Mei juni 2022

1 juni 2022 - Dörpen, Duitsland

Maandag 23 mei,

Weer op reis, vanmorgen hebben we de camper uit de stalling gehaald, daarna de boel ingepakt om rond het middag uur te vertrekken naar de Slingeplas bij Bredevoort, een leuke plek voor de eerste nacht.

IMG_20220523_162553

Dinsdag 24 mei,

Na een rustige nacht met een paar stevige buien zijn we vanmorgen naar Obelink in Winterswijk gereden om te shoppen. Obelink is bij kampeerders een bekend adres , er is van alles op kampeer gebied en vrijetijd besteding te koop en het is bijzonder groot, als je meer wilt weten effe googelen. Na het shoppen zijn we naar Stegeren bij Ommen gereden, hier wonen Jaap en Anneke in een chalet en waren we uitgenodigd, na een hartelijke ontvangst hebben we met een wijntje en een hapje bij gepraat. Het was als vanouds weer gezellig.

IMG_20220524_111034 IMG_20220524_111144 IMG_20220525_165412

Woensdag 25 mei,

Na de koffie hebben we met z'n vieren de fiets gepakt en zijn over Ommen en Vilsteren langs het kasteel van Rechteren waar de rododendron prachtig in bloei staat naar Dalfsen gefietst. In Dalfsen zijn de lantaarnpalen leuk aangekleed met onder andere oude spijkerbroeken, op de terug weg kwamen we langs een tractor restauratie bedrijf, daar hebben we nog wat foto's gemaakt en later hebben we lekker gegeten bij Jaap en Anneke.

IMG_20220525_122613 IMG_20220525_131940 IMG_20220525_132559 IMG_20220525_142551  IMG_20220525_141839 IMG_20220525_142102

Donderdag 26 mei,

Alweer een nieuwe dag, Jaap en Anneke kwamen bij ons op de koffie en na de koffie zijn we vertrokken van de mooie plek bij het restaurant waar we nadat Jaap het gevraagd had mochten staan. Het waren weer een paar gezellige dagen. Vandaag moesten we een flinke trip naar Laar maken dat is zo'n 25 kilometer en net over de grens in Duitsland aan de Vecht. In Laar is een mooie camperplaats die ook aan de Vecht ligt en waar een molen en een knooppunt van fietspaden is en dus altijd gezellig druk, hier hebben we wat buiten gezeten, een stukje gewandeld en verder eigenlijk niets gedaan.

IMG-20220526-WA0000 IMG_20220526_144257 IMG_20220526_145055

Vrijdag 27 mei,

Het was koud en er stond een harde wind, dus slecht fiets weer. Er stopte nog wel een huifkar zonder paard voor de camper om mensen in te laden die van een boot kwamen daar hebben we nog effe naar zitten kijken en verder een boek gelezen, met de zon op de ramen was het binnen best aangenaam. In de loop van de middag heb ik nog een poosje de fiets gepakt om een rondje door Duitsland te doen, onderweg zag ik nog een veld met werkende ja knikkers, waarvan ik niet wist dat die nog bestonden, veel mensen kwam ik niet tegen.

IMG_20220527_131434 IMG_20220527_172526

Zaterdag 28 mei,

Het weer was niet veel beter, toch hebben we de fiets gepakt om via Gramsbergen over een mooie knooppunten route naar Hardenberg te fietsen. In Hardenberg was het gezellig druk en de mensen konden een rondrit met een mooie koets maken nu met echte paarden ervoor. Jaap en Anneke waren vanaf huis ook naar Hardenberg gekomen om haar nieuwe fiets te showen die ze net op gehaald hadden. De vorige fiets gaf tijdens de laatste fietstocht die we samen maakten al snel geen ondersteuning meer, dus heeft ze 40 kilometer zonder ondersteuning gefietst en dat beviel niet, later bleek dat de accu is overleden en het vervangen is zo duur dat ze besloten heeft om dan meteen maar een goeie fiets te kopen en werd het een prachtige Cube. op de foto kijkt ze een beetje zuur maar dat komt nog van de rekening, met de Cube is ze heel blij. We hebben met z'n vieren nog een kebab gescoord en koffie gedronken en na nog een paar boodschappen zijn wij weer naar de camper gegaan. Het was weer gezellige dag.

