Winter 2023

2 april 2023 - Maassluis, Nederland

Zondag 22 januari,

Gisteren ben ik naar het voetbalveld geweest, daar speelde onze kleindochter Emma een wedstrijd, verder de tassen gepakt en het huis opgeruimd. Vanmorgen stond Helma om kwart over vijf voor de deur om ons naar het vliegveld in Rotterdam te brengen, om half acht gingen we met een half uur vertraging de lucht in maar dat heeft hij ingelopen zodat we half tien op het vliegveld in Alicante stonden. Voor het busje naar de parking moesten we bellen en even wachten maar om elf uur hadden we water getankt, de ramen schoongemaakt en waren we op weg om de eerste 20 kilometer naar Playa Carabasssie waar Ede en Ineke ook staan te rijden. Op Playa Carabassie hebben we koffie gedronken bij Ede en Ineke en bijgepraat, daarna in de zon gezeten.

IMG_20230121_104632 IMG_20230122_071309

Maandag 23 januari,

Op de fiets naar de Aldi om de voorraden in de camper weer aan te vullen omdat alles leeg was en met volle tassen weer terug, het is wel koud met 12 graden, maar de zon schijnt en achter het windscherm is het goed uit te houden. Aan het eind van de middag nog een glas wijn bij ede en Ineke gedronken, dus was het een prima dag.

IMG_20230123_101616 IMG_20230123_140520

Dinsdag 24 januari,

De zon is vaak weg en er staat een stevige koude wind, vanmorgen nog een paar boodschappen gedaan, verder is het te koud om buiten te zijn dus is Aria weer aan het frobelen en gaan we aan het eind van de middag maar weer een wijntje drinken.

IMG_20230124_161307

Woensdag 25 januari,

Vandaag in de camper een boek gelezen, er staat een stevige koude wind en de zon laat het ook afweten dus niet veel te melden.

Donderdag 26 januari,

De zon was er weer en de wind was gaan liggen dus zijn we op de fiets naar Santa Pola gegaan, dat is zo'n 15 kilometer heen en weer. In Santa Pola hebben we een lekkere kebab gegeten en toen we terug bij de camper waren konden we uit de wind achter het wind scherm buiten zitten.

Vrijdag 27 januari,

Vanmorgen zijn we 15 kilometer verder naar El Pinet bij La Marina gereden, waar we in december met onze reis gestopt zijn, hier hebben we de camper neergezet en zijn toen op de fiets boodschappen gaan doen. Toen we terug bij de camper waren kon voor het eerst op deze reis de korte broek aan en hebben we lekker in het zonnetje gezeten.

IMG_20230127_150406_1 IMG_20230127_150512

Zaterdag 28 januari,

Het is weer marktdag, vandaag weer sinaasappels gekocht, € 2,50 voor 5 kilo heerlijke sinaasappel, daar heb je ze bij Albert Heijn niet voor. Verder is er op de markt weer van alles te koop, meer we hadden niks nodig, er is zelfs een kraam met honden spullen, zoek opo de foto de echte hond maar.

IMG_20230128_111546 IMG_20230128_202645 IMG_20230128_113848

Zondag 29 januari,

Om half elf zaten we op de fiets, het was zo'n 4 graden dus koud. Bij Nico en Nel waren we uitgenodigd op de koffie, die hebben een huis gehuurd in San Fugencio dat is 8 kilometer fietsen bij ons vandaan, maar op het terras konden we lekker opwarmen en met koffie een paar glazen wijn en een kroket was het gezellig en goed uit te houden.

IMG-20230129-WA0000 IMG-20230129-WA0003

Maandag 30 januari,

De nachten zijn koud maar om elf uur kan je hier heerlijk buiten zitten en dat doen we dan ook. Vandaag zijn we vroeg in de middag naar een Japans restaurant gegaan om daar Sushi en andere Japanse gerechten te eten, daarna hebben we nog een paar boodschappen gedaan en er was weer een mooie dag om.

20230130_143152

Dinsdag 31 januari,

Omdat we zuinig moeten zijn met energie willen wij daar ons steentje aan bijdragen door veel buiten de deur te gaan eten, vandaag zijn we na wat schoonmaak werk in de camper te hebben gedaan met Ede en Ineke naar de Bodega gefietst, hier waren Nico en Nel ook en hebben we zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten, met een paar flessen wijn uit het vat zijn we weer terug gefietst om tot 17.00 uur buiten te kunnen zitten.

IMG_20230131_132451 IMG_20230131_132329

Woensdag 1 t/m zaterdag 4 februari,

Afgelopen dagen was iedere dag eigenlijk een beetje het zelfde. Vanaf elf uur tot half zes in de middag kan je uit de wind omdat die nog fris is heerlijk in de zon zitten, op het laatst met een vest aan omdat de zon dan over de camper weg zakt, we fietsen wat in de omgeving en doen wat boodschappen, vrijdag hebben we weer heerlijk gegeten in het Japanse restaurant met Ede en Ineke, zaterdag zijn we naar de markt geweest voor de broodnodige sinaasappels, ze hebben er zelfs haring en tegen de avond drinken we vaak een wijntje met Ede en Ineke. Het is bijna hetzelfde als thuis alleen is het weer beter, zo we komen de tijd wel door. Ps. het wit op de foto is geen sneeuw maar zout op het meer.

