Winter 2022

15 februari 2022 - Chinchilla de Monte-Aragón, Spanje

De camper is uitgerust, dus hebben we hem weer uit de stalling gehaald, om tweede kerstdag richting Spanje te vertrekken.

IMG_20211221_133643

Zondag 26 december,

Gisterenavond de kerstversiering  opgeruimd en vanmorgen zijn we om 9.00 uur vertrokken, na een zeer voorspoedige reis met afwisselende bewolking en miezerregen stonden we om 16,45 uur en 609 kilometer verder in Auxerre bij de haven.

IMG_20211226_231831 IMG_20211226_231642

Maandag 27 december,

Om 8.30 uur zijn we vertrokken om in de stromende regen weer verder te gaan. Toen we in de middag op de A75 reden kwam er zo nu en dan een waterig zonnetje door, maar dat maakte door het natte wegdek het zicht niet beter, we reden wel twee keer langs een auto die op gefrommeld in de vangrail lag , bij eerste waren nog geen hulpdiensten dus dat wat net gebeurt en met de tweede waren ze bezig. Om 16,45 uur en 630 kilometer verder waren we in Serignan in Zuid Frankrijk waar we achter de Carrefour wel vaker staan daar waren we met nog zo'n 25 campers dus niet alleen.

20211227_130942 20211227_141636

Dinsdag 28 december,

Spanje, vandaag zijn we naar Peralada gereden, dat is een klein dorp in het noorden van Catalonie waar een kasteel staat wat heel mooi moet zijn met prachtige torens, maar alles was dicht vanwege de pandemie, we konden er zelfs voor een foto niet in de buurt komen. In het dorp was ook niets te beleven, we hebben een rondje gelopen, nog wel een leuk winkeltje gezien waar ze leuke spulletjes verkopen maar dat was alles en toen begon het ook nog een spatje te regenen, daar hebben we dus 1400 kilometer voor gereden. Morgen beter.

IMG_20211228_151511 IMG_20211228_152311 IMG_20211228_152832 IMG_20211228_153233

Woensdag 29 december,

Er zijn heel veel campers in Spanje, hier op de camperplaats mogen er zes staan gisterenavond om twaalf uur kwamen er nog aanrijden en vanmorgen stonden er twaalf. Vandaag hebben we het eerste rondje van 30 km gefietst het weer was goed al hoefde de korte broek nog niet aan maar dat gaat vast nog komen. We zijn over veel onverharde wegen naar Castello d'Empuries gefietst, daar hebben we nog een kebab gescoord en toen zijn we met een omweg over Cabanes weer terug gegaan.

IMG_20211229_122037 IMG_20211229_163119 IMG_20211229_122541 IMG_20211229_141746

Donderdag 30 december,

Vandaag een zomerse dag, maar het zat niet mee, gisterenavond konden we de televisie zowel met de afstandsbediening als op het toestel niet meer op een andere zender krijgen, dus zijn we vandaag op zoek gegaan naar een andere tv, maar we konden niets vinden wat in de kast past, dus hebben we het maar opgegeven. Wel hebben we een tank diesel gescoord voor €1.20 per liter en dat is in Spanje ook voor weinig. Inde middag zijn we naar Saus gereden, daar was het in het dorp zo smal met bomen en geparkeerde auto's dat we er maar achteruit weer uitgegaan zijn en toen met een omweg naar de parkeerplaats waar we nog een poosje in de zon konden zitten.

IMG_20211230_162157 IMG_20211230_163147

Vrijdag 31 december,

Vanmorgen weer op pad, de voorraden moesten aangevuld worden om daarna naar Santa Cristina d'Aro te rijden, daar konden we in de zon zitten omdat het weer een prachtige dag was, na de lunch hebben we de fiets gepakt en zijn we over de Vias Verdes, dat is een voormalige spoorlijn naar Sant Feliu de Guixols gefietst, daar hebben we een terrasje gepakt en toen weer terug. Het kan slechter op oudejaarsdag zonder oliebollen.