IMG_20220528_130324 IMG_20220528_132622

Zondag 29 mei,

Gisterenavond hadden we een hevige regenbui, daarna stond de regenboog naast de molen in de lucht. Vanmorgen was het 14 graden in de camper toen we opstonden, dus was de verwarming geen overbodige luxe. Na de koffie zijn we een stukje verder naar Haren gereden , een leuke plaats waar je bij de brug kan staan en we waren niet de alleen. In Haren hebben we nog een stukje gewandeld en er kwam nog een muziek corps langs, maar dat was het wel zo'n beetje. De komende dagen gaat de temperatuur omhoog en wordt het weer hopelijk beter.

IMG_20220528_200345 20220529_142550 IMG_20220531_173352Maandag 30 mei,

We staan hier eerste rang met uitzicht op de rivier de Ems, hier komen nogal wat binnenvaartschepen langs dus is er altijd wat te zien. Na de koffie hebben we een rondje over Meppen gefietst ook weer zo'n mooi plaatsje, we waren in de stad toen het begon te regenen, dus konden we de bui binnen afwachten om daarna weer terug te fietsen. Het was weer een mooie fietstocht van 40 kilometer en met weinig wind niet zo koud.

IMG_20220531_174420 IMG_20220530_100514 20220530_133011 IMG_20220531_173229

Dinsdag 31 mei,

Toen we opstonden scheen de zon dus dat was een prettige verrassing, de stoelen konden al snel naar buiten en dat was genieten. In de loop van de ochtend hebben we de fiets gepakt en zijn na eerst een foto van de Dom te hebben genomen vanuit Haren langs veel paarden en door de mooie natuur langs slot Dankern, maar daar zie je door de bomen niet veel van naar boven over Lathern en weer terug langs de Ems naar de camper gefietst waar we nog een poosje van het zonnetje konden zitten.

20220531_113403 20220531_122326 20220531_172438 20220531_172527

Woensdag 1 juni,

Deze morgen zijn we omdat de weg op twee plaatsen geblokkeerd was via veel omwegen naar Dorpen wat vlak bij is gereden, daar hadden we op de camperplaats een grasveld zo glad als een biljart laken voor ons zelf. Tussen de enorme plensbuien met onweer door konden we nog net in anderhalf uur boodschappen in het dorp gaan doen, verder hebben we de dag met afwisselend felle zon en harde buien in en om de camper doorgebracht.

IMG_20220601_125532 IMG_20220601_162534

Donderdag 2 juni,

Omdat Aria al een paar dagen klaagde over benauwdheid en het vanmorgen veel erger was hebben we na overleg met onze huisarts besloten om naar huis te gaan, in de middag hadden we daar een afspraak, na alles te hebben nagekeken heeft de huisarts besloten om haar meteen met een ambulance naar het Vlietlandziekenhuis te laten brengen, in het ziekenhuis aangekomen bleek dat ze een long embolie heeft. Het zijn meerdere embolien op cruciale plaatsen dus ligt ze nu veilig op de IC. Ze is in goede handen en krijgt injecties met bloedverdunners. We hebben veel geluk gehad omdat dit zomaar slecht af had kunnen lopen.

Update Vrijdag 3 juni,

Er is nog geen verbetering dus Aria blijft nog op de IC.

Einde verhaal.

1. Anneke:
    26 mei 2022
    Huisje gekocht Johan? Wat een mooie !!
  2. Marja:
    26 mei 2022
    Veel plezier, geniet ervan.
  3. Anneke:
    26 mei 2022
    Het was inderdaad beregezellig!
  4. Bart Vervoort:
    27 mei 2022
    Fijne dagen en geniet ervan,
  5. Thijs en Trude.:
    Leuk om jullie reis weer mee te maken. Veel plezier. Thijs en Trude
  6. Jaap van den Hoek:
    28 mei 2022
    Fijn dat jullie weer op pad zijn. Veel plezier. Groetjes uit Griekenland.
  7. Anneke:
    Fietst super met Cube.
  8. Berta Smilda:
    29 mei 2022
    Wat fijn dat jullie weer op reis kunnen. Lekker fietsen in mooie omgeving en gezellig vrienden bezoeken. Geniet ervan. Mooie kiekjes. Groetjes Pieter en Berta Groningen.
  9. Jan en Leny Boon:
    4 juni 2022
    Jan en Leny. 4 juni 2022. Wij wensen Aria een spoedig herstel toe zodat jullie daarna weer mooie dingen kunnen doen. Groeten Jan en Leny Texel.