IMG_20230201_173402 IMG_20230204_134720 IMG_20230203_141122 IMG_20230204_114621

Zondag 5 t/m woensdag 8 februari,

Zondag was het wat weer betreft een goeie dag, we hebben een rondje over Guardamar gefietst, daar kwamen we langs een rommelmarkt waar we nog een rondje over gelopen hebben veel tweede handskleding en ouwe rommel, verder niet veel te melden. Maandag gingen Ede en Ineke naar Murcia, het was een koude natte dag en behalve om een paar boodschappen te doen zijn we niet buiten geweest. Dinsdag ochtend ging Aria frobelen en ben ik een stukje gaan wandelen, in de middag hadden we afgesproken om met Nico en Nel te gaan eten in de Bodega, we hebben er weer een heerlijke tonijnschotel gegeten en de wijnglazen weer gevuld. Na het eten hebben we afscheid genomen omdat we elkaar voorlopig niet meer zien. Woensdagochtend zijn we 60 km verder naar Murcia gereden, daar waren we niet alleen, er staan hier zeker zo'n 150 campers op de parkeerplaatsen, we hebben nog een aardig plekje kunnen vinden en koffie gedronken bij Ede en Ineke en na de lunch zijn we gaan shoppen in het winkel centrum.

20230205_121455 IMG_20230205_123849 20230205_124501 20230208_164632 IMG_20230207_130352 IMG_20230207_132516 IMG_20230207_132516 IMG_20230208_133218

Donderdag 9 t/m zondag 12 februari,

Gisteren vertelde iemand die ze geteld had mij dat er op het ogenblik hier 220 campers staan, dat is toch een behoorlijk aantal. Afgelopen dagen was het slecht weer met 10 tot 12 graden koud, geen zon en veel regen, dus een beetje hetzelfde als thuis alleen hebben wij er 2500 km voor gereden. We zijn wat gaan eten en shoppen in het zeer grote winkel centrum en hebben een paar keer koffie gedronken bij de Ikea, Aria heeft een pasje dan is het gratis en we moeten toch een beetje op de kleintjes letten, alles is hier op loopafstand, zondag hebben we in het Japanse restaurant heerlijke gerechten gegeten en we waren niet alleen, er stond toen we weer weg gingen een rij van zo'n 20 mensen voor de deur te wachten om naar binnen te kunnen, dus kan onze dag niet meer stuk, het weer wordt beter en morgen een stukje verder.

IMG_20230209_141729 20230212_165258 20230212_165340

Maandag 13 t/m donderdag 16 februari,

Maandagmorgen zijn we naar Puerto de Mazarron gereden, hier kan je in de straten achter de supermarkten waar geen bebouwing is staan. De zon werkt nog niet ze goed mee, de wind is wel aanwezig en de temperatuur is beter. We doen wat boodschappen en zijn allebei zo verkouden dat we er ziek van zijn dus is er weinig activiteit en zitten we meestal in de camper een boek te lezen.

IMG_20230216_122619 IMG_20230216_122751

Vrijdag 17 t/m zondag 19 februari,

Donderdagmiddag zijn we ondanks de harde wind naar La Azohia gefietst, dat is een klein stukje verder langs de kunst aan een doodlopende weg maar altijd leuk om te fietsen. Tegen de avond kwamen Jan en Tineke bij ons staan en werden we getrakteerd op een etentje in restaurant Yaho, dat is was lekker en gezellig. Vrijdag ochtend hebben we een paar wassen gedraaid en in de middag zijn we met Jan en Tineke naar Bolnuevo en vandaar over een hobbelig pad met steile hellingen naar Canada de Callego gefietst. Zaterdag zijn de vrouwen gaan shoppen en s'avonds zijn we met z'n zessen Ede en Ineke gingen ook mee gaan eten in een Indiaas restaurant. Zondag was het marktdag, koffie gedronken met Churros dat is een Spaanse snack van gefrituurd tarwedeeg op een riant terras, kip en sinaasappels gekocht, de kip was bijna net ze lekker als de kip in La Marina en in de middag konden eindelijk na twee weken de stoelen naar buiten en hebben we lekker in het zonnetje gezeten

20230216_142027  IMG_20230217_145221  20230217_143845 IMG_20230217_145803 IMG_20230218_195347 IMG_20230219_113341 IMG_20230219_113139 IMG_20230218_195347 IMG_20230219_151151

Maandag 20 februari,

Vanmorgen hebben we Jan en Tineke uit gezwaaid, die gingen verder, daarna hebben we wat boodschappen gedaan en na de lunch zijn we naar Isla Plana gefietst, daar hebben we een terrasje gepakt en de rest van de dag hebben we in het zonnetje gezeten.