IMG_20211231_134316 IMG_20211231_164520 IMG_20211231_142048 IMG_20211231_164023

Wij wensen vanaf hier iedereen een gelukkig en gezond 2022.

Zaterdag 1 januari,

De jaar wisseling is rustig verlopen, in de verte hoor je een paar knallen en verder merk je er niets van, lekker rustig. De televisie is het spontaan weer gaan doen, dus weer een probleem minder. Vanmorgen bleef het lang mistig, om twaalf uur konden we pas buiten zitten, na de lunch hebben we de fiets gepakt en zijn we een stuk langs de Vias Verdes richting Girona gaan fietsen en weer terug. Terug bij de camper konden we nog een uurtje buiten zitten. Het was weer een mooie dag.

IMG_20220101_141900

Zondag 2 en maandag 3 januari

Het was mistig en het weerbericht gaf bewolking op, dus zijn we weer vertrokken en om Barcelona over de Ap7 waar bij het nog steeds vreemd is dat je bij de tol hokjes gewoon door kunt rijden omdat in Spanje diverse wegen waar je voorheen tol moest betalen nu tolvrij zijn door naar Sant Sadurni d'Anoia, hier hebben we een fietstocht van 50 kilometer gemaakt door de heuvels met veel losse grit paden. Maandag was er niet veel te beleven, we zijn naar het dorp gelopen voor een paar boodschappen, wat klusjes in en om de camper gedaan en verder was het genieten in het zonnetje.

IMG_20220102_155907 IMG_20220103_151809

Dinsdag 4 januari,

Weer verder, we hadden het plan om naar Cattlar te gaan, een klein dorp een stukje van de kust af, daar aangekomen vonden we het niks onder de bomen en in een berg achtig gebied, we hadden de fietstocht van een paar dagen geleden nog in onze kuiten zitten, dus zijn we maar omgedraaid en naar de voor ons plek bij de brug in Deltebre gereden waar we lekker in de zon gezeten hebben. Het was vandaag gewoon voorjaar.

IMG_20220104_151225 IMG_20220104_143220

Woensdag 5 januari,

Gisterenavond begon het te stormen, dat ging de hele nacht en ochtend door. De wind kwam uit het noordoosten en ondanks dat we op stempels staan stond de camper behoorlijk te schudden. De zon was er wel maar het was geen aangenaam weer dus behalve een stukje wandelen hebben we niet veel gedaan.

Donderdag 6 januari,

Op pad, vuil water geloosd, schoon water getankt, diesel en gas getankt dus we kunnen weer even vooruit. De wind was weg en het was prima weer. Vandaag is het Drie koningen, dat is een feestdag dan wordt er niet gewerkt en is er behalve benzinepompen en restaurants is er niets open. We zijn naar Playa de Casablanca in Almenara dat ligt 50 kilometer boven Valencia gereden, daar waren we niet alleen, hier staan op de parkeerplaatsen bij het strand heel veel campers, we hebben nog een stukje gewandeld en daarna konden we buiten zitten met uitzicht op de parachute springers.

IMG_20220106_165501 IMG_20220106_144358

Vrijdag 7 januari,

Jarig, vandaag ben ik alweer een jaar ouder geworden, ik denk dat het de eerste keer is dat ik op mijn verjaardag niet thuis ben, maar behalve beeldbellen met de kinderen gaat alles gaat gewoon door, dus maar weer de fiets gepakt om een rondje van zo'n 35 kilometer langs de boulevard en later door de rijst velden te doen.  In de middag hebben we Paella gegeten in een restaurant en verder is de dag rustig verlopen.

IMG_20220107_111011 IMG_20220107_110153 IMG_20220107_151911

Zaterdag 8 januari,

Als je alles in Spanje volgens de regels doet heb je voor je gezicht geen zonnebrand olie nodig. We zijn naar de markt op Porto Sagunto gefietst, door kochten we 5 kilo mandarijnen voor € 2,00 die zijn super lekker, dan vraag je je af waarom ze in Nederland altijd van die droge rommel verkopen. Kip hadden ze niet op de markt dus zijn we nog naar het winkel centrum in Sagunto gefietst om kip te halen en een broodje te eten. Uiteraard zitten we ook iedere dag buiten in het zonnetje omdat het hier prachtig weer is.

