Winter 2019

22 maart 2019 - Vinaròs, Spanje

Zondag 27 januari. De camper is weer uit de stalling en klaar om te vertrekken. We zijn eerst over Rijsbergen gereden, effe een bakkie koffie gedaan bij Dorien, Kenny en Kody om daarna via Antwerpen, Charleroi, Reims en Troyes naar Auxerre te rijden, waar je bij de stad aan het water mooi kunt staan. Het was een erg slechte dag om op de weg te zijn, het stormde en regende dus moest je het stuur goed vast houden.

IMG-20190130-WA0003DSC_0001

Maandag 28 januari. Vanmorgen om 8.00 uur waren we al weer op pad, in Clamecy hebben we diesel getankt en toen zijn we verder langs Nevers , Moulins en Clermond-Ferrand naar Serignan wat vlak bij Beziers ligt gereden, dus we zijn in Zuid Frankrijk. In tegen stelling tot gisteren was het een goede dag om te rijden, op de A75 vanaf Clermond -Ferrand rijd je tussen de sneeuw wallen, maar de weg is schoon, het is hier op sommige plaatsen 1100 meter hoog. Toen we in het zuiden van Frankrijk kwamen was de zon er weer en werd het warm achter het glas.

IMG-20190130-WA0000

Dinsdag 29 januari. Na een rustige nacht achter de Carrrefour hebben we vanmorgen eerst de pekel en ander vuil op de wasplaats van de camper gewassen zodat hij schoon Spanje ingaat, Aria heeft nog wat boodschappen gedaan bij de Gifi en daarna zijn we via Narbonne, Perpignan, Gerona en om Barcelona naar L'Ammetlla de Mar gereden waar we eind van de middag waren. De dag begon zonnig maar later kwam er bewolking met een spatje regen. Gaan wij naar Spanje dan regent het.

DSC_0006DSC_0004

Woensdag 30 januari. Na een stormachtige nacht zijn we naar Vinaros gereden, daar hebben we boodschappen gedaan en toen zijn we naar een plekje vlak bij het strand gereden waar we mooi staan. Na de Lunch hebben we de fiets gepakt en zijn we over de boulevard en de kustweg naar Peniscola gefietst. Daar kan je zo'n 20 kilometer enkele reis makkelijk en mooi naar toe fietsen. Later hebben we nog in de zon gezeten. Het was een prachtige dag.

DSC_0009

Donderdag 31 januari. Een rustige dag, vanmorgen zijn we naar de markt geweest en een gegrilde kip gehaald die we in de camper opgegeten hebben. Later hebben we nog wat door de omgeving gefietst en buiten in de zon een boek zitten lezen.

Vrijdag 1 februari. Weer verder langs de N340 naar Castellon de la Plana waar je bij een vliegveld voor kleine sportvliegtuigen kunt staan, wij vinden het niet zo'n mooie plek, je staat en opgesteld naast elkaar en het is er bom vol. Ook stond er veel wind over het vliegveld dus kregen we de volle laag maar er was volop zon en je kunt niet alles hebben. Na de lunch zijn we over een fietspad langs de kust door de bergen waar stukken uitgehakt zijn en tunnels gemaakt naar Orpesa gegaan, dat was weer een mooie tocht en toen we terug waren stond er toch weer 36 km op de teller.

DSC_0009DSC_0011

Zaterdag 2 februari. Vanmorgen zijn we naar Cullera gereden, daar is een terrein wat een compleet camperdorp is, er staan honderden campers en je moet er zoeken naar een plekje. Er stond een harde wind wel met veel zon maar het was niet lekker om buiten te zijn.

DSC_0012

Zondag 3 februari. Ook omdat er erg veel wind was zijn we weer vertrokken uit Cullera om bij Denia over de berg, wat met veel haarspeld bochten en de mooie natuur altijd leuk is naar Xabia - Javea te rijden. Daar staan ook overal weer veel campers. In Javea hebben we bij het bekende Engelse restaurant Scallops lekker gegeten en daarna een flinke wandeling over de boulevard gemaakt. Het was weer een goede dag.

Maandag 4 februari. Vanmorgen hebben we eerst de camper vanbinnen schoongemaakt en daarna zijn we via Calpe en Benidorm naar El Campello gereden, hier stonden we vorige jaren ook altijd maar nu mag je er niet meer staan. Dat hadden we al van Ede en Ineke gehoord maar we wilden er toch nog even gaan kijken. We hebben hier een broodje gegeten en zijn toen door Alicante naar de kust bij Gran Alicant gereden, hier is een plek waar je prachtig kunt staan, we stonden er twee jaar geleden nog met Jan en Marja. Het is mooi weer, de korte broek kan weer aan.

