakte onze spiegel, die was kapot.

Als je onderweg bent kan er altijd wat gebeuren. Het laatste stuk van de reis ging via Charleroi,

Brussel en Antwerpen, bij de grens stond een lange file waar we niet veel last van hadden omdat

we er bij Meer afgingen naar Rijsbergen waar Dorien blij was ons weer te zien. Vrijdagmorgen zijn

​                                                                  we naar huis gereden waar Helma en de kinderen op ons zaten te wachten.

Dit is weer het einde van een hele fijne reis.

1. Anneke:
    18 januari 2016
    Goeie reis ! We zien elkaar vast nog wel onderweg
  2. Yvonne Buys:
    24 januari 2016
    Fijn dat jullie reis zo voorspoedig gaat, hopelijk blijft het weer redelijk!
    Goede reis en groetjes Buck en Yvonne.
  3. Yvonne Buys:
    Hoi Aria en Johan,
    Fijn dat jullie reis voorspoedig verloopt en dat het weer redelijk is.
    Het kussen staat prima!
    Misschien ontvangen jullie dit bericht dubbel, want ik dacht ' m verstuurd te hebben, maar zag nu weer een leeg veld.
    Goede reis! Groetjes Buck enYvonne.
  4. Anneke:
    24 januari 2016
    Wij zijn in de namiddag in Laren aangekomen, bij gekletst bij onze dochter en natuurlijk wijn afgeleverd. Morgen n Zwolle en dan ....de tandarts inschakelen. Hopelijk deze maand gefixt. Daarna nieuwe reisplannen maken. Geniet ze!!
  5. Anneke:
    31 januari 2016
    Jammer dat jullie Segovia hebben laten liggen. Stad heeft prachtige aquaduct van heel vroeger. Iets voor de volgende keer misschien. Groeten en nog veel zon! Ontbreekt hier ook
  6. Marja:
    5 februari 2016
    Het ziet er allemaal heerlijk uit precies wat jullie willen, geniet er lekker van
    groetjes
  7. Yvonne Buys:
    5 februari 2016
    Hoi Aria en Johan,

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Te meer omdat de Algarve ons heel bekend is en zeker de plaatsen die jullie nu aan doen.
    Veel plezier en...mooi weer.
    Buck en Yvonne.
  8. Fred en Yvonne de Krom:
    7 februari 2016
    Leuk jullie weer te volgen ,voor ons ook bekend gebied , geniet ervan groet Fred en Yvonne
  9. Corry:
    9 februari 2016
    Hallo Johan en Aria, daar ben ik eindelijk met een reactie. Ik maar denken: waar blijft het reisverslag nou.....ik begreep er werkelijk niets van! En ja hoor, ik had me toch opnieuw moeten aanmelden wat ik nu ook ga doen!!!!! (beter voorlichten Johannetje) GRAPJE!!!! ;-)
    Ik heb de "schade" ingehaald en heb alles gelezen over de reis en wat jullie zoal hebben gedaan. Ik volg nauwgezet het weer in die streek en over het algemeen treffen jullie al heerlijke temperaturen aan, wat je ook beschrijft in je verslag. Ik denk zelfs dat wanneer je eenmaal in Spanje bent het nog wel een paar graden hoger zal zijn. Leuke foto waar je als "Michiel" aan hel wiel staat te draaien, alleen mis ik de blauw geruite kiel, ik hoop alleen niet dat je dat, evenals het oud Hollandse lied bezingt, de hele dag hebt moeten doen.
    Interessant dat verhaal van die man die daar in een bungalow park zit voor 4 weken voor zeer weinig geld, ga ik uitvogelen. Misschien wel iets voor mij!? en dan komen jullie bij mij een lekker pilsje drinken en mosselen eten, zelf geplukt!!!! Nou nou, m'n fantasie vliegt alle kanten uit, maar de behoefte aan wat zon wordt ook hoe langer hoe groter, vandaar.
    Om zonnig af te sluiten: 2 mei staat geboekt en ga ik Toscane bezoeken. Oh Oh!
    Genieten jullie nu eerst nog maar heerlijk verder van jullie reis dan kan ik meegenieten van de leuke verslagen en foto's. Veel plezier en tot de volgende keer.
    Hartelijke groetjes, Corry
  10. Jakma Joke:
    24 februari 2016
    Bij toeval kwam ik jullie reisverslag tegen. Leuk om te lezen wij gaan half maart naar Spanje. We hebben er zin in. Groetjes Nick en Joke.
  11. Corry:
    16 maart 2016
    Hallo Aria en Johan, wat heerlijk om zo te doen en te laten wat je het fijnst vindt!!!
    Ik geniet van het reisverslag Johan! Dat je daar de tijd nog voor kan vinden bij alles wat jullie ondernemen, een hele klus. Inmiddels, zo heb ik begrepen, zijn jullie een beetje op "je retour". Nou voor het weer hoef je nog niet naar hier te komen, want zomer is het nog absoluut niet, op een zeer enkele dag na. Maar misschien brengen jullie het lekkere weer deze kant op, laten we maar moed houden dat ook hier eens de lente begint. Ik wens jullie nog een fijne tijd voor zolang die nog duurt en geniet nog maar van de zon!
    Goede reis!
    Hartelijke groetjes, Corry
  12. Anneke:
    16 maart 2016
    We hebben weer even bij gelezen. Ede heeft zijn blog ook geactiveerd!!
  13. Yvonne Buys:
    17 maart 2016
    Hoi Aria en Johan, Ik heb met veel plezier jullie enthousiaste verhalen gelezen.
    Momenteel zitten we bij Daniëlle op te passen en Rick zit aan z'n huiswerk en Anouk speelt in het zonnetjes buiten, dus alle tijd om te lezen.Veel plezier en een goede reis door Spanje.
    Groetjes, Buck en Yvonne.
  14. Fred en Yvonne de Krom:
    22 maart 2016
    Een leuk reis verslag met mooie plekjes, een goed reis naar huis
    Groet Fred en Yvonne
  15. Corry:
    23 maart 2016
    Hallo Aria en Johan,
    Nog even een laatste reactie; wat zullen jullie genoten hebben! Leuke blog Johan!!
    Ik wens jullie goede laatste kilometers van deze vakantie naar huis!
    Hartelijke groeten, Corry
  16. Anneke:
    23 maart 2016
    Jullie weer huiswaarts , wij staan in Cassino ,dat is tussen Rome en Napels. Gaan morgen de abdij bezoeken. Daarna verder zuidwaarts en zullen met een dag of wat oversteken naat Sicilie. Ligt ook a h weer! Goei reis verder.