IMG_20220108_114631 IMG_20220108_162856

Zondag 9 januari,

Vandaag weinig nieuws te melden, we hebben de camper aan de binnenkant schoon gemaakt en buiten een boek gelezen.

Maandag 10 januari,

Het was weer een mooie dag dus zijn we tussen de sinaasappel bomen door en er hangen er genoeg aan, naar Sagunto gefietst, daar hebben we een rondje gelopen maar op maandag ochtend was er niet veel te beleven, dus hebben we een broodje gegeten en zijn daarna over een andere weg terug gegaan

20220110_105329 IMG_20220110_185253 IMG_20220110_185150

Dinsdag 11 januari,

Het was bewolkt en het miezerde, dus zijn we weer een stukje verder gegaan, eerst zijn we naar een camper dealer gegaan omdat de afsluiter van de vuilwater tank lekte en ik heb er een hekel aan als er water onder de camper op het asfalt ligt. Dus is er een nieuwe afsluiter op gezet, we zijn keurig geholpen voor een nette prijs, je moet allen geduld hebben omdat effe gauw er niet bij is in Spanje. Na het dealer bezoek zijn we naar Riba-roja de Turia gereden, wat daar in de buurt is om te overnachten, de zon was er ook weer, dus een prima dag.

IMG_20220112_094129 IMG_20220112_094142

Woensdag 12 januari,

Weer verder, om Valencia heen zijn we naar Cullera gereden. Cullera is voor ons bekend omdat we er vaker waren, er was nog plaats langs het kanaal dat naar de haven gaat en verder is het er druk met campers. we hebben een rondje door de stad gefietst om de boel te verkennen en zagen dat er veel winkels en horeca dicht is, hopelijk gaat alles dit voorjaar weer open omdat het er nu een dooie boel is op de boulevard. Na een kebab gegeten te hebben zijn we naar de camper gegaan waar we heerlijk in het zonnetje konden zitten.

IMG_20220112_114310 20220112_160102 IMG_20220112_131703

Donderdag 13 januari,

Het was markt, alleen kleding en schoenen maar altijd leuk om overheen te lopen. Na de lunch hebben we met een boek in de zon gezeten. Vanavond moet ik een Too Good to Go pakket afhalen in de stad, maar daarover de volgende keer meer.

Vrijdag 14 januari,

Too Good to Co, voor wie niet weet wat dat is, dat is een app waarop je een verrassing pakket wat bestaat uit etenswaren kunt bestellen bij een zaak die daarbij is aangesloten is Too Good to Go heb je overal in Europa, dus je weet nooit wat er in zit. We hadden in de stad een pakket met sardienes, rijst en een paar bakken paella voor € 4,99 het was voldoende voor drie dagen eten, zie eerste foto. Het was vandaag een koude dag na een nacht met regen, in de loop van de middag zijn we naar de stad gelopen en hebben in een Indian restaurant heerlijk gegeten, verder hebben we meestal in de camper gezeten waar de verwarming brandde, dat kan ook gebeuren in Spanje. Morgen beter.

20220113_201243 IMG_20220114_144323 IMG_20220114_143152Zaterdag 15 januari,

Het was een prachtige dag, de lucht was strak blauw. We hebben eerst boodschappen gedaan bij de Lidl, op de terugweg een zak sinaasappels gekocht en na de lunch een rondje over Sueca gefietst. Het was op het kanaal druk met bootjes en vissers al zie je bijna niemand iets vangen, maar er is altijd wat te zien vanaf het terras voor de camper.

IMG_20220115_120241 20220115_120927 IMG_20220116_175332

Zondag 16 januari,

Jarig, er is vandaag weer een jarige in de camper, deze keer was Aria aan de beurt dus is het weer feest. Het weer was een kopie van gisteren, dus zaten we snel buiten. We hebben nog een rondje door de omgeving gefietst dan kom je altijd wat tegen zoals een mooie toren en een supschool. Voor de verjaardagmaaltijd zijn we naar de boulevard gegaan, we waren daar niet alleen maar we hebben er lekker gegeten en er bleef niet veel over.