20230220_142746 20230220_142725

Dinsdag 21 februari,

Vandaag was de zon er weer dus konden we heerlijk buiten zitten en in de middag zijn we met Ede en Ineke in een Marokkaans restaurant bij de haven heerlijk gaan eten en dat voor € 15,00 pp incl. drinken en fooi.

IMG_20230221_142254

Woensdag 22 februari,

Een stukje verder, afscheid genomen van Ede en Ineke, die zullen we deze reis niet meer zien, daarna diesel getankt voor € 1,47 per liter en toen zijn we over Aquilas en Vera daarna een stukje van de kust af naar Zamora gereden. in Zamora hebben we de camper bij het station aan de Vias Verdes neer gezet zodat we die morgen kunnen gaan fietsen.

IMG_20230222_143654 IMG_20230222_162032

Donderdag 23 februari,

Op de fiets over de Vias Verdes, we zijn tot Purchena gegaan, dat is 53 km heen en weer dus voor de eerste dag wel genoeg. Tussen Guadix en Almendrias ligt op een voormalige spoorbaan een fietspad van 98 km die prachtig is om te fietsen er hier en daar wordt er nog aan gewerkt, voor ons was het genieten. We staan een beetje aan het eind van een brede verlichte doodlopende straat met nog een camper. Toen het donker was kwam er hard een auto aanrijden die ging een paar rondjes draaien voor de camper en reed toen hard weg waarbij hij onze camper raakte, voor we buiten waren was de vogel gevlogen, dus hebben we nu een flinke kras en het voeten bankje wat we altijd voor de deur hebben staan is platgereden. Dat was effe schrikken.

IMG_20230223_125353 IMG_20230223_111342 IMG_20230223_125444 IMG_20230223_105950 20230223_135912

Vrijdag 24 februari,

Vanmorgen was het 10 graden, bewolkt en volgens het weerbericht zou het gaan regenen, dus hebben we besloten om kilometers te gaan maken.. Dit stuk Vias verdes laten we liggen voor en volgende keer. Eerst zijn we binnen door naar Baza gereden en toen de snelweg op om over Granada naar Fuentus de Andalucia in de buurt van Sevilla te rijden. Na een uurtje kwam de zon er door dus het was geen straf. Toen we goed en wel buiten zaten kwam er een kudde geiten langs ook altijd goed voor een foto, verder een paar boeren met tractors en hopelijk morgen goed weer zodat we hier een stukje Vias Verdes kunnen fietsen.

20230224_160905 20230224_160651

Zaterdag 25 februari,

Vandaag zijn we op de fiets over de Vias Verdes naar Marchena gegaan, we hebben Marchena niet gehaald omdat het een saai heuvelachtig landschap was waar je niets tegen komt, bovendien hadden we een koude wind tegen dus zijn we na 15 kilometer weer terug gegaan. Na het fietsen hebben we in de stad in de Oasis bar een heerlijke vleesschotel gegeten, voor € 22,50 inclusief drinken en koffie toe voor ons beide kan je zelf het gas niet aansteken.

IMG_20230225_123246 IMG_20230225_141437

Zondag 26 februari,

Het is buiten niet aangenaam, de zon is veel weg en de wind is koud. We hebben meestal een boek gelezen en in de loop van de middag zijn we naar de stad gewandeld om een terrasje te pakken. Vandaag geen foto's en morgen verder.

Maandag 27 februari,

Met Jan en Tineke, die ook hier in de omgeving zijn hadden we in Sevilla afgesproken, maar toen wij bij de afgesproken parkeerplaats kwamen was de weg afgesloten zodat we daar niet konden komen. Na contact per telefoon en app hebben we besloten om Sevilla over te slaan en naar Gibraleon bij Huelva te rijden, daar is een camperplaats naast het fietspad. Toen eenmaal in Gibraleon waren kwamen Jan en Tineke er ook al snel aan en hebben we een wijntje gedronken op de 80ste verjaardag van Ede, hij was er zelf niet bij maar via de app hebben we geproost en het was toch gezellig. Later zijn Jan en ik met de Quad de stad ingereden om kebab te halen, de kebab zaak was nog niet open maar we konden het wel bestellen en een uurtje later kwamen ze het bij de camper brengen. wat een goede service.

IMG_20230227_144749 IMG_20230227_165451 20230227_183754

Dinsdag 28 februari,

Vandaag zijn we met z'n vieren 8 km langs de Vias Verdes gefietst, daarna werd het pad zo slecht dat we weer terug gegaan zijn, maar we wisten dat we niet verder konden. Het was wel prachtig om zo door de natuur te fietsen. Terug in de stad hebben we een biertje gedronken op een terras en we waren niet alleen, het was er druk omdat het  dia de Andaluca was, dat is een feestdag in Andalusie en dan wordt er niet gewerkt. Jan heeft een drone, toen we weer bij de camper waren heeft hij deze losgelaten en een paar foto's gemaakt.

