Een weekje Noord Holland 2020

9 augustus 2020 - Maassluis, Nederland

Vrijdag 31 juli.

Weer op reis, deze keer zijn we naar Zaandam gereden en hebben op de camperplaats bij het station de camper neergezet. Na de lunch zijn we langs de molens en de houten huisjes van de Zaanse schans gefietst waar het gezellig druk was, daarna hebben we een rondje over Wormerveer en Krommenie gedaan, onderweg een terrasje gepakt en terug bij de camper de rest van de middag en avond in de schaduw gezeten, het was een bloed hete dag.

20200731_131807 20200731_131749 20200731_151909

Zaterdag 1 augustus.

Vannacht heeft het een beetje geregend, het is weer droog al heeft de zon er niet veel zin in, maar de temperatuur is goed. Op de fiets zijn we over fietspaden door mooie natuur gebieden over Ilpendam naar Monnickendam gegaan , het was er markt al stelde het met 5 kramen niet veel voor, we hebben een rondje gelopen om de vele mooie gevels te bekijken, een harinkje gegeten in het gezellige stadje met goed bezette terrassen. Terug zijn we over Landsmeer gefietst, onderweg nog een wielrenner geholpen met een lekke band die hij niet van de velg en er weer op kon krijgen, die was ook weer gelukkig en later konden we weer buiten in de zon zitten.

20200801_104843 DSC_2271 20200801_115546 20200801_113901 20200801_114540 20200801_120632

Zondag 2 augustus.

Weer een nieuwe dag, vandaag op de fiets over Beverwijk, bij Velzen overgevaren, om daarna over Santpoort langs de ruine van Brederode wat mooi is om te zien naar Haarlem te fietsen. In Haarlem waren we nog niet eerder, het is een prachtige stad met veel water en mooie gevels die beslist het bezoeken waard is, hier hebben we rondgelopen, wat gegeten en  daarna zijn we over Spaarndam weer terug gefietst. Het was een mooie fietstocht en er staan 60 kilometer bij op de teller.

20200802_114107 20200802_123353 20200802_130353 DSC_2282

Maandag 3 augustus.

De dag begon somber met een paar spatjes regen dus hebben we het rustig aan gedaan  en zijn weer een stukje verder gegaan. In Wormerveer hebben we boodschappen gedaan en daarna zijn we naar Spanbroek een klein dorpje bij Opmeer gereden. Aria had op de app een camperplaats voor drie campers gezien die haar wel leuk leek en er was nog een plekje vrij, het is prachtig gelegen aan de rand van het dorp, je kan hier kilometers ver de polder in kijken, hier hebben we nog een paar uur buiten gezeten tot het begon te regenen dus moeten we de dag verder binnen uitzitten, maar het uitzicht is mooi.

20200803_122029 DSC_2283 20200803_144520

Dinsdag 4 augustus.

Gisteren werd het aan het eind van de middag nog goed weer met s'avonds een mooie ondergang van de zon. Vandaag hebben we een rondje Hoorn gefietst door de mooie West Friese dorpen waaronder Wognum en Abbekerk, maar om het hoekje van de deur staat het voormalige gemeente huis van Spanbroek wat ook een prachtig gebouw is al is het niet groot. S'avonds zijn de kinderen tot het donker is naast de camper aan het suppen dus er is altijd wat te zien.

DSC_2285~2 DSC_2284 DSC_2285~3

Woensdag 5 augustus.

Vandaag zijn we over Heerhugowaard langs de bloemkool en broccoli velden naar Alkmaar gegaan, er stond een stevige wind maar de batterijen zijn in goede conditie. Alkmaar is een prachtige stad, maar dat weet natuurlijk iedereen en het was er behoorlijk druk, we hebben er een paar uur rondgelopen, nog effe in het winkelcentrum geshopt en toen weer over een andere route terug. Bij de camper hebben we in de schaduw gezeten, een praatje met de buren gemaakt en er was weer een mooie dag om.

20200804_133756 DSC_2299~2 DSC_2296~2 20200805_104520

Donderdag 6 augustus.

Vanmorgen zijn we door de polders over veel slingerweggetjes naar Wervershoof gefietst, onderweg zag ik nog familie in de wei staan, maar ze balkten niet. Vanuit Wervershoof zijn we langs het IJsselmeer naar Medemblik gefietst, daar hebben we bij de haven bootjes zitten kijken en een broodje gegeten en zijn toen met een omweg weer terug gegaan. Het was weer mooi fietsen maar wel een warme dag dus verder hebben we de schaduw maar op gezocht.

DSC_2301 20200806_10450820200807_085431

Vrijdag 7 augustus.

Deze keer zijn we richting Broek op Lange dijk gefietst, door het natuur gebied het Oosterdel in het Rijk der duizend eilanden, ook weer mooi om door te fietsen. Na het Oosterdel zijn we naar het Museum Broeker veiling gegaan, maar hier hadden we van te voren voor moeten boeken om binnen te komen en nu moeste we twee uur wachten, dat hebben we maar niet gedaan, we zijn we naar het winkel centrum in Heerhugowaard gegaan waar het heerlijk koel was, hier hebben we een paar boodschappen gedaan en een broodje gegeten. Terug bij de camper hebben we de dag verder in de schaduw door gebracht.

20200807_120547 DSC_2307 20200807_115007 DSC_2310

Zaterdag 8 augustus.

Na het ontbijt hebben we weer gekeken hoe ze de boten vanaf de helling in het water laten zakken, we zaten er met onze neus boven op en omdat het allemaal locale mensen zijn die er komen krijg je dan ook gesprekken en vinden de mensen het leuk dat je er staat ook omdat ze vinden dat de campers een beetje leven in het dorp brengen. Na de koffie hebben we nog een paar boodschappen gedaan in het dorp en na de lunch zijn we richting huis gaan rijden, op de A7 reden we Ede en Ineke nog voorbij die waren met vrienden in twee campers on tour, wij zijn naar Wateringen gereden waar Lars, de zoon van Bas zijn verjaardag vierde, de barbeque ging aan, dus was het avond toen we weer thuis waren na weer een fijne week in Nederland.

DSC_2311 DSC_2312 DSC_2314

Tik op de foto om te vergroten.

1. Yvonne Buys:
    1 augustus 2020
    Ha Aria en Johan, Leuk hoor dat jullie weer op reis zijn! Veel plezier!
    Groetjes, Buck en Yvonne
  2. Franka Roeters:
    1 augustus 2020
    Zo leren jullie Nederland wel kennen , geen straf met dit weer om lekker rond te fietsen,
  3. Bart Vervoort:
    2 augustus 2020
    Veel plezier in mooi Nederland 🇳🇱 🌞
    Gr Yvon en Bart
  4. Thijs en Trude.:
    5 augustus 2020
    Weer leuk om te lezen. Geniet van het Hollandse Landschap. Groetjes Thijs en Trude.