IMG_20220116_125418 IMG_20220116_123107 IMG_20220116_141524 IMG_20220116_143628

Maandag 17 januari,

Vanmorgen eerst in de camper de boel een beetje opgeruimd, daarna hebben  we een rondje over Sueca en Alzura gefietst. terug bij de camper stond er toch weer 45 kilometer bij op de teller en stonden Ede en Ineke met de camper achter ons. Er was na 2 jaar veel bij te praten en met een wijntje erbij was het weer ouderwets gezellig.

20220117_120445

Dinsdag 18 januari,

Het is wasdag, dus zijn we met een paar tassen wasgoed naar de wasserette gegaan, er naast is een restaurant met goede koffie dus is dat wel te doen. Toen we terug bij de camper waren konden de stoelen naar buiten en de korte broek aan en aan het eind van de middag hebben we nog een paar wijntjes gedronken bij Ede en Ineke op het terras.

Woensdag 19 januari,

Weer een nieuwe dag, maar deze begon met bewolking en het was koud. Aria heeft van de nood een deugd gemaakt er is naar de kapper gegaan, er was behalve de prijs na 2 jaar niets veranderd. Rond het middaguur kwam de zon erdoor dus was de kou weer snel vergeten en zaten we weer snel buiten. Aan het eind van de middag kwamen Jan en Lenie uit Texel die we 2 jaar geleden ook ontmoet hebben aanrijden en Franka belde vanavond of er in Cullera nog plaats was die komt morgen ook hierheen, dus kan het nog gezellig worden.

IMG_20220119_163053

Donderdag 20 januari,

Vandaag een beetje bijgepraat met iedereen , boodschappen gedaan en verder in het zonnetje gezeten. De wind is fris maar naast de camper kunnen we uit de wind zitten en dan is het lekker in de zon.

Vrijdag 21 januari,

Het wordt een beetje eentonig en net als thuis iedere dag hetzelfde, de stoelen naar buiten, overleg met de buren, een stukje fietsen, vandaag ben ik naar de kapper geweest en aan het eind van de middag een wijntje met de buren.

20220121_102853

Zaterdag 22 januari,

Weer hetzelfde ritueel, alleen zijn we vanmiddag met z'n zessen gaan eten in het Indian restaurant waar we vorige week ook waren.

IMG_20220122_110938 IMG_20220122_143339

Zondag 23 januari,

Regen, het is vandaag amper droog geweest, we hebben nog wel een stukje gewandeld maar verder niet veel gedaan.

Maandag 24 januari,

Het was droog, maar zwaar bewolkt. We hebben ons plekje langs het kanaal verlaten en zijn over de N332 langs Calpe en Benidorm om Alicante naar Elche gereden, daar in de buurt hebben Harry en Anneke Aarts die bij ons in de Zwaluwstraat een appartement hebben een prachtig huis waar ze het grootste gedeelte van het jaar wonen, daar hebben wij ze op gezocht en gezellig bijgepraat met een drankje, Harry heeft lekker gekookt en daarna was het te laat om verder te gaan dus zijn we daar gebleven.

20220125_092339 20220125_092254

Dinsdag 25 januari,

Na afscheid te hebben genomen van Harry en Anneke en zijn naar Catral gereden waar Aria een bezoek wilde brengen aan een Diamond Painting winkel, daar heeft ze leuk geshopt, waarna we naar Elche gereden zijn waar ik bij een camper dealer een paar stekkertjes wilde kopen. Na deze aankoop zijn we naar Playa Carabassi bij Gran Alicant gereden, hier waren Ede en Ineke ook en hebben we de rest van de dag met een wisselende bewolking en een stevige wind door gebracht.

IMG_20220126_103322

Woensdag 26 januari,

Vanmorgen zijn we samen met Ede en Ineke op de fiets naar Alicante gegaan, daar hebben we geshopt, een hapje gegeten en toen we terug bij de camper waren was de dag alweer bijna om.