IMG_20230228_130638 IMG_20230228_130546 IMG-20230302-WA0000 20230228_121536

Woensdag 1 maart,

Vanmorgen hebben we eerst een paar boodschappen gedaan en na de lunch omdat de temperatuur dan wat aangenamer is zijn we over een nieuw fietspad, waar hier en daar nog aan gewerkt werd naar Huelva gefietst, dat is zo'n 30 kilometer heen en weer. In Huelva hebben we koffie gedronken en daarna weer terug. De wind is nog wel koud meer met een jas aan is het lekker om buiten te zijn. Tegen de avond hebben we nog een wijntje gedronken met jan en Tineke en weer was er een mooie dag om.

IMG_20230301_131955IMG_20230301_135108 IMG_20230301_131521

Donderdag 2 maart,

Portugal, weer vertrokken om zo'n 50 kilometer naar Vila Real in Portugal te rijden, daar hebben we op de camperplaats een plekje gezocht, het staat er behoorlijk vol, maar als je vroeg ben is er altijd wel plaats. Jan en Tineke zijn er ook naar toe gekomen, we konden buiten zitten, Jan heeft de drone nog even de lucht in gestuurd en in de middag hebben we in restaurant O Tapas in Monte Gorde weer net als drie jaar geleden voortreffelijk gegeten.

IMG-20230302-WA0002 IMG_20230302_133026

Vrijdag 3 maart,

Bij de camper in de zon gezeten en de vrouwen zijn gaan shoppen. Op de camperplaats komt van alles langs als je niet wilt hoef je niet weg, het begint met de bakker, de hele dag lopen er mensen met sinaasappels en aardbeien te te leuren, de aardbeien komen uit Huelva wat hier net over de grens is. Er komt ook regelmatig een wasserij auto langs, vandaag gehaald en morgen schoon terug en er kwam zelfs nog een busje met camper onderdelen.

IMG-20230304-WA0001 IMG_20230303_172022

Zaterdag 4 maart,

Het is een feestdag omdat Jan jarig is, vanmorgen hebben we eerst een slinger opgehangen waar hij heel blij met was, wij hebben nog een paar boodschappen gedaan en in de middag zijn we door Jan en Tineke uitgenodigd om te gaan eten in het restaurant van OTapas in Monte Gordo wat weer voortreffelijk smaakte.

IMG-20230304-WA0001 IMG_20230304_134305

Zondag 5 maart,

Regen, het grootste gedeelte van de dag heeft het geregend, ik ben nog een stukje gaan wandelen toen het droog was en verder hebben we schaatsen op de tv gekeken.

IMG_20230305_122633

Maandag 6 maart,

Jan en Tineke zijn weer verder gegaan, wij zijn met een paraplu in de regen naar de Intermarche gelopen, daar  hebben we in de koffie hoek koffie gedronken met een heerlijke verse Pastel de nata er bij, verder was het met de hele dag regen de dag uitzitten. In de loop van de middag kwamen Yvonne en Buck op de koffie en met een wijntje erbij was het weer gezellig. Geen foto.

Dinsdag 7 maart,

Vanmorgen diesel en gas getankt en daarna zijn we over de N125 naar Lagos gereden, daar aangekomen hebben we de camper bij het stadion neergezet. In Lagos hebben we een afspraak met een meubel stoffeerder die ik op internet gezien heb, waar meer Nederlanders met campers naar toe gaan en die goeie reviews heeft. Omdat bij onze camper na 5 jaar intensief gebruik de stoelen en banken lelijk worden en slijtage plekken beginnen te vertonen willen we dit op laten knappen. We zijn bij de camper op gehaald en in de werkplaats konden we stof en de vulling die hij ook gaat vervangen uitzoeken, afspraken gemaakt en daarna heeft hij ons weer terug gebracht. Er was volgende week ruimte in zijn agenda en anders zou het september worden, weer een nieuw avontuur we gaan zien hoe het allemaal afloopt, maar wij hebben er een goed gevoel bij.

IMG_20230307_162109

Woensdag 8 maart,

Weer een nieuwe dag, de zon schijnt dus zijn we voor de koffie de stad in gefietst, de koffie hebben we daar op een terras gedronken en daarna hebben we wat door de stad gelopen en gefietst. In Lagos zijn heel veel souvenir en winkels die kurk verkopen ook veel terrassen, we hadden het al snel gezien, na de lunch hebben we de camper gestart en zijn naar een parkeerplaats in Portimao waar meer campers staan gereden. Omdat we al vaker in Ferracuda wat aan de overkant van het water ligt gestaan hebben is het voor ons redelijk bekend hier en willen we morgen een stukje fietsen.