DSC_0013

Dinsdag 5 februari. We hebben wat in de omgeving rond gefietst, via Santa Pola langs de enorme zout bergen naar La Marina wat altijd weer mooi fietsen is.

DSC_0016_20190205_174212

Woensdag 6 februari. Een paar boodschappen gedaan in Santa Pola, dat is altijd nog 15 kilometer heen en weer en verder buiten in de zon gezeten.

Donderdag 7 februari. Vandaag zijn we naar Alicante gefietst, dat is goed te doen. In Alicante hebben we wat door de stad gelopen maar daar waren we al een paar keer eerder, het is toch altijd weer een gezellige stad. Verder is het met 20 graden, weinig wind en volop zon geen straf om hier te zijn.

Vrijdag 8, zaterdag 9 en zondag 10 februari. We hebben wat in de omgeving gefietst, een paar boodschappen gedaan, zaterdag naar de markt in Santa Pola geweest daar hebben we 5 kg sinaasappels voor 2 Euro gescoort, die zijn veel beter als die droge dingen bij AH en zondag zijn we in La Marina bij het strand waar we vroeger veel stonden wezen kijken, maar er staan overal grote verbods borden en er is geen camper meer te zien.

20190208_155400

Maandag 11 februari. Na een week stil te hebben gestaan zijn de vuil water tanks vol en de schone leeg, tegenwoordig kan je in Spanje op heel veel plaatsen tegen betaling alles weer legen en vullen. Wat dat betreft is internet je vriend want alles staat er op. Vanmorgen hebben we eerst gas en diesel getankt en zijn daarna naar de sani gereden om vuil water te lozen en schoon te tanken, om ver volgens naar San Pedro del Penitar te rijden waar je bij de salinas mooi op een parkeerplaats kunt staan. In de middag hebben we nog een stukje in de omgeving gefietst

DSC_0027

Dinsdag 12 februari. Als je s'morgens de gordijnen open doet heb je hier toch wel een mooi uitzicht. Vanmorgen heeft Aria eerst een hand wasje gedaan, haar favoriete Tshirt was vuil, daarna brood gehaald, ook weer 8 km fietsen heen en weer en na de lunch zijn we op de fiets naar El Mojon gegaan en vandaar kan je langs de zee door fietsen, zo kwamen we bij Torre de La Horadada, daar is een militaire uitkijk toren uit de 16e eeuw. Dat is mooi om te zien en het is een leuk dorp. Hier hebben we koffie gedronken op een terras en later bij de camper nog buiten gezeten.

_20190212_212215

Woensdag 13 februari. Weer een stukje verder, we zijn via San Javier en Los Alcazares naar Cabo de Palos bij La Manga gereden, hebben daar bij de vuurtoren de camper neergezet en zij na de lunch een eind het schiereiland La Manga op gefietst. We waren hier al eerderen er is nog steeds niks aan, links en rechts van de weg voornamelijk flatgebouwen en vaak nog oud en vies ook, dus zijn we halverwege terug gegaan en hebben in Cabo de Palos een terrasje gepakt.

DSC_0034

Donderdag 14 februari. Vanmorgen een wandeling rond de vuurtoren gemaakt en daarna een flinke fietstocht langs het Mar Menor richting Los Alcazeres. De zon is er meestal wel, maar er staat een stevige noord oosten wind, dus is het niet lekker om buiten te zitten. Morgen weer een stukje verder.

DSC_0038

Vrijdag 15 februari. Vandaag zijn we naar Mazarron gereden, daar hebben we achter de winkels in een straat waar ze ooit van plan waren een woonwijk te bouwen, in Spanje leggen ze eerst de straten, elektra en riolering aan en vaak bouwen ze er vervolgens geen huizen, hier kan je goed met de camper staan. In de middag hebben we wat door de stad gelopen en op een terras gezeten. De zon is er wel vaak maar er is steeds een koude wind maar in de zon en uit de wind is het goed uit te houden. Tidens dit schrijven is er vlakbij een schoorsteen brand, dus het is druk met brandweer en politie, zo beleef je nog eens wat.

