Naar Tubbergen en ??????

6 juli 2025 - Maassluis, Nederland

Zondag 15 juni,

We gaan de komende 3 weken weer een reisje maken en weten nog niet waar we terecht komen. Vanmorgen kwamen Bas en Helma nog op de koffie en na de lunch zijn we naar Kenny, Dorien en Kody in Rijsbergen gereden waar we gezellig bijgepraat hebben en aan het eind van de middag zijn we daar weer vertrokken. Het plan was om een uurtje te rijden en dan ergens een plekje voor de nacht te zoeken, maar liep allemaal lekker dus zijn we meteen naar Tubbergen gereden waar we om 19.15 uur bij het zwembad waren. Morgen fietsen.

1000002818

Maandag 16 juni,

Vandaag zijn we op de fiets via een mooie knooppunten route naar Ootmarsum gegaan, altijd weer leuk als was het er op maandag ochtend niet druk, bij het museum was de horeca dicht, er waren alleen wat bejaarde fietsers Terug in Tubbergen hebben we een ijsje gegeten, weer een prima dag.

1000012955 1000012953 

1000012956

Dinsdag 17 juni,

Deze keer de andere kant uit en zo kwamen we in Almelo terecht, het is hier prachtig fietsen onderweg kom over slingerende weggetjes langs natuur gebieden en zie je nog eens een hert, omdat het ijsje gisteren lekker smaakte zijn we daar aan het eind van de rit weer gestopt. Vandaag 40km op de teller we gaan rustig aan beginnen.

10000129631000012965

1000002831

Woensdag 18 juni,

Op naar Oldenzaal, onderweg is er weer van alles te zien, het was weer genieten op de fiets, In Oldenzaal heeft Aria wat boodschappen gedaan en ben ik doorgefietst naar Hengelo omdat de fietspomp kapot ging en ik een elektrische wilde hebben. Toen we elkaar waren had Aria nieuwe haringen gekocht en met een broodje van de Lidl erbij zit je dan voor €10 lekker op een bankje te eten. Het kan dus toch in Nederland.

100001298010000129791000012982

1000012983

Donderdag 19 juni.

Als je daar bij het zwembad staat komen er altijd wel een paar locals langs fietsen die van alles willen weten en vaak ook tips hebben. Eerst zijn we koffie met gaan drinken bij de bakker om vervolgens een beetje richting Duitsland tegaan fietsen. Zo kwamen we door de bossen en langs landerijen waar een huisje staat met koffie en thee wat je kunt pakken, geld in een busje en door naar Getelo en Vasse. Terug bij de camper zijn we naar Losser gereden waar je ook weer prima kan staan bij het zwembad. We vinden dat je met het warme weer beter wat vroeger ksn gaan fietsen en tijdens het rijden kan met die warmte de airco aan.

10000129911000002863

1000002860

Vrijdag 20 juni,

Vanmorgen haalde ik mijn fiets uit de schuur en bleek dat ik een lekke band had, kwam die pomp toch goed van pas. Na de band te hebben verwisseld zijn we Duitsland in ge fietst en hebben we een rondje Gildehaus gedaan wel wat slechte paden en een weg versperring vanwege overstekende paarden maar dat hebben we dan ook weer gehad. Eenmaal terug in Losser zijn we bij de Chinees een loempia gaan eten, het was een voorgerecht maar we hadden er een complete maaltijd aan. Omdat er in Losser bij het zwembad dit weekend allerlei festiviteiten ziin willen we er niet blijven staan en zijn we naar de camperplaats bij de molen in Gildehaus gereden, niet gratis maar wel een prachtige plek.

10000130081000013007 100001300610000130091000002875

Zaterdag 21 juni,

Bij de molen is een kleine bakkerij waar ze een paar dagen in de week brood bakken en verkopen, we zijn er niet geweest, omdat het een warme dag beloofd te worden zaten we al vroeg op de fiets om in Bad Bentheim boodschappen tegaan doen. Bad Bentheim viel ons een beetje tegen, dus waren we weer snel terug om onder een boom tegaan zitten. In de loop van de middag zijn we met de airco aan in een koele camper met snelwegen uitgeschakeld op de navigatie 175km verder naar Nienburg aan de Weser gereden waar we begin van de avond waren.

1000002898

1000002900

Zondag 22 juni,

Het was al vroeg warm, toch maar de fiets gepakt om een stuk over de weserradweg tegaan fietsen onderweg zagen we nog een reiger maar die bleef gewoon staan, terug in de stad hebben we nog een kebab gescoord, hij was zo groot de Aria hem niet op kon. Later bij de camper hebben we onder de luifel en een boom gezeten, het was vanwege het 1000 jarig bestaan van de stad overal feest, we zijn er niet geweest  het was veel te warm.