IMG_20220126_122959 IMG_20220126_144900 IMG_20220126_135948

Donderdag 27 januari,

Na de koffie zijn we naar Santa Pola gefietst en vandaar door naar la Marina. In la Marina hebben we heerlijk Sushi gegeten, het was wel een fietstocht van 44 kilometer waard.

IMG_20220127_134208 IMG_20220127_162510

Vrijdag 28 januari,

Weer op de fiets en deze keer om boodschappen te gaan doen in het winkelcentrum van Gran Alicant en daar moet je flink voor klimmen. Na de lunch hebben we in het zonnetje gezeten en tegen de avond een borrel bij Ede en Ineke

IMG_20220128_133843

Zaterdag 29 januari,

Vanmorgen zijn we met z'n vieren naar de markt in Santa Pola geweest, sinaasappels en kip gekocht en wat heel bijzonder was, de man van de horloge kraam herkende Ede en Ineke nog van 2 jaar geleden. Terug bij de camper hebben we de rest van de dag in de zon gezeten.

IMG_20220129_174523 IMG_20220129_174449

Zondag 30 januari,

Een beetje rond de camper gehangen en met diverse mensen over zonnepanelen gesproken, de zon schijnt wel volop maar staat laag, dan hebben de panelen die plat op het dak liggen weinig opbrengst, Ede en wij hebben er een een los paneel naast de camper gericht op de zon erbij en dus geen probleem, maar er komen regelmatig mensen op af die wel een energie probleem hebben en willen weten hoe dat werkt.

IMG_20220130_181541

Maandag 31 januari,

Er stond een stevige wind, toch maar de fiets gepakt en over allerlei binnendoor weggetjes een rondje naar Elche gefietst. Het is hier mooi en op veel plaatsen vlak om te fietsen in de omgeving. Op de terug weg hebben we Aziatisch gegeten in het winkelcentrum het was lekker en na het eten werd de likeur fles met glazen op tafel gezet. Toen we terug bij de camper waren kwamen Jan en Tineke er ook met de camper aanrijden, dus was er weer genoeg om bij te praten.

IMG_20220131_130153 IMG_20220131_142714IMG_20220131_164054

Dinsdag 1 februari,

Vanmorgen zijn we eerst met de camper 10 kilometer verder naar de andere kant van Santa Pola geweest om daar bij een camperplaats tegen betaling vuil water te lozen de toilet cassettes te legen en schoon water te tanken, dat was na 8 dagen hard nodig omdat alles vol en leeg was. Voor de kenners wij hebben 2 toilet cassettes dus houden we dat even vol. op de terugweg hebben we boodschappen gedaan in het winkelcentrum en daarna zijn we weer terug naar ons plekje gegaan waar we behalve dat ik nog een rondje over de berg gefietst heb niet veel gedaan hebben. In de loop van de dag kwam de politie die nam foto's van al de kentekens van de campers die hier staan dus gaan we morgen een stukje verder om problemen te voor komen.

IMG_20220201_134749

Woensdag 2 februari,

Weer een stukje verder, vanmorgen eerst Jan en Tineke uitgezwaaid, nog een kop koffie met Ede en Ineke gedronken om daarna naar la Marina te rijden waar je op een parkeerplaats achter het strand kan staan. Na de lunch zijn we naar Rojales gefietst, dat hebben we al vaker gedaan maar we vinden het altijd weer een mooi rondje van zo'n 30 kilometer, het was prachtig weer dus toen we terug waren konden we nog tot 18.00 uur buiten zitten. Nel kwam nog even langs, daar hebben we voor morgen met afgesproken dus praten we dan verder.

IMG_20220202_100724 IMG_20220202_145504 IMG_20220202_180505

Donderdag 3 februari,

Vanmorgen nog een stukje over het strand gewandeld, het was er heel stil, het was weer een prachtige dag, vandaag zijn we bij Nico en Nel op bezoek geweest, die hebben in la Marina voor een paar maanden een huis gehuurd. Na de koffie en een glas wijn op het terras zijn we gaan eten in de plaatselijke bodega, het was lekker en gezellig, later hebben we nog een kop koffie gedronken op het terras en terug bij de camper was er weer een dag om.