20190215_184758

Zaterdag 16 februari. Na de koffie de fiets weer gepakt en een rondje over Bolnuevo gedaan, daarna naar Playa Percheles waar we vroeger ook stonden. Verder konden we uit de wind in de zon zitten.

Zondag 17 februari. Weer de fiets gepakt en langs de gezellige haven naar Playa Isla gefietst en weer terug. Daarna zijn we naar de markt gegaan om kaas, sinaasappels en kip te kopen. Op de markt was het druk er is heel veel kleding het kost bijna niks, maar het is meestal ook niks. In de camper hebben we de kip op zitten eten en daarna weer naar buiten om in de zon te zitten.

DSC_0040

Maandag 18 februari. Weer verder met onze reis, tussen de plastic kassen door via Calnegre bij Cabo Cope over de berg om daarna op het strand bij Calabardina te parkeren, daar konden we buiten zitten maar omdat je er s'nachts niet mag blijven staan, dat mag eigenlijk nergens meer in deze omgeving zijn we later in de middag een stukje voorbij Calabardina richting Cabo Cope gereden, hier staan nog meer campers in de bosjes en dus hebben wij een mooi plekje op gezocht.

20190218_123623_001

Dinsdag 19 februari. De zon stond om 8.00 uur al op het raam dus het beloofd een mooie dag te worden. Na de koffie weer op de fiets richting Aguillas, onderweg zijn we door de politie aangehouden en kregen we de mededeling dat we toch echt wel een helm op moesten hebben, dus hebben we een paar helmen bij de Decathlon die daar vlak bij is gekocht wat weer een flinke kostenpost was waar je niet op rekent. Later zijn we doorgefietst via Aguillas tot San Juan de los Terreras wat voor ons allemaal bekend is en weer terug, op de boulevard nog een terrasje gepakt en bij de camper nog buiten gezeten.

_20190220_202826DSC_0042

Woensdag 20 en donderdag 21 februari. In tegenstelling tot Frankrijk zijn de gele hesjes wel volop aan het werk, hier zijn ze aan het ijssla oogsten. Er is niet zoveel te beleven, wat met de buren gepraat en tips gegeven, een paar keer naar Aguillas om boodschappen te doen, dat is wel 30 km heen en weer dus dan ben je wel effe weg. We hebben een stukje gewandeld en verder in de relax stand. Morgen willen we in een dag naar Portugal rijden.

_20190221_180909

Vrijdag 22 februari. Naar Portugal, om 8.15 uur zijn we weggereden om via Lorca, Granada en Sevilla waar we 1,5 uur in de file gestaan hebben en vaak een tijdje helemaal stil naar Castro Marim net over de grens in Portugal te rijden waar we om 16.00 uur Portugese tijd waren. Het is allemaal snelweg, maar van wege het wisselende landschap mooi om te rijden.

Zaterdag 23 februari. Vandaag weer een saaie dag, op de fiets naar Vila Real, daar was een markt met van alles, oude rommel, kraampjes met kaas, worst en je kan het zo gek niet verzinnen, maar het was gezellig. We kwamen de Zeeuwen nog tegen, die komen er ook al jaren en zien we zo nu en dan. Nog mensen gesproken die hier in de buurt een huis hebben en daar steek je altijd wat van op. In het restaurant van O'Tapas hebben we gegeten en toen we later bij de camper waren kwam de Volta de Algarve langs dus dat was een wieler spektakel vlak voor de deur. En weer was er een dag om.

20190223_16245320190223_162514

Zondag 24 februari. Eigenlijk niks gedaan, een beetje rond de camper gehangen, een boek gelezen en een stukje gewandeld. Maar het was wel een prachtige dag wat weer betreft.

_20190224_185028

Maandag 25, dinsdag 26 en woensdag 27 februari. Maandagmorgen zijn we naar het strand van Adam en Eva  bij Monte Gordo gereden, daar hebben we deze dagen een beetje in de buurt rond gefietst en met het prachtige weer buiten gezeten. Dinsdag was er een boei aangespoeld die aan de onderkant vol met mosselen zat dus hebben we weer eens mosselen gegeten.

DSC_0074_2DSC_0077_2

Donderdag 28 februari. Weer een stukje verder, naar Tavira bij de brug naast de markthal hebben we de camper neergezet en we waren niet de enige, het stond er behoorlijk vol. Weer de fiets gepakt en óver Luz en het bungalowpark Pedras del Rei daarna door het natuurgebied Ria Formoza naar Fuseta en terug te fietsen, wat altijd weer een mooie route is. Onderweg staat een aangeklede zendmast maar die staat er al jaren.