20230308_112227 IMG_20230308_111641 IMG_20230308_111249 IMG_20230308_143622

Donderdag 9 maart,

Een paar keer per dag komt er een dieseltrein langs de parkeerplaats, maar daar heb je niet veel last van. We zijn op de fiets naar het shopping centre in Portimao geweest, hebben daar wat rond gelopen maar omdat we niks nodig hebben hadden we het er al snel gezien, later zijn we in het oude stadscentrum waar we nog niet eerder waren geweest en na de lunch zijn we over de brug naar Ferraguda gegaan. In Ferraguda hebben we op het terrein gekeken waar we jaren geleden stonden en je niet meer mocht staan, er stonden nu een paar campers en toen Aria het vroeg vertelden ze dat ze er al een paar dagen stonden en de politie niet geweest was, daarna koffie gedronken op een terras, nog een rondje gefietst en toen weer terug naar de camper.

IMG_20230309_174405 IMG_20230309_145217 20230309_144933

Vrijdag 10 maart,

Na het ontbijt zijn we naar Silves gereden en hebben daar op de camperplaats een plekje gezocht, men vertelde dat je een week geleden moest wachten tot er een plaats vrij kwam, maar nu is er plek genoeg, we denken dat er al een aantal mensen naar huis gaan. Jan en Tineke waren er ook, dus hebben we samen koffie gedronken en in de middag zijn we met z'n vieren naar restaurant Casa Velha gegaan waar het camper menu van drie gangen voor € 9.50 pp inclusief wijn, koffie en snaps toe ons weer prima smaakte.

IMG_20230311_103428 IMG-20230310-WA0000 IMG_20230310_140233

Zaterdag 11 maart,

Om 9.00 uur was de stoffeerder er al, hij had de nieuwe stof bij zich om te laten zien, de rugleuningen van de banken heeft hij meegenomen en van de zitkussens heeft hij papieren mallen gemaakt. Verder hebben we koffie gedronken met een pastel de nata erbij in de Continente, een paar boodschappen gedaan, na de lunch hebben we een rondje door Silves gelopen, een biertje op een terras gedronken en aan het eind van de middag een kleine wijn proeverij met jan en Tineke gehouden.

IMG_20230311_140548 IMG-20230310-WA0002 IMG_20230311_170211

Zondag 12 maart,

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel gedaan, in de zon van het uitzicht en de vele ooievaars die hier zijn genieten en later weer gaan eten bij restaurant Vilha Velha het enige verschil was dat we vandaag witte wijn genomen hebben, de vorige keer rode wijn. De witte wijn smaakte ook prima.

IMG_20230311_154819

Maandag 13 maart,

Met z'n vieren op de fiets naar de stuwdam met pittige klimmetjes en mooie uitzichten waarbij je kunt zien dat de natuur zich na de bosbranden van een paar jaar geleden weer hersteld, de hellingen zijn allemaal weer groen. Onder weg nog koffie gedronken op een terras waar alleen maar locals zitten dus het kan slechter. In de middag zijn we naar een wijn proeverij gegaan die georganiseerd was op de camperplaats, het stelde niet veel voor, we hebben zelf betere wijn in de kast staan dus hebben we zelf maar een paar flessen ontkurkt.

IMG_20230313_103052 IMG_20230314_094552 IMG_20230313_185518 20230313_111400 IMG_20230314_094418Dinsdag 14 Dinsdag 14 maart,

Alweer een nieuwe dag, de zon is er ook weer, we zijn met Tineke, Jan ging een rondje op de Quad rijden over allerlei binnendoor wegen met klimmen en dalen naar Ferragudo gefietst en daarna weer over een andere route terug. het was weer een mooie fietstocht van 37 kilometer. Toen we terug bij de camper waren was het etenstijd en zijn we in het kippen restaurant in Silves gaan eten, natuurlijk kip. Als je in Silves bent moet je kip gegeten hebben, daar staat de plaats om bekend, meestal moet je er even wachten tot er een tafel vrij is omdat het er altijd druk is, we hadden al snel een tafel en de kip smaakte prima.

20230314_104100 IMG-20230315-WA0000  IMG_20230314_112006 IMG_20230314_135314

Woensdag 15 maart,

Het was een dag van boodschappen doen, in en uit de zon zitten en tegen de avond heeft Aria een pan Tikka Marsala soep gemaakt die we met z'n vieren buiten opgegeten hebben. het was weer heerlijk en je kan natuurlijk niet iedere dag uit eten gaan.

IMG_20230315_151512 IMG_20230315_180858

Donderdag 16 maart,

Vandaag hebben we een stukje gefietst, koffie gedronken op een terras in de stad, waarna Aria en Tineke naar de overdekte markt gingen. In de middag zijn we weer gaan eten bij restaurant Vila Velha, toen we weg gingen zei de ober see you to morrow. maar dat gaan we niet doen.

20230316_113820 IMG_20230316_140106

Vrijdag 17 maart,

Vanmorgen hebben we Jan en Tineke uitgezwaaid, die gingen verder. Na de koffie hebben we de fiets gepakt en hebben we een mooi maar pittig rondje van 30 kilometer door de omgeving gefietst met veel steile klimmetjes en slechte paden, toen we weer terug bij de camper waren zijn we in de relax stand gegaan.