IMG_20220203_100049 IMG_20220203_102627 IMG-20220203-WA0004 IMG_20220203_132921

Vrijdag 4 februari,

Toen we vanmorgen met de fiets klaar stonden om naar Elche te gaan kwamen Ede en Ineke aanrijden, ze vertelden de de politie weer foto's aan het maken was in Carabassi toen zijn ze er maar weggegaan. Wij zijn naar Elche gefietst, een stad die beslist een bezoek waard is met veel mooie gebouwen en een prachtig park, onderweg kom je langs palmboom en cactus kwekerijen en daar staat de omgeving hier ook om bekend dus was het geen straf om 40 kilometer te fietsen. Aan het eind van de middag hebben we nog een wijntje gedronken met Ede en Ineke, Nel kwam nog even langs, dus hebben we ons weer een dag vermaakt.

20220204_122001 20220205_093029 20220204_121230 20220205_093310 20220204_121134

Zaterdag 5 februari,

Het was een bewolkte dag, vanmorgen zijn we naar de markt geweest in la Marina, het is een grote markt waar veel te koop is. We hebben er wat fruit gekocht, verder hebben we niet veel nodig omdat we de laatste dagen meestal buiten de deur eten. Nico en Nel hoeven geen fruit te kopen, die hebben een sinaasappel boom in de tuin van hun huis die voortreffelijk smaken. De middag hebben we voor het grootste gedeelte in de bodega doorgebracht waar we met z'n zessen weer voortreffelijk gegeten hebben.

IMG_20220205_124551 IMG_20220205_154908

Zondag 6 februari,

Vannacht hadden we een beetje regen en de dag begon bewolkt, maar we hebben toch maar de fiets gepakt om naar de markt in Algarfa te gaan, dat is een stukje het binnenland in, hier is een grote streek markt waar echt van alles te koop is. Aria wilde nog wat spullen voor haar Diamond painting hobby hebben en ze wist dat ze die daar verkopen. Na een geslaagde aankoop hebben we een rondje gelopen en wat gegeten en toen zijn we weer 20 kilometer terug gefietst waarna we tot 18.00 uur buiten konden zitten om uit te puffen.

20220206_122134 20220206_122744

Maandag 7 februari,

Vandaag wasdag, we zijn met een paar tassen wasgoed naar de wasserette gegaan, rond het middag uur waren we weer terug om de rest van de dag in het zonnetje te zitten. Verder hebben we niet veel beleefd.

IMG_20220207_104749

Dinsdag 8 februari,

We waren weer vroeg op pad met een paar tassen wasgoed omdat we gisteren alles niet konden nemen. Toen de was in de machine zat hebben we boodschappen gedaan, deze keer zijn we ook in een Nederlandse winkel waar ze voornamelijk Nederlands kruideniers waren verkopen geweest, later hebben we nog even schaatsen gekeken bij de buren om daarna weer met z'n zessen te gaan eten in de Bodega. Tegen de avond kwamen Jan en Tineke ook aanrijden en hebben we nog wat gedronken bij hun in de camper.

IMG_20220208_123002 IMG_20220208_135415 IMG-20220208-WA0000

Woensdag 9 februari,

Vanmorgen zijn we met Jan en Tineke op de fiets naar de markt in Guardamar geweest, die plaatselijke markten zijn overal hetzelfde maar het is er altijd wel gezellig, ze verkopen er voornamelijk kleding, schoenen en verder groente en fruit. In de middag heb ik een flinke wandeling gemaakt door het natuurgebied in de duinen wat hier vlakbij de camper begint en later hebben we met z'n allen een wijntje gedronken. Vandaag hebben we de zon niet gezien het was een sombere koude dag.