DSC_0082DSC_0079_1

Vrijdag 1 maart. Vanmorgen zijn we naar Olhao gereden daar hebben we afgesproken met Siem en Franka, Nel en Nico Bloot waren er ook met andere kennissen van hun. We hebben eerst een grote tas wasgoed naar de wasserette waar we al jaren komen gebracht, daarna de camper van binnen uitgestoft en tegen de avond buiten een wijntje gedronken met Siem en Franka. Het was weer gezellig.

Zaterdag 2 maart. Weer een nieuwe dag, we zijn eerst naar de markt geweest om de nodige sinaasappels en groente te kopen en daarna effe op de fiets naar Fuseta heen en weer. In de middag met zijn achten uit eten in een Thais restaurant en daarna op een terras wat gedronken. Het was weer een top dag.

_20190302_180108_20190302_180015

Zondag 3 maart. Vanmorgen zijn we op de fiets naar Moncarapacho geweest, daar is een gipsy markt waar echt van alles te koop is, kippen, kleding, gereedschap, je kunt het zo gek niet verzinnen. Daar hebben we rond gelopen, nog een pet gekocht tegen de zon maar het was er erg druk dus hadden we het er toch snel weer gezien en zijn weer terug naar de camper gegaan om buiten in de zon te gaan zitten. In de loop van de middag hebben we de rest van het gezelschap uit gezwaaid, die gingen een stukje verder het binnenland in om een wandelroute te gaan lopen.

20190303_114656

Maandag 4 maart. Vandaag een relax dag, rustig de dag begonnen en naar het service station wat naast de Lidl is gereden, zodat Aria boodschappen kon doen terwijl ik het vuil geloosd en schoon water in genomen heb, de camper aan de buitenkant gewassen wat ook geen overbodige luxe was, kost 2 Euro, in Nederland ben je 15 kwijt. We waren net op tijd toen ik begon was er niemand en later kwam er een hele rij. Na de schoonmaak zijn we naar de grote parkeerplaats achter het vliegveld van Faro gereden waar veel campers staan, hebben nog een stukje gewandeld, vliegtuigen gespot en een boek zitten lezen.

DSC_001120190305_175603

Dinsdag 5 maart. Het was een bewolkte dag met zo nu en dan een spatje regen. Eerst hebben we nog wat vliegtuigen gespot en daarna zijn we om het vliegveld naar Faro gefietst, we hebben wat in de stad rond gekeken maar daar zijn we al vaker geweest. Verder nog door het winkelcentrum gelopen en daar wat gegeten. Toen we weer bij de camper waren zijn we verder richting gereden en hebben daar bij Praia Da Rocha Baixinta Poente wat op Google maps als Praia dos Tomatos staat de camper neer gezet.

_20190305_16473720190305_180124

Woensdag 6 en donderdag 7 maart. Woensdagochtend regen en wind, dus dat werd binnen zitten. Na de lunch was het droog en kwam de zon dus op de fiets naar Quarteira, daar een terrasje gepakt en nog met andere Nederlanders die daar een appartement hebben zitten praten en donderdag naar Albufeira, sinaasappels gekocht, koffie gedronken op een terras van Nederlanders maar de prijzen waren ook Nederlands, een stukje gewandeld en buiten gezeten.

DSC_0016DSC_0021

Vrijdag 8 maart. Na de koffie hebben we de super plek waar we stonden weer verlaten om in Albufeira boodschappen te doen en daarna door te rijden naar Armacao de Pera waar je op een parkeerplaats bij de stad aan het strand kunt staan, er zijn betere plaatsen maar je loopt zo de boulevard op en de stad in terwijl de omgeving met zijn lagunes en duinen ook mooi is. We hebben hier dan ook een flinke ronde gefietst. Dit is de eerste plaats op deze reis waar we moeten betalen voor een overnachting en wel 4 Euro, dat is weer een flinke aanslag op ons vakantie budged. Morgen naar Silves.