IMG_20230316_182602 20230317_110543

Zaterdag 18 maart,

Eerst hebben we de camper een beetje schoongemaakt, stoffen, vegen en matten kloppen, daarna zijn we naar de stad gegaan, daar hebben we wat rondgelopen dan zie je nog een paar leuke plaatjes en een paar mooie beelden. Het was rommelmarkt en gezellig druk in de stad. Voor de lunch zijn we naar het Sushi restaurant gegaan en omdat het in de schaduw op het terras niet aangenaam was zijn we binnen gaan zitten, in de zaak hangt een groot tv scherm waarop een video met muziek van Boni M speelde, dat is echt iets van vroeger. Het eten was voortreffelijk.

IMG_20230318_110706 IMG_20230318_110702 20230318_110354 IMG_20230320_093819Zondag 19 maart,

We hebben maar weer de fiets gepakt, deze keer een flink rondje over Portimao, langs de boulevard en de prachtige kust, daarna over  de haven en weer terug naar Silves, het was weer genieten. Terug bij de camper konden we in het zonnetje zitten en aan de overkant van de weg liepen de toekomstige biefstukken lekker te grazen.

20230319_123756  20230319_131312 20230319_131121 IMG_20230318_155542

Maandag 20 maart,

Het was een drukke dag, eerst zijn we met een was naar de wasmachine bij de Continente gegaan, de machine op de camperplaats was te klein. Toen de was in de machine zat ben ik naar de kapper gegaan, dat koste ook weer een tientje, toen de was klaar was hebben we hem aan de drooglijn gehangen en zijn naar de markt in de stad gegaan. Weer terug bij de camper was het meeste goed al droog, zo gaat dat hier. Halverwege de middag kwam de stoffeerder met de meeste kussens en heeft hij de cabinestoelen meegenomen. Het resultaat is super netjes en mooi., later hebben we nog een kebab gehaald en die smaakte prima.

IMG_20230320_093819 IMG_20230320_095245 IMG_20230320_150942 IMG_20230320_150919 IMG_20230320_150908

Dinsdag 21 maart,

Vandaag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan, een paar boodschappen in en uit de zon gezeten nog een foto gemaakt van de platte kip bij het kippen restaurant, de kippen worden bij  de borst door geknipt, open gevouwen en daarna gaan zo op de barbeque en worden ze aan twee kanten gegrild.

IMG_20230321_155854

Woensdag 22 maart,

Vanmorgen weer op de fiets voor een flinke fietstocht naar het stuwmeer, daar waren we al eerder met Jan en Tineke, we we hebben daar wat rond  gefietst en dan heb je prachtige uitzichten. In de middag hebben we weer heerlijk gegeten bij restaurant Vila Velha, het was weer genieten met prachtig weer.

IMG_20230322_113721 IMG_20230322_101559

Donderdag 23 maart,

We zitten s'avonds op de camping stoelen in de camper voor de televisie, dat past allemaal net en s'morgens moeten ze weer naar buiten om daar dienst te doen. Vanmorgen zijn we nog even de stad in geweest, weer koffie gedronken bij de Continente en na de lunch zijn we op de fiets boven Silves een beetje de bergen ingegaan, dat is met een elektrische fiets goed te doen al moet hij wel regelmatig in de turbo stand, tegen de avond nog een wijntje op ons prive terras bij de camper en het was weer een prima dag.

IMG_20230322_194002

Vrijdag 24 maart,

Vanmorgen zijn we naar een kraampje met sinaasappels gefietst, daar hebben we een zak met sinaasappels gekocht en daarna bij de camper in de zon gezeten om voor de lunch weer naar het Sushi restaurant te gaan om te eten. Tegen de avond kwam stoffeerder Cosmo met de stoelen en de rest van de kussens, het is mooi geworden, Cosmo komt zijn afspraken na en levert vakwerk voor een nette prijs, later kwamen er nog een aantal mensen vragen of ze mochten kijken en zijn adres en telefoonnummer wilden hebben.

IMG_20230324_115205 IMG_20230324_133946 20230324_142937 20230324_172956 20230324_173122

Zaterdag 25 maart,

We hebben afscheid genomen van onze buren en zijn vertrokken naar de camperplaats in Tavira waar we nog een paar dagen willen fietsen en het weer is te mooi om naar het noorden te gaan rijden, Na de koffie zijn we langs de zoutpannen waar we flamingos zagen naar het hotel gefietst, dat is tegenover Ilha de Tavira en daar heb je een prachtig uitzicht. In de loop van de middag zijn we naar de stad gefietst en hebben daar een biertje gedronken op een terras, het was weer een prachtige dag.