IMG_20220209_145622 IMG_20220209_145506 IMG_20220209_145445

Donderdag 10 februari,

De dag begon met flinke regenbuien, dus hebben we besloten om te vertrekken. Eerst hebben we Jan en Tineke uitgezwaaid, die gingen ook verder, daarna zijn we langs het huis van Nico en Nel gereden, daar hebben we koffie gedronken en de kaarten en het weerbericht bekeken en na nog wat tips van Nico en Nel te hebben gekregen kwamen we tot de conclusie dat het weer in Murcia 60 kilometer verder veel beter is terwijl het hier de komende dagen nog onbestendig blijft. Na uitgezwaaid te zijn door Nico en Nel zijn we naar de camperplaats bij de Ikea in Murcia gereden en daar waren we niet alleen, ik telde er ruw weg zo'n 130 campers, daar scheen de zon en aan de overkant van het parkeer terrein is een heel groot winkelcentrum. Na app contact te gehad te hebben kwamen Ede en Ineke er ook aan en hebben we met z'n vieren nog even geshopt.

IMG_20220210_155950 IMG_20220210_164012

Vrijdag 11 februari,

Na het schaatsen te hebben gekeken zijn we met z'n vieren op de fiets naar het centrum van Murcia gegaan, dat kan over fietspaden maar het is met heel veel rotondes en stoplichten die lang op rood blijven staan wel lastig. In Murcia zijn we in de grote Kathedraal geweest, hebben we een terrasje gepakt voor de koffie, nog wat rondgelopen en toen weer terug om in het winkel centrum in een Pasta restaurant met een buffet voor € 11,00 pp alles inclusief te gaan eten, de kwaliteit van het eten was matig, maar je kan niet altijd alles hebben.

IMG_20220211_121144 IMG_20220211_180741IMG_20220211_18091720220211_123945IMG_20220211_143821

Zaterdag 12 februari,

Weer schaatsen gekeken, daarna kwam onze Duitse buurman een paar blikjes bier brengen, hij ging weg, had nog wat bier maar drinkt zelf geen alcohol, het kwam tot een praatje wat natuurlijk weer over zonnepanelen ging, daar heeft iedereen het over. Vroeg in de middag zijn we naar het winkelcentrum gegaan om kebab te gaan eten en te shoppen, maar het is er zo groot en er zijn zoveel winkels dat je door de bomen het bos niet meer ziet, dus zijn we terug naar de camper gegaan om van het zonnetje te genieten. Onze Duitse buurman heeft zich bedacht en is toch maar niet weggegaan.

IMG_20220212_132127 IMG_20220212_132120 IMG_20220212_132105

Zondag 13 februari,

Weer op de fiets, deze keer hebben we een stuk van de Vias Verdes die net boven Murcia begint gefietst. Het was weer genieten met leuke dorpjes en mooie vergezichten. Aan het eind van de middag heeft Aria een heerlijke pan afscheid soep gemaakt die we met z'n vieren bij ons in de camper gegeten hebben. Morgen gaan we ieder een kant uit en zullen we elkaar deze reis niet meer zien. Het waren gezellige weken.

20220213_213636 20220213_124554 20220213_130035 IMG_20220213_190802
Maandag 14 februari,

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van Ede en Ineke en daarna zijn we de snelweg op gegaan richting Granada om een stukje voor Granada in la Peza, een dorpje met een prachtige nieuw aangelegde camperplaats aan de rand van de Sierra Nevada te stoppen. Later heb ik nog een rondje door het dorp gelopen maar behalve een cafe is er verder niets te beleven.

IMG_20220214_142310 IMG_20220214_142244 IMG_20220214_142239

Tot slot,

Hier eindigt het verslag van dit reisverhaal, omdat wij een slecht bericht van het thuisfront kregen hebben we besloten om de reis af te breken, tijdens dit schrijven zijn we op weg naar huis. Het was weer een mooie en dit keer vooral gezellige reis waar bij we toch weer wat nieuwe dingen in Spanje ontdekt hebben. Tevens iedereen bedankt voor de de reacties op het verhaal.