DSC_0022_20190308_172243

Zaterdag 9 maart. Naar Silves, vanmorgen zijn we naar het voor ons bekende Baraghem de Arade gereden, het was heel stil er stond een camper en die kwam net aanrijden. Dus dachten we dat de politie iedereen weggestuurd had. We hebben een poosje buiten gezeten, een stuk gewandeld en toen zijn we op de fiets gaan eten bij restaurant Casa Velha in Silves, hier kan je voor 7,50 Euro een drie gangen menu krijgen met alles erop en er aan. Toen we aan het dessert zaten kwamen Nico en Nel ook binnen, die waren nog in Silves dus dat was nog een poosje gezellig. Toen we later bij de camper zaten kwam er een vrouw vertellen dat je hier absoluut niet meer mag staan en iedereen een bekeuring heeft gehad. Het was inmiddels 18.00 uur dus wat nu, Nico gebeld of er op de camperplaats we hij stond nog plaats was, hij dacht van wel dus zijn we naar de stad gereden waar we op de camperplaats nog terecht konden. Het is hier compleet zomer en hartstikke druk.

DSC_0033DSC_0027

Zondag 9 maart. Een dag van meestal onder de luifel, het was weer een warme dag. Vanmorgen het kasteel bezocht, wat ons een beetje tegen viel. Het middelste gedeelte is afgewerkt met rode jaren 60 bakstenen wat totaal niet past, daarna zijn we de weg overgestoken om weer bi Casa Velha te gaan eten. Er zaten toch ook een aantal mensen die er de vorige dag zaten. Vandaag hebben we kabeljauw gegeten en dat was geen goede keus, wij vonden het niet lekker, maar als je niets probeert weet je het niet. Daarna hebben we nog een poosje onder de luifel gezeten om aan het eind van de middag een wijntje te gaan drinken bij Jaap en Arma de vrienden van Nico en Nel die op een andere camperplaats staan en dat was weer gezellig .

DSC_0040DSC_0044

Maandag 10 maart. Vanmorgen zijn we via een mooie bergachtige route naar Alferce net boven Monchiqeu gereden. Alferce is een piep klein dorp met 650 inwoners waar je met de camper prachtig kunt staan en alle voorzieningen zijn en nog gratis ook. er is ook een zwembad en een sportcomplex. Hier hebben we in de schaduw gezeten en een stukje gewandeld. Jaap waar we gisteren een wijntje gedronken hebben kwam ook nog langs op de mountainbike, hij was nieuwsgierig waar we zaten, toch weer leuk. Het is hier een prachtig wandel gebied, maar er is vorig jaar veel natuur verbrand, toch kan je zien dat het zich weer een beetje begint te herstellen er is hier en daar weer wat groen.

DSC_0052DSC_0048DSC_0046

Dinsdag 12 maart. Na een nacht van veel honden geblaf en hanen gekraai zijn we vanmorgen weer vertrokken om 75 km noordelijker naar Barragem Monte Da Rocha te rijden, weer een mooie tocht, maar wel veel slechte wegen. Bij het barragem is het restaurant van Maria Kip waar je kip piri piri kunt eten, wat we dan ook gedaan hebben. Het is een restaurant wat is gebouwd uit meestal golfplaten en zeildoek en het terras is ook een bij elkaar geraapt zootje, de kippen die denken we morgen op de barbecue gaan scharrelen er rond, maar het eten is super lekker en als je in de buurt bent moet je er gegeten hebben. Aan het waterpeil in de barragems kan je zien dat het al een tijd niet geregend heeft het staat erg laag en het is belangrijk voor de drinkwater voorziening van Portugal.

DSC_0060DSC_0054

Woensdag 13 maart. Vandaag was het met een Noordenwind een stuk frisser, we hadden wel veel zon. Via Aljustrel en de N2 zijn we naar Evora gereden en daar op de camperplaats bij het stadion en het ziekenhuis geparkeerd. Na de lunch zijn we de stad in gefietst en hebben de Cathedraal en de Templo Romano bezocht, nog wat rond gelopen, een terrasje gepakt en weer was er een dag om.

DSC_0073DSC_0069

Donderdag 14 maart. Nog een dag Evora, vanmorgen een rondje in de omgeving gefietst en na de lunch zijn we weer de stad in gegaan om de Capela dos Ossos, dat is een kleine 16e eeuwse kapel waarin de binnenmuren de botten en schedels van monniken bevatten, wat bizar is om te zien en daar hebben ze toch veel monniken voor nodig gehad, naast de kapel staat de kerk met heel veel goud. Daarna zijn we naar het Aqua de Prata gegaan, een indrukwekkend monument uit 1537 wat 18 km lang was en de inwoners van Evora van water moest voorzien. Er is in Evora nog veel meer te zien, maar wij zijn lekker op een terras gaan zitten en vinden het wel genoeg zo.