IMG_20230325_110030 20230326_191332 IMG_20230325_114500 IMG_20230325_114445

Zondag 26 maart,

Soms loopt een dag ander als je van plan bent, vanmorgen zijn we op de fiets over Santa Lucia en het mooie natuurgebied van de Ria Formosa naar Fuseta gefietst waar we sardientjes wilden gaan eten, toen we bijna in Fuseta waren ging Aria hard onderuit in een bocht op een gravel pad, haar knie was beschadigd en ze had een gat in haar hand waar later 6 hechtingen in moesten, daar liepen mensen te wandelen die ons geholpen hebben, het waren Duitsers die een auto in de buurt hadden staan waarmee ik naar de camper gebracht ben terwijl de andere mensen bij Aria bleven, vriendelijke mensen waar we heel blij mee waren, ik ben met de camper terug gereden om Aria en de fietsen op te halen, waarna we naar een Medisch centrum gereden zijn waar ze is nagekeken op eventuele bot breuken en gehecht, aan het einde van de middag waren we weer op de camperplaats. Dus even niet fietsen omdat haar hand dik in het verband zit maar alles komt goed en zo ben je blij dat je toch een helm draagt.

IMG_20230326_111701 IMG_20230326_111733 IMG_20230326_115344 20230326_145856

Maandag 27 maart,

Aria heeft afgelopen nacht goed geslapen, na het ontbijt zijn we naar het winkelcentrum gelopen waar Aria naar de kapper wilde, ze kon een half uurtje later terecht, dus hebben we koffie gedronken, een paar boodschappen gedaan en terug van de kapper hebben we lekker bij de camper in het zonnetje gezeten. voor de lunch zijn we weer naar het winkelcentrum gelopen en zijn daar Indiaas gaan eten. Aan het eind van de middag kon ik het niet laten om nog een rondje langs de zoutpannen over Cabanas te fietsen. Morgen verder.

IMG_20230327_160348 IMG_20230327_160343

Dinsdag 28 maart,

Vanmorgen waren we om 9.00 uur bij de medische kliniek in het winkelcentrum om bij Aria schoon verband aan te laten brengen en de wond te laten zien, het zag er goed uit, dus reden we om 9.45 uur weg , over Merida, Beja en Evora, dat vinden wij altijd een mooie route om te rijden zijn we naar Badajoz gereden. In Badajoz was niet meer met de camper te parkeren, alles stond vol dus zijn we maar 100 km verder naar Caceres gereden, je moet de kilometers toch maken. Om 18.00 uur Spaanse tijd das dan moeten we een uur inleveren waren we met het nodige op onthoud in Caceres. De eerste 400 km zitten er op. Het was een mooie dag om te rijden de airco moest nog aan.

IMG_20230328_104323

Woensdag 29 maart,

Om 8.00 uur waren al op pad, om over de snelweg naar Miranda de Ebro te rijden, daar waren Jan en Tineke ook, we waren er om 15.00 uur, eerst tanken en boodschappen doen en daarna een wijntje en later hebben we heerlijke pasta bij Jan en Tineke gegeten. het was weer gezellig. Vandaag zijn we 527 km dichter bij huis gekomen.

IMG_20230329_181530

Donderdag 30 maart,

Vandaag zijn we weer om 8.00 uur gaan rijden, toen we om 9.45 uur de grens met Frankrijk over gingen was het mooie weer ook op, veel bewolking en miezer regen, maar later werd het weer droog  en kwam de zon er ook nog door. Om 16.00 uur waren we in Bessines -sur-Gartempe dat ligt 30 km boven Limoges. Weer 620 km op de teller.

IMG_20230330_171036

Vrijdag 31 maart,

Om 8.00 uur zijn we weer vertrokken, verder over de A20 tot boven Orleans, daarna de N20 en de N104 om Parijs en daarna zijn we over de A1 naar Pont-sainte-Maxence gereden waar we om 14.00 uur waren, het weer was zo slecht met harde wind er hevige regenbuien dat we naar een grote supermarkt gereden zijn om wat te shoppen en daarna door naar Roye wat dicht bij de A1 ligt. De 513 km met harde wind stoten en veel regen die we afgelegd hebben zijn voorspoedig gegaan zonder files bij Parijs.

20230331_105130 IMG_20230331_144914

Zaterdag 1 april,

Het bleef de hele nacht regenen en waaien, maar we zijn weer op pad gegaan voor de laatste 300 km. Het weer werd niet beter en zo waren we om 13.30 uur in Rijsbergen  waar onze kleinzoon Kody zijn verjaardag vierde. Na een gezellige middag zijn we weer naar de camper gegaan en hebben voor de deur de nacht door gebracht om op zondag ochtend naar huis te rijden. Er is niets veranderd in Maasluis, zeven maanden geleden zijn we met de camper vertrokken toen scheen de zon en nu we terug zijn schijnt hij weer zodat we lekker op het balkon in het zonnetje konden zitten.

IMG_20230402_123120

Dit is weer het einde van deze reis waar bij we vanaf de teugvlucht in januari 3621 km gereden hebben, in de eerste weken was het koud maar ieder jaar is weer anders. Iedereen bedankt voor de reactie en tot een volgende reis.