1000013051

1000002901

Maandag 23 juni,

Gisteren avond hebben we heel veel regen en onweer gehad, maar het blijft vanmorgen droog al staat er veel wind en is het 13 graden kouder, dus weer op de fiets over de weserradweg, er wordt hier veel gefietst, de meeste mensen met veel bepakking dus die fietsen van de ene naar de andere accommodatie. We hebben nog wat boodschappen gedaan en waren voor de regen weer bij de camper, tegen de avond klaarde het op en zijn we de stad ingelopen om een biertje tegaan drinken alles bijelkaar geen slechte dag.

1000002941100000294310000029441000002945

Dinsdag 24 juni,

Vanmorgen zijn we een stukje omhoog langs de Weser naar Dorverden gereden, het was regenachtig, maar later klaarde het op en hebben we de fiets gepakt om een stuk langs de weserradweg tegaan fietsen, hiervoor moesten we over een waterkracht centrale 32 treden omhoog en later weer omlaag dus hoefde ik niet meer te sporten vandaag, toch weer lekker gefietst.

1000013061100001305710000130601000013059

1000013063

Woensdag 25 juni,

Het was droog dus zijn we naar Verden gefietst, toen we daar eenmaal waren begon het hard te regenen, dus hebben we een halfuur staan schuilen en toen het weer droog was zijn we verder met de route gegaan. In de loop van de middag was zon er weer en konden we nog buiten zitten.

1000002973

1000002981

Donderdag 26 juni,

Weer regen en volgens het weerbericht blijft het de hele dag regenen, dus hebben we besloten om maar een stuk tegaan rijden en richting de Elbe tegaan zo kwamen we in Hitzacker terecht, Hitzacker ligt in de buurt van Dannenberg en hier is prins Claus geboren er is dan ook de Prinz Claus promenade, hier is het beter weer ik ben nog een eind gaan wandelen, Aria ging liever knutselen en zo was het weer een prima dag.

1000002984100000298510000029861000002987

Vrijdag 27 juni,

Vandaag hebben we een eind langs de Elbe gefietst, de afstanden zijn hier groot tussen het ene en het andere dorp is gewoon 15km en als er dan een omleiding in van 5km in de route zit kom je niet ver dus zijn we op een gegeven moment terug gegaan om bij de camper in de zon te kunnen zitten.

1000013086

1000013099

Zaterdag 28 juni,

De camperplaats stond gisterenavond bomvol sommige gingen weer weg. Om in Hitzacker verder over de route te kunnen fietsen moet je met de veerboot mee of langs de doorgaande weg fietsen, daar hadden we geen zin in dus hebben we de boel weer ingepakt en zijn een stuk verder naar Lenzen gereden waar we bij een heel klein haventje konden staan, zoals je op de foto kan zien stonden we met al onze vrienden, lekker rustig, daar de fiets gepakt en weer langs de Elbe gefietst, je kan zien dat je in de voormalige DDR bent de wachttorens staan er nog, die trap zure er later wel aan gezet hebben en de route gaat vaak over twee sporen daar hebben de grenswaarden over gereden hebben ze ons verteld.

1000003077100000307510000130971000003081

1000003080

Zondag 29 juni,

Vanmorgen een stuk de andere kant op gefietst, we wilden een rondje met een veerboot doen en aan de overkant weer terug maar deze veerboot ging ook niet, dus dezelfde route weer terug, onderweg staat een beeld, het heeft iets met een veerman te maken, daarna een rondje door het dorp gefietst, daar staan veel verpauperde panden. Na de lunch zijn we met heel veel omleidingen naar een sluis bij Maagdenburg gereden, daar heb ik nog een rondje gelopen voor een paar foto's en toen was de dag weer bijna om.

1000013101100001310610000030821000003083

Maandag 30 juni,

Vandaag weer een rondje van ruim 40km gefietst naar boven met het pondje bij Rogatz naar de overkant en weer terug. Eenmaal weer terug de rest van de dag onder een boom gezeten.

1000013112

1000013113

1000013121

1000013115

Dinsdag 1 juli,

Deze dag staat Maagdenburg in de planning, we waren al vroeg op pad omdat het vandaag een warme dag beloofd te worden, Maagdenburg heeft een heel oud centrum met veel mooie gebouwen, hier hebben we rond gelopen en wat foto's gemaakt, in de dom was het gebeds uur daar mochten we niet rondlopen, toen we het allemaal gezien hadden zijn we weer terug gefietst, het was inmiddels bloed heet. Daarna de camper gestart, de airco vol aan, onderweg boodschappen gedaan, midden in de stad is een sanistation waar we water getankt hebben en het toilet geleegd en toen zijn we doorgereden naar Schonebeck waar we een prima plekje aan de Elbe gevonden hebben.