_20190315_204347

_20190314_17140820190314_142817

20190314_142728

Vrijdag 15 maart. Weer verder, we hebben nog een paar boodschappen gedaan in Evora en zijn toen via Estremoz en Portalegre naar Vila Velha de Rodao gereden. Vila Velha is een schilderachtig plaatsje aan de Taag waar de rivier een bocht maakt tussen de rotsen en daar 3000 jaar geleden al was. Hier hebben we buiten gezeten en een stukje gewandeld, maar er ligt geen steen gelijk het is allemaal omhoog en omlaag.

_20190315_17262120190315_164928

Zaterdag 16 maart. Een stuk naar het Noorden, we zijn over meestal slechte binnenwegen naar Torre de Boncorve gereden, dat was een tip van Franka. De camperplaats is hoog gelegen met een prachtig uitzicht over de omgeving, bij een zwembad en een sportcomplex. Op het voetbalveld landde nog een helikopter wat altijd weer een bijzonder gezicht. Het was mooi weer dus hebben we lekker in de zon gezeten en hebben tot laat in de avond van het uitzicht zitten genieten.

_20190316_193258_20190316_203525

Zondag 17 maart. Vanmorgen zijn we via een mooie route en door Miranda Do Douro, wat altijd weer mooi is om door te rijden naar Zamora in Spanje gereden. Onderweg werden we nog aan de kant gezet voor een wielerronde, welke het was weten we niet maar het zag er wel net echt uit, nog net een foto genomen van de laatste renner, hij keek nog om maar hij was toch echt de laatste. In Zamora hebben we nog een uurtje langs de rivier gefietst en aan het eind van de middag een kebab gescoord. Het was een stuk frisser en wisselend bewolkt. Morgen gaan we kilometers maken om half in de week weer thuis te zijn.

20190317_134945_20190317_165005

Maandag 18 maart. Vandaag alleen via snel en tolwegen na een uur in de file gestaan te hebben bij de Spaans Franse grens naar Morcenx gereden wat dicht lans de A63 ligt. Op de file na verliep de reis zeer voorspoedig.

Dinsdag 19 maart. Weer verder richting huis, naar Bordeaux, Limoges, en Vierzon, daarna zijn we naar Chatillon sur Loire bij Gien gereden om morgen over Reims naar huis te gaan. In Chatollon konden we weer op een mooie rustige camperplaats overnachten.

Woensdag 20 maart. Vandaag binnendoor via Sens, Sezanne, Epernay en Reims naar Rocroi gereden. Rocroi is een prachtig oud stadje, waar we wat gewandeld hebben en Franse worst bij de slager. Weer een mooie stek om te staan.

DSC_0100DSC_0095

Donderdag 21 maart. Het laatste stukje, we zijn vlot langs Brussel en Antwerpen gereden zodat we rond het middaguur in Nederland waren, we zijn bij de kinderen en kleinkinderen langs geweest die blij waren ons weer te zien en wij ook om ze weer te knuffelen en toen was het toch weer laat toen we thuis waren.

DSC_0103

Het was weer een fijne reis die we nu al vaak gemaakt hebben, deze keer hebben we erg veel mooi weer en zon gehad en andere mensen ontmoet wat altijd weer leuk is.

1. Marja:
    30 januari 2019
    Leuk om jullie weer te volgen, maak er een mooie reis van.
    Wij wensen heel veel plezier en mooi weer.
  2. Anneke:
    30 januari 2019
    Plezier!!
  3. Fred en Yvonne de Krom:
    10 februari 2019
    Heel veel plezier, en hopelijk veel zon uren.
    Groetjes Fred en Yvonne
  4. Bas & Helma:
    23 februari 2019
    Volgens mij zijn jullie weer aan het genieten en hebben jullie lekker weer! Veel plezier in Portugal. Dikke kus vanuit Knokke van Bas & Helma
  5. Franka Roeters:
    11 maart 2019
    Wat leuk dat je in de monchique visite krijgt, lijkt wel Nederland, gewoon een fietser die even aan komt waaien
  6. Yvonne Buys:
    18 maart 2019
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Jullie komen dus deze week weer terug en wij vertrekken vrijdag 22 maart richting Portugal! Welkom thuis! Groetjes, Buck en Yvonne.
  7. Franka Roeters:
    18 maart 2019
    We rijden bijna achter elkaar aan, we liggen een dag rijden op jullie voor,en de lente komt eraan dus een goede timing om naar huis te gaan