Groetjes, Johan en Aria

1. Anneke:
    24 januari 2023
    Plezierige tijd , ook in Portugal 🇵🇹.
  2. Berta Smilda:
    24 januari 2023
    Hallo Aria en Johan, een voorspoedige reis en nu weer genieten van het mooie weer. Wel achter het scherm maar altijd beter dan in Nederland. Hier brrrrr!
    Wij gaan ook eind februari op reis naar de zon in Spanje misschien zien wij elkaar daar nog ergens. Doei Pieter en Berta.
  3. Marja:
    24 januari 2023
    Fijne tijd, lekker weer genieten,
    Veel plezier
    Marja
  4. Franka Roeters:
    24 januari 2023
    Lekker dat jullie ondanks de koude wind weer van de zon kunnen genieten , weer een mooie reis gewenst en wie weet zien we elkaar nog in Portugal,
  5. Bart Vervoort:
    25 januari 2023
    Veel plezier en veilige kilometers gewenst 🌞
  6. Thijs en Trude.:
    25 januari 2023
    Ga weer lekker genieten. Jammer, dat het zo koud is, maar je hebt je huisje bij je. Veel plezier. En groetjes van Thijs en Trude.
  7. Fred en Yvonne de Krom:
    27 januari 2023
    Fijne tijd met jullie camper, geniet ervan🚍
  8. Piet Kuijpers:
    31 januari 2023
    eindelijk de zon waar jullie toch voor gekomen zijn. Aria heeft ook heerlijk wat aan haar hobby kunnen doen. vorige week hadden we toch weer 3 tafels na enig gebel. hier is het koud 6 a 7 gr. Veel plezier nog groetjes, Piet en Gea
  9. Yvonne Buys:
    31 januari 2023
    Ha Aria en Johan, Wat fijn dat jullie je reis weer opgepakt hebben.
    Wij zijn inmiddels in Portugal op de dezelfde plek. Hopelijk kunnen we elkaar dan weer ontmoeten.
    Geniet eerst maar in Spanje!
    Groetjes, Buck en Yvonne
  10. Franka Roeters:
    1 februari 2023
    Ziet er weer gezellig en lekker uit in de bodega,
  11. Berta Smilda:
    17 februari 2023
    Hallo Johan en Aria, hebben de buurtjes jullie aangestoken? Vervelend, hopelijk gauw weer beter. Doe rustig aan. Het mooie weer komt er wel weer aan en hup weer lekker fietsen.
    Lieve groeten van Pieter en Berta Smilda
  12. Franka Roeters:
    20 februari 2023
    Leuk dat je zwager en schoonzus weer in Spanje zijn, doe ze de groeten van ons, hoop dat hun nieuwe camper bevalt
  13. Franka Roeters:
    24 februari 2023
    Wat een waardeloze actie van zo iemand , jullie hebben km gemaakt , wel weer leuk een andere omgeving om te fietsen , een fijne tijd nog, wij zijn op weg naar huis, gisteren hadden we sneeuw, in noord Spanje
  14. Pieter en Berta Smilda:
    16 maart 2023
    Hallo Johan en Aria,
    Een leuk plaatsje dat Silves. Wij zijn daar toen ook geweest. Is de bekleding weer mooi gemaakt? Portugal is prachtig Geniet er van. Groetjes van Pieter en Berta.
  15. Annemiek van Gelderen:
    27 maart 2023
    Jongens wat n pech nou weer!!!!!gaat t n beetje Aria? Idd gelukkig dat jullie helmen dragen, maar t is ook wel lastig natuurlijk! Blijft de camper weer daar als jullie hierheen komen? Ik hoop gauw tot ziens, sterkte , liefs Annemiek
  16. Fred en Yvonne de Krom:
    Wat een pech Aria, een spoedig herstel, groetjes Fred en Yvonne
  17. Berta Smilda:
    27 maart 2023
    Ach Aria, wat een pech! Gelukkig dat je niets hebt gebroken. Maar dit is al vervelend genoeg en het heeft tijd nodig voor herstel.
    Johan moet je maar een beetje verwennen.
    Heel veel sterkte en lieve groeten van ons.
    Pieter en Berta Smilda 🇮🇹
  18. Franka Roeters:
    30 maart 2023
    Fijn dat het goed gaat met Aria haar hand, en lange stukken snel thuis, bessines sur gartempe staan we ook regelmatig op weg naar huis , een goede reis verder en een gezellige verjaardag bij jullie kleinzoon zaterdag
  19. Yvonne Buys:
    9 april 2023
    Ha Aria en Johan, Wij zijn inmiddels al 2 weken thuis. Ik heb net jullie reisverslag gelezen, wat een pech dat Aria zo gevallen is. Hopelijk genees je voorspoedig!
    Tja, en nu dan weer wennen in Maassluis!
    Groetjes, Buck en Yvonne