Groetjes, Johan en Aria

1. Anneke:
    23 december 2021
    We wensen jullie gezellige kerst 🎅🏽🎄 en alle goeds voor het komende jaar! Veel riesplezier gewenst vanuit zonnig Frankrijk 🌞🌞🇫🇷
  2. Jaap van den Hoek:
    26 december 2021
    Veel plezier! Goede reis! 👍🏻
  3. Franka Roeters:
    26 december 2021
    Wij wensen jullie weer een hele mooie reis toe , 🚍
  4. Fred en Yvonne de Krom:
    27 december 2021
    Fijne vakantie, veel plezier🚍
  5. Marja:
    27 december 2021
    Ik wens jullie een fijne en veilige reis en heel veel plezier.
  6. Bart Vervoort:
    31 december 2021
    Wij wensen jullie een fijne en veilige reis en de beste wensen voor 2022 Yvon en Bart 🥂
  7. Berta Smilda:
    31 december 2021
    Gearriveerd in Spanje nu maar hopen op mooi weer.
    Veel heil en zegen in 2022.
    Fijne avond 🥂🍾
  8. Franka Roeters:
    31 december 2021
    Voor jullie geen oliebollen en wel zon, hier oliebollen en regen , maar we proosten op een goed 2022🍾🥂 met mooie reisjes 🚍
  9. Anneke:
    7 januari 2022
    Kijk vandaag even in de mailbox, Johan. De inhoud heeft iets te maken met een heuglijk feit!
  10. Berta Smilda:
    11 januari 2022
    Vandaag je blog gelezen en wij zijn weer op de hoogte. GENIETERS!!
    Johan nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag 7/1. Nog heel veel gezonde en gelukkige jaren toegewenst.
    Lieve groet vanuit het koude noorden,
    Pieter en Berta.
  11. Anneke:
    16 januari 2022
    We zijn nog dronken van Johan’s verjaardag en toch heffen we vandaag het glas op Aria! Van harte gefeliciteerd en een hele mooie dag gewenst!! Groeten en zo van Anneke en Jaap!
  12. Anneke:
    16 januari 2022
    Hebben mooi boek gevonden van de Baltische Staten! Zien jullie tzt wel.
    Groeten uit zonnig Stegeren.🌞
  13. Jaap van den Hoek:
    16 januari 2022
    Allebei nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. Maak er weer een mooi reisjaar van!
    Maar één keer gegeten van het tgtgpakket?
  14. Johan en Aria:
    17 januari 2022
    We hebben de rest in de vriezer gedaan en zien wel of het deze week nog te eten is.
  15. Franka Roeters:
    16 januari 2022
    Geen verkeerde dag om jarig te zijn Aria, lekker zonnetje, terrasje, eten smaakte ook erg goed zoals de foto laat zien , top , ook namens Siem gefeliciteerd
  16. Berta Smilda:
    16 januari 2022
    Aria van harte gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel liefde en gezondheid!
    Groetjes Pieter en Berta
  17. Yvonne Buys:
    20 januari 2022
    Aria en Johan, Allereerst nog allebei gefeliciteerd met jullie verjaardag ! Sorry voor dit te late bericht! Zo te lezen genieten jullie in Spanje, ga zo door! Hier stormt het en er komen donkere wolken aan....dus dan zitten jullie beter! Groetjes, Buck en Yvonne Buys
  18. Harry en Anneke Aarts:
    26 januari 2022
    Harry en Anneke Aarts
    26 januari 2022
    We vonden het erg gezellig dat jullie bij ons langs kwamen.
    Fijn dat Aria leuk geshopt heeft en jij Johan je stekkers gevonden hebt.
    Fijne reis verder en we zien jullie wel weer in Maassluis. Groeten.
  19. Jaap van den Hoek:
    29 januari 2022
    Wij hebben de eerste sushi op in Silves. Heerlijk! Blijf genieten.
  20. Jaap van den Hoek:
    29 januari 2022
    Wij hoeven hier in Silves gelukkig geen 44 km te fietsen voor een Sushirestaurant. En lekker!!
  21. Bas en Helma:
    3 februari 2022
    Heerlijk om te lezen dat jullie weer zo genieten! Fijn om jullie zo te kunnen volgen. Geniet vooral nog lekker door 😍