1000013145100000309210000030931000013146 100000309710000030961000003098

1000013151

1000013150

Woensdag 2 juli 

Weer op de fiets, vandaag maar een klein rondje  het is veel te warm, we wilden naar Westerhusen fietsen en daar met het pondje over maar zoals wel vaker was de weg opgebroken en konden we met geen mogelijkheid bij het pondje komen dus zijn we dezelfde weg weer terug gegaan, we zijn nog even door Schonebeck gefietst, best wel een leuke gezellige stad en de rest van de dag hebben we onde luifel bij de camper gezeten, de temperatuur meter liep naar de 40 graden en dat is best wel warm.

1000013156100001315910000131611000013162

Donderdag 3 juli,

Vanmorgen viel er een spatje regen maar het zou wel een droge dag worden, toch hebben we besloten om een paar honderd kilometer terug tegaan rijden en zo kwamen we op de A2 bij Peine in een file die nergens aangegeven was terecht  waar we 5 uur ingestaan hebben. Iedere keer weer een paar meter vooruit en dan weer een poosje helemaal stil staan, de autobaan was een stuk van misschien een kilometer helemaal afgesloten en het moest ook allemaal door de stad. Tegen de avond kwamen we aan in Petershagen aan de Weser, het zonnetje scheen er we waren alles weer snel vergeten

1000003110

1000013192

Vrijdag 4 juli,

We hebben weer een mooie fietstocht gemaakt langs de Weser naar Stolzenau en over de zelfde weg weer terug. Eenmaal terug bij de camper in en uit de zon gezeten.

1000013200100001319810000132011000013202

1000013203

Zaterdag 5 juli 

Vandaag de andere kant uit naar Minden. De Weserrad weg is helemaal bewegwijzerd dus het is makkelijk fietsen, nog een foto bij de sluis gemaakt, een rondje door de mooier gezellige stad gelopen en weer terug. Eenmaal weer bij de camper  hebben we nog een uurtje buiten gezeten, toen begon het een beetje te spetteren, dus de boel ingepakt, diesel getankt, nog een paar boodschappen gedaan en daarna zijn we naar Enter gereden, hier was het wielerronde, alles was afgezet, maar de vrouwelijke verkeersregelaar zei dat als we heel snel waren er wel even tussendoor mochten en zo kwamen we op een prachtig plekje bij een vijver weer we zeker nog we eens terug komen.

1000013210100001321210000132181000013219

Zondag 6 juli,

Weer naar huis, het was hartstikke druk op de weg met heel veel regen. Eenmaal thuis aangekomen was er nog een leeg plekje voor de flat, ik zei dat we er niet tussen konden maar volgens Aria zou het makkelijk gaan, ze had toch weer gelijk.

1000003128

Tot slot, 

Het waren weer een paar mooie weken met wisselend weer en een paar hele warme dagen waarbij het eigenlijk te warm was om te fietsen wat we toch het liefste doen. Langs de Elbe fietsen is niet ons ding omdat het meestal grote afstanden tussen de steden en dorpen zijn, als je dan tussen verschillende accommodaties fietst is dat niet erg maar wij moeten altijd weer terug, ook varen er veerboten vaak niet en zijn de wegen en fietspaden veel slechter dan in het westen. Iedereen bedankt voor de reacties, het is sltijd weer leuk omte zien dat het verslag gelezen wordt. Groetjes Johan en Aria.

 Wordt vervolgd.

Foto’s

8 Reacties

  1. Yvonne Buys:
    17 juni 2025
    Ha Aria en Johan, Ik wens jullie een mooie reis toe! Veel plezier! Groetjes Yvonne B.
  2. Anneke:
    17 juni 2025
    Plezier!
  3. Annemiek v. Driel:
    17 juni 2025
    Super leuk weer om te lezen! Veel plezier jullie!
  4. Berta Smilda:
    17 juni 2025
    Jullie hebben een mooie periode uitgekozen. Komende week heel mooi weer. Nederland is mooi. Veel plezier. Groetjes van Pieter en Berta Smilda.
  5. Esther:
    17 juni 2025
    Weer een goede reis toegewenst,met veel veilige kilometers, leuk om het weer vanuit Maassluis mee te lezen! Groetjes Esther en Leo
  6. Bart Vervoort:
    18 juni 2025
    We blijven jullie met veel plezier volgen, geniet ervan.👍
  7. Trude Willemstijn:
    19 juni 2025
    Weer een fijne reis Geniet ervan en leuk om jullie te volgen. groetjes Thijs en Trude
  8. Esther:
    6 juli 2025
    Welkom thuis, leuk dat ik weer mee mocht in de kofferbak